HLN artikel verwijderen

Sloan

Member
Ik ben nu zo'n 3 keer in de krant verschenen over de loop van zo'n 10 jaar. De eerste keer voor de geboorte van mijn kind. Volledige namen en gezichten van mijn gezin zijn zichtbaar in dat artikel.

Nu heb ik ook al enkele jaren een leidinggevende functie en ben ik, en gezin, makkelijk te vinden.
Ik zou graag hebben dat deze artikels verdwijnen.

Ik heb HLN proberen te bereiken maar tevergeefs..
Kan me echter inbeelden dat ik het recht heb vergeten te worden op de interwebs?

Kan iemand me even helpen?
 
Ik ben nu zo'n 3 keer in de krant verschenen over de loop van zo'n 10 jaar. De eerste keer voor de geboorte van mijn kind. Volledige namen en gezichten van mijn gezin zijn zichtbaar in dat artikel.

Nu heb ik ook al enkele jaren een leidinggevende functie en ben ik, en gezin, makkelijk te vinden.
Ik zou graag hebben dat deze artikels verdwijnen.

Ik heb HLN proberen te bereiken maar tevergeefs..
Kan me echter inbeelden dat ik het recht heb vergeten te worden op de interwebs?

Kan iemand me even helpen?
Als naam en gezicht van je kind te zien zijn dan heb je daar indertijd ook toestemming voor gegeven. Als je HLN via correcte manier contacteert, namelijk via juridische dienst, moet dat normaal gezien in orde komen
 
Die regels zeggen niks over het verwijderen van artikels omdat je plots een leidinggevende functie zou hebben gekregen. Gewoon vriendelijk vragen inderdaad, maar ik denk niet dat HLN verplicht is artikels te verwijderen.
 
Art. 22. De journalist houdt rekening met de rechten van eenieder die in de berichtgeving voorkomt. Hij weegt die rechten af tegenover het maatschappelijk belang van de informatie.

Art. 22. De journalist houdt rekening met de rechten van eenieder die in de berichtgeving voorkomt. Hij weegt die rechten af tegenover het maatschappelijk belang van de informatie.
Dit is de geboorte van een kind (=maw beperkt maatschappelijk belang). hoe kan dit opwegen tegen het recht van de TS?
 
Ik zeg alleen maar dat die regels niet gelden voor het al dan niet offline halen van stukken. Als je indertijd impliciet toestemming hebt gegeven en dat artikel opgeslagen zit in het HLN archief dan moeten zij dat niet per se verwijderen. Bovendien is het niet fout van HLN dat artikel tevoorschijn komt als je op je naam zoekt op Google. Dat is de winkel van Google natuurlijk
 
Ik heb voor een advocaat gewerkt (artikel moest weg) en we kregen een e-mail terug dat ze niets gingen doen wegens wet van de persvrijheid. Die hadden echt geen schrik van die advocaat. Op zich wel erg…
 
Nu ben ik toch wel curieus naar de reden dat je toen met de geboorte van je kind in de krant kwam. Is die geboren met 3 armen en 1 been ofzo?
 
Nu ben ik toch wel curieus naar de reden dat je toen met de geboorte van je kind in de krant kwam. Is die geboren met 3 armen en 1 been ofzo?
2 armen, en 3 benen if you know what I mean :unsure:

Het zou mij straf lijken moesten ze geen gevolg geven aan jouw vraag tot verwijdering.
Lijkt mij logisch dat je ondanks je goedkeuring het recht behoudt om op een (veel) later tijdstip en wegens veranderde omstandigheden dit laten aan te passen.

Maar laat dit een les zijn: het zij dommeriken die vrijwillig op tv of in de gazet staan. :oi22:
 
Kan natuurlijk ook zijn dat TS korte tijd een "BV" status heeft gehad, meegedaan heeft aan één of ander programma, in zijn jeugdjaren opmerkelijke sportieve prestaties heeft verricht, een lokaal one hit wonder was,...

Enfin, ik vrees dat dit niet zo eenvoudig gaat zijn.
Ken zo iemand in mijn professioneel leven vrij goed die ooit heeft meegedaan enkele toch bekende misverkiezingen met enkele ereplaatsen (niet Belgium). Elke (professionele) relatie daar haar nu opzoekt komt nog altijd terecht op haar (bikini)foto's van een decennium geleden. Heeft al vele pogingen ondernomen om deze (allemaal) te verwijderen maar blijkt hopeloos. Enkele verwijderen dit op eenvoudig verzoek, anderen negeren dit verzoek en nog anderen sturen vrolijk terug dat ze over de correcte (foto? portret?) rechten beschikken en het niet verwijderen...
 
Vaak bereik je met een vraag tot anonimiseren meer succes. Ik weet dat ze bij de concurrentie zo enkele aanvragen per dag krijgen en daar eigenlijk zonder veel weerwerk op ingaan.
Tenzij de persoon natuurlijk een bekend iemand betreft en het artikel nog steeds een hoge clickrate heeft.
 
Terug
Bovenaan