Hoe eerlijk ben jij wanneer je te weinig werd aangerekend aan de kassa?

Hoe eerlijk ben je als men aan de kassa een item vergeet aan te rekenen?

  • Ik zeg er sowieso niets van ook al zie ik het meteen

    Stemmen: 75 49,7%
  • Ik laat het enkel corrigeren als ik het ter plekke voor het betalen zie

    Stemmen: 43 28,5%
  • Ik laat corrigeren ook als ik het na afrekenen pas zie, maar enkel als ik nog in/aan de winkel ben

    Stemmen: 29 19,2%
  • Ik laat het sowieso corrigeren, ook als ik hiervoor terug naar de winkel moet

    Stemmen: 4 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    151
Jajaja...
Onze winkelkar die bijna 50 procent duurder is dan 2 jaar geleden. Das ook diefstal. Maar dat mag dan weer, want das van de roverheid... :rolleyes:
En hoe is dat de schuld van die Uber-chauffeur?

Los daarvan is het niet de overheid die de prijs van de winkelkar bepaalt maar de (super)markt zelf. Daar komt de overheid niet in tussen. Als grote Trump-liefhebber zou jij het toch moeten toejuichen dat de markt zijn eigen gang gaat.
Integendeel zelfs, de overheid zorgt voor een automatische loonindexering waardoor de winkelkar een pak minder duur uitvalt.

Degoutant eigenlijk.

Wat mij dan weer leidt tot hoe wansmakelijk ik het vind dat je hier de lof komt zingen van Trump, bible (LOL, grote bijbelfanaat jij?), guns, liberty en Qanon (WTF zelfs?) terwijl je er zelf niet onder te lijden hebt. Er is misschien wel een interessante parallel te trekken met Turken die hier op Erdogan komen stemmen.
 
Ik wil hier nog 1 keer op terugkomen.

Het is een utopie te denken dat de prijsstijging alleen maar door de supermarkten management omhoog gaat.

Boycot van invoer van bepaalde landen, taksen en heffingen op producten denk maar aan suikertaks en douane invoer, hogere accijnzen op brandstoffen waardoor producten aanleveren duurder wordt..

Het is niet dat de supermarkten onlangs hebben beslist: we gaan er hier es 30 procent of 50, bijlappen he..
 
Ooit eens voor mijn moeder, pakken colaflessen gaan halen in een Nederlandse supermarkt. Heel wat pakken gekocht, rekende ze ipv 11 pakken of daaromtrent 11 flessen aan. :oi22:



Onlangs op reis in Tsjechie (appartement gehuurd via booking). Ik ging ervan uit dat ik dat nog moest betalen ter plaatste, dus cash afgehaald, maar volgens uitbater was dat al geregeld via booking.. nu op mijn visa uitgaven dat toch niet gezien deze maand en ook niet de laaste maanden, dus bizar..
 
Wat verstaan de meeste hier onder kleine zelfstandige aangezien ik dat hier een aantal keren gelezen heb? Iemand die Delhaize, Albert Heijn of Carrefour boven de deur heeft hangen kan ook een "kleine" zelfstandige zijn.
 
Op een plaats waar ik vaak een espresso bestel...

Ik betaal met kaart en zie het bedrag van 2 euro.
Ik denk meteen aan dit forum want ik weet dat het hier voor een espresso steeds 2,5 euro is, en zo staat het ook op de kaart die uithangt.

Ik zeg dit meteen aan de persoon die afrekent (een dame die ik hier sinds enkele weken heel sporadisch zie).
Haar antwoord: "ja maar bij mij is het maar 2 euro"

Ok dan :) ...
Ik ken die zaak vrij goed en vraag me nu af of dit iets is dat ik beter aan de eigenaar zeg?
 
Op een plaats waar ik vaak een espresso bestel...

Ik betaal met kaart en zie het bedrag van 2 euro.
Ik denk meteen aan dit forum want ik weet dat het hier voor een espresso steeds 2,5 euro is, en zo staat het ook op de kaart die uithangt.

Ik zeg dit meteen aan de persoon die afrekent (een dame die ik hier sinds enkele weken heel sporadisch zie).
Haar antwoord: "ja maar bij mij is het maar 2 euro"

Ok dan :) ...
Ik ken die zaak vrij goed en vraag me nu af of dit iets is dat ik beter aan de eigenaar zeg?
Ze wilt uw boomstronk.
 
Terug
Bovenaan