Hifi thread

Dag muziek liefhebbers.

ik heb nog een oude Kenwood stereo met echt heel goed geluid.

dus wat ik nu zou willen doen: de AUX ingang (rood en witte connector) verbinden met een blue tooth receivertje, waardoor ik muziek van op gsm of laptop kan 'streamen' naar die oude stereo .

blijkbaar bestaat zoiets, maar hoe noemt dit exact?
ik zou het willen kopen online, maar ik weet niet goed welke "term" ik moet ingeven.

hopelijk weet iedereen wat ik bedoel


edit: liefst een model die kan opgeladen worden via electriciteit. of bestaat dit niet? want die "receiver" zal na verloop van tijd plat zijn zeker.... en om die dan telkens te gaan opladen via een usb poort ergens....

thx
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bluetooth audio receiver?

Gewoon googlen? :unsure:
ja krijg je een hele hoop dingen, maar hebben die allemaal dezelfde functie, en zijn die allemaal even goed?
en ik had graag ene gehad die je via stroom kan opladen, want ik zie het al voor me:
om de 2 weken ga ik die stereo willen gebruiken, en telkens net als ik die ga willen gebruiken, zal die plat zijn, en dus eerst een paar uur via usb ergens opladen.... pfff


liever iets dat mee de stroom van de stereo kan gebruiken (die geen usb poort heeft), of rechtstreeks in stopcontact.
 
Dag muziek liefhebbers.

ik heb nog een oude Kenwood stereo met echt heel goed geluid.

dus wat ik nu zou willen doen: de AUX ingang (rood en witte connector) verbinden met een blue tooth receivertje, waardoor ik muziek van op gsm of laptop kan 'streamen' naar die oude stereo .

blijkbaar bestaat zoiets, maar hoe noemt dit exact?
ik zou het willen kopen online, maar ik weet niet goed welke "term" ik moet ingeven.

hopelijk weet iedereen wat ik bedoel


edit: liefst een model die kan opgeladen worden via electriciteit. of bestaat dit niet? want die "receiver" zal na verloop van tijd plat zijn zeker.... en om die dan telkens te gaan opladen via een usb poort ergens....

thx

De Fiio BTR3K lijkt mij wel iets voor jou te zijn dan. Komt wel uit China, geen idee of dat voor jou een probleem is maar het is wel een merk dat een gevestigde waarde geworden is in DAC/Amp/IEM land.

 
De Fiio BTR3K lijkt mij wel iets voor jou te zijn dan. Komt wel uit China, geen idee of dat voor jou een probleem is maar het is wel een merk dat een gevestigde waarde geworden is in DAC/Amp/IEM land.

wel wat prijzig... tussen de 74 en 99 euro online.
en dat voor een simpele bluetooth receiver? toch wat overkill lijkt me
 
Als je een goede geluidsinstallatie hebt is het zonde van te besparen op je receiver, niet?
klopt, maar zijn die van 20 en 30 euro dan zo slecht?

bovendien, de muziek die zal gestreamd worden zal vooral vanop youtube komen, dus erg hoge bitrate of FLAC audio is dit niet hé...
 
Hallo

Opstelling:
- Reloop RMX 40DSP mixer
- Devine Artis 12A - 1 actieve en 1 passieve speaker

Hoe sluit ik deze speakers aan op deze mixer zodat ik stereogeluid heb? Ik heb momenteel een XLR-kabel van de Master L output van de mixer naar de actieve speaker (line input) lopen, en dan via Speakon naar de passive speaker. Maar dan wordt uiteraard enkel mijn linkse signaal naar de speakers gestuurd.

Op de Reloop RMX40DSP mixer staat wel een stereo/mono schakelaar, maar ik zou uiteraard liever stereogeluid hebben.

Ik kan de mixer ook met cinchstekkers (tulpstekkers) aansluiten op de actieve speaker, maar ik vermoed dat dit niet ideaal is (unbalanced?).

Zie foto's voor meer duidelijkheid:

Bedankt voor de hulp.
 
Unbalanced keer proberen?
Valt soms niet te onderscheiden.
In een setup met veel electronica/elektriciteit wel veel kans op gekraak etc.

Die passieve speaker, waar wordt dat signaal versterkt? Anders klein verterkerke met de juiste inputs tussen steken.
 
Heb een denon avr s660h aangekocht. Nu zie ik dat deze 5.2 is. Kan ik hier probleemloos 5.1 speakers op aansluiten?
Alvast dank
Md
 
Ik ben al enkele weken aan het kijken om een platenspeler, versterker en speakers aan te schaffen.
Mijn oorspronkelijke opstelling is jaren een goedkope platenspeler van Lenco in combinatie met een stereo-installatie geweest. Daarna heb ik die Lenco aangesloten op een oud systeem van Pioneer, maar daar zit wat sleet op. Alles zal dus een serieuze upgrade zijn.

De Rega System One vind ik interessant, omdat het meteen een totaalpakket met kabels en al is. Alleen vind ik de prijs (€1599) nogal hoog en heeft de Rega Io niet zoveel aansluitingen (2 + phono). Op dit moment zijn er eigenlijk niet meer nodig en zal dat waarschijnlijk ook nooit nodig zijn ... Een extra aansluiting voor een Chromecast Audio en later eventueel een cd-speler zou ideaal zijn. Nu gebruik ik twee Nest Audio's.
Als versterker zijn de Cambridge Audio AXA35 en Denon PMA-600NE. De Cambridge heeft meer dan voldoende mogelijkheden, de Denon dan weer te veel (al zou ik daarop dan ook de televisie aansluiten, al is dat initieel niet de bedoeling ...).

Vervolgens heb ik helemaal geen idee van speakers. Voorkeur gaat daarbij wel uit naar bookshelf speakers.
Als platenspeler heb ik mijn oog laten vallen op de Pro-Ject Debut Carbon Evo, maar die is misschien wat overkill (en komt in combinatie met versterker en speakers waarschijnlijk boven budget)? Een goedkopere versie kan ook al voldoende zijn.

Gaan luisteren in een hifi-zaak behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden.

Kortom: ik heb totaal geen idee. Alé, jawel, maar slechts onvolledig.
Wat kunnen jullie aanraden? Het budget ligt tussen €1000 en €1500. Het is voor een ruimte van 35m².
Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al enkele weken aan het kijken om een platenspeler, versterker en speakers aan te schaffen.
Mijn oorspronkelijke opstelling is jaren een goedkope platenspeler van Lenco in combinatie met een stereo-installatie geweest. Daarna heb ik die Lenco aangesloten op een oud systeem van Pioneer, maar daar zit wat sleet op. Alles zal dus een serieuze upgrade zijn.

De Rega System One vind ik interessant, omdat het meteen een totaalpakket met kabels en al is. Alleen vind ik de prijs (€1599) nogal hoog en heeft de Rega Io niet zoveel aansluitingen (2 + phono). Op dit moment zijn er eigenlijk niet meer nodig en zal dat waarschijnlijk ook nooit nodig zijn ... Een extra aansluiting voor een Chromecast Audio en later eventueel een cd-speler zou ideaal zijn. Nu gebruik ik twee Nest Audio's.
Als versterker zijn de Cambridge Audio AXA35 en Denon PMA-600NE. De Cambridge heeft meer dan voldoende mogelijkheden, de Denon dan weer te veel (al zou ik daarop dan ook de televisie aansluiten, al is dat initieel niet de bedoeling ...).

Vervolgens heb ik helemaal geen idee van speakers. Voorkeur gaat daarbij wel uit naar bookshelf speakers.
Als platenspeler heb ik mijn oog laten vallen op de Pro-Ject Debut Carbon Evo, maar die is misschien wat overkill? Een goedkopere versie kan ook al voldoende zijn.

Gaan luisteren in een hifi-zaak behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden.

Kortom: ik heb totaal geen idee. Alé, jawel, maar slechts onvolledig.
Wat kunnen jullie aanraden? Het budget ligt tussen €1000 en €1500. Het is voor een ruimte van 35m².
Bedankt!
Ik ben zelf eerlijk gezegd niet zo’n kenner van hifi apparatuur dus andere leden gaan u beter kunnen sturen naar deftig materiaal. Maar ik heb wel een Rega RP1 platenspeler en Brio versterker, zo’n beetje de voorlopers van die bij de System One en ik ben er zeer tevreden van. De Brio is blijkbaar wel de grotere broer van de io versterker die hier bij zit, de mijne heeft vijf uitgangen. Ik ben alvast zeer tevreden van allebei. De Brio klinkt in mijn oren geweldig en ik vermoed dat de nieuwe io niet heel fel gaat afwijken, de platenspeler gaat sowieso wel ooit geupgrade worden maar doet al vijf jaar wat er van verwacht wordt, enkel de naald heb ik vervangen.
 
Stevige thread bump.

Momenteel bezig met een music streamer voor op kantoor ineen te steken, maar het resultaat blijkt te proper en mooi om op kantoor gebruikt te worden.
Daar ga ik een crappy/goedkopere versie voor maken later.
Volg deze guide met wat eigen toevoegingen (aansluitingen):

Edit, resultaat:
 
Laatst bewerkt:
Normaal luister ik muziek via de computer met een koptelefoon, al jaren gebruik ik de de Sennheiser hd558 waar ik best wel tevreden van ben. Maar toen de platen collectie hier naarmate de jaren vorderden steeds uitgebreider werd - wat moet ik zeggen, ik heb een zwak voor platenhoezen - moesten we toch echt wel eens uitkijken naar een optie om niet enkel de hoezen te bewonderen, maar ook effectief de muziek op die platen...

Als snel waren we het bos kwijt door de bomen. Als niet audiofielen die muziek puur gevoelsmatig benaderen hadden we geen enkel idee waar op te letten. Ook bleek ons budget zwaar onderschat te zijn en vloog het hele plan terug in de koelkast totdat mijn nonkel zijn Technics SL-1210 MK2 aan ons schonk. Die probeerden ik nog aan te koppelen aan de Edifier S2000MKIII die ik in een opwelling op ibood kocht voor in de leefruimte, maar zonder succes. Al snel leerden ik over voorversterkers, phonoamps e.d.

Uiteindelijk kochten we een iFi Audio ZEN Phono om alles toch aan elkaar te linken en dit is nog altijd onze setup vandaag om naar LP's te luisteren. De Edifier boxen gebruiken we hiernaast ook om naar te streamen via Bluetooth en moet best wel toegeven dat dit best aardig klinkt allemaal. Voor zo'n goede 450 euro hebben we onze hifi, als beseffen we heus wel dat die platenspeler zelf al zoveel, zoniet meer waard is.

Platenspeler: Technics SL-1210 MK2
Phono versterker: iFi Audio ZEN Phono
Boxen: Edifier S2000MKIII
 
Zijn we ons zeer zeker bewust van!
Hebben er dan ook alle dagen plezier van.

Enkel zijn die dingen stofmagneten...
De kraken en andere inprefecties in het geluid mogen dan wel karakteristiek zijn voor LP, het is stofvrij maken en houden is toch wel een werkje.
 
Terug
Bovenaan