Hifi thread

Zijn we ons zeer zeker bewust van!
Hebben er dan ook alle dagen plezier van.

Enkel zijn die dingen stofmagneten...
De kraken en andere inprefecties in het geluid mogen dan wel karakteristiek zijn voor LP, het is stofvrij maken en houden is toch wel een werkje.
Als je veel last hebt van gekraak, zeker op zijn minst een platenborsteltje gebruiken voor elke kant. En afhankelijk van de leeftijd van je stylus kijken om die ook eens vervangen want ondanks dat het diamanten zijn verweren die toch. ;-)
 
Ze zijn hier precies een 0 vergeten bij de prijs:

 
yo
ik ben op zoek naar een setje deftige desktop speakers/monitors om te mixen, een 500tal euro's voor beide liefst. KRK of die Yamaha's of is er weinig verschil tussen de 2?

Overigens later ook van plan eens een deftig systeem te installeren, enige probleem is dat het hier nogal een grote open ruimte is dus wat moeilijk om uit te meten. Ongeveer een 30 vierkante meter met een hoogte van om en bij de 3m, stenen vloer maar tapijt kan evt.
Enig advies? Niet van plan ooit een platenspeler te kopen dus enkel sound vanuit televisie/pc, deze zou grotendeels ook voor muziek gebruikt worden. Ik zou graag klein beginnen (dus basic amplifier en 2 torentjes) om dan later uit te breiden.
Is een streamer aangeraden? Beter wat meer investeren in de amplifier om dan later de rest aan te vullen?
Voel me een ongelooflijke leek na alles te hebben gelezen (en nog zoveel meer elders) en er nog niets van te kennen haha.

Vraagje nummer 3 (ik heb een topic gezocht maar niet gevonden);
Headphones, dewelke zijn goed nu? Mijn senheisser begint serieus te verslijten na 10 jaar en zou toch eens moeten kijken voor iets nieuws. Is senheisser nog steeds goed? Audiotechnica? Beyerdynamics?
 
ik ben op zoek naar een setje deftige desktop speakers/monitors om te mixen

Hier ken ik niets van maar zowek KRK als Yamaha zijn toch gekende spelers.

Overigens later ook van plan eens een deftig systeem te installeren

Budget is belangrijk, dan kunnen we eens kijken waar de mogelijkheden zitten. Als je vanaf de PC/TV muziek gaat spelen hoef je zelfs geen streamer te hebben. Ik zou sowieso het grootste deel van het budget aan de speakers geven daar zit het grootste deel van het geluid.

Headphones, dewelke zijn goed nu?

Ook hier, wat is het budget en wat gaat de hoofdtelefoon aansturen? Zal dat je toekomstige versterker zijn?
 
Zijn er ondertussen eigenlijk al alternatieven op de markt voor de chromecast audio, zonder veel franjes?
Mijn tweede laptop - die na het vertonen van wat mankementen gedegradeerd werd tot streamer - is het ondertussen helemaal aan het begeven. :(

Ik wil geen paar honderd euro uitgeven aan een streamer met allerlei functies die ik niet nodig heb, maar gewoon iets simpel om op mijn versterker aan te sluiten en dat gewoon herkend wordt door Spotify op mijn gsm of laptop.
Vooral geen zever met eigen apps, daar kom ik zot van.

Ik zou nog best van al een Raspberry Pi in elkaar (laten :unsure:) steken, zeker?
 
Ik zou nog best van al een Raspberry Pi in elkaar (laten :unsure:) steken, zeker?

Lijkt mij de beste en goedkoopste oplossing maar succes om eentje te vinden dezer dagen...

Mocht je eentje vinden het is echt niet moeilijk hoor, gewoon HifiBerry DAC+ of Digi+ bordje op je Raspberry pluggen en een SD kaartje preparen, meer is het niet.
 
Zijn er ondertussen eigenlijk al alternatieven op de markt voor de chromecast audio, zonder veel franjes?
Mijn tweede laptop - die na het vertonen van wat mankementen gedegradeerd werd tot streamer - is het ondertussen helemaal aan het begeven. :(

Ik wil geen paar honderd euro uitgeven aan een streamer met allerlei functies die ik niet nodig heb, maar gewoon iets simpel om op mijn versterker aan te sluiten en dat gewoon herkend wordt door Spotify op mijn gsm of laptop.
Vooral geen zever met eigen apps, daar kom ik zot van.

Ik zou nog best van al een Raspberry Pi in elkaar (laten :unsure:) steken, zeker?
Uit nieuwschierigheid, wat is er mis met chromecast audio?
Om exact de reden die jij beschrijft gebruik ik dit al jaren aangesloten op mijn bijna 20j oude yamaha receiver. Werkt perfect.
 
Uit nieuwschierigheid, wat is er mis met chromecast audio?
Om exact de reden die jij beschrijft gebruik ik dit al jaren aangesloten op mijn bijna 20j oude yamaha receiver. Werkt perfect.
Wordt niet meer geproduceerd en ook tweedehands vind je ze bijna niet.
 
Raspberry Pi, moet zelfs niet de meest recente zijn is eigenlijk een super easy en vrij cheape oplossing. De fan zou ik er wel niet bijsteken want die maakt verschrikkelijk veel lawaai en is niet echt nodig voor simpele audio streaming.
 
Raspberry Pi, moet zelfs niet de meest recente zijn is eigenlijk een super easy en vrij cheape oplossing. De fan zou ik er wel niet bijsteken want die maakt verschrikkelijk veel lawaai en is niet echt nodig voor simpele audio streaming.
Hoeveel moet je hebben voor een volledig geïnstalleerd product? :unsure:
 
Hier ken ik niets van maar zowek KRK als Yamaha zijn toch gekende spelers.



Budget is belangrijk, dan kunnen we eens kijken waar de mogelijkheden zitten. Als je vanaf de PC/TV muziek gaat spelen hoef je zelfs geen streamer te hebben. Ik zou sowieso het grootste deel van het budget aan de speakers geven daar zit het grootste deel van het geluid.



Ook hier, wat is het budget en wat gaat de hoofdtelefoon aansturen? Zal dat je toekomstige versterker zijn?
Ja zal wellicht voor 1 van deze 2 gaan. Iemand die één dezer heeft of beide heeft mogen beluisteren en enige preferentie heeft?

Voorts zo'n 1,5 a 2k om te beginnen, zal wel niet voor direct zijn.

Hoofdtelefoon word wellicht een sennheiser HD6XX, veel goeds over gelezen.
Edit; en hoofdtelefoon wordt voor alles gebruikt (buiten gaming). Dus best zo all round mogelijk.
 
Ja zal wellicht voor 1 van deze 2 gaan. Iemand die één dezer heeft of beide heeft mogen beluisteren en enige preferentie heeft?
Hier Yamaha HS8 met een focusrite 4i4 audio interface en echt tevreden van. Van de kleinere versies ook al veel goeds gehoord. Met KRK zal je ook niet veel mis doen. Let wel op dat je ze goed kan plaatsen, Als ze niet naar u kunnen richten en niet op oorhoogte kunnen staan of te ver staan gaat dat tegenvallen denk ik.
Voorts zo'n 1,5 a 2k om te beginnen, zal wel niet voor direct zijn.
Een instap AVR van rond de 500 euro met 2 towerspeakers (bv. Klipsch RP 8000 Fs) en je bent al een eindje ver. Ook niet TE cheap gaan op versterkers/audio processors/AVRs
 
Hier Yamaha HS8 met een focusrite 4i4 audio interface en echt tevreden van. Van de kleinere versies ook al veel goeds gehoord. Met KRK zal je ook niet veel mis doen. Let wel op dat je ze goed kan plaatsen, Als ze niet naar u kunnen richten en niet op oorhoogte kunnen staan of te ver staan gaat dat tegenvallen denk ik.

Een instap AVR van rond de 500 euro met 2 towerspeakers (bv. Klipsch RP 8000 Fs) en je bent al een eindje ver. Ook niet TE cheap gaan op versterkers/audio processors/AVRs
Ik ben atm ook aan het kijken voor een mixer dus een interface is dan wellicht overbodig, niet?
Edit; wellicht een xone 23 of iets dergelijks, alsook 2 spelers
edit nvm die is blijkbaar niet built in.
 
Laatst bewerkt:
Hoofdtelefoon word wellicht een sennheiser HD6XX, veel goeds over gelezen.
Edit; en hoofdtelefoon wordt voor alles gebruikt (buiten gaming). Dus best zo all round mogelijk.
Ik heb ook een HD600 en da's een geweldige allrounder imo. Heel comfortabel ook.

Maar als ge er mee gaat willen mixen dan zijn dat model en vele andere over-ear headphones misschien wat lomp? De HD-25 blijft zowat de standaard onder DJs, zeker qua gebruiksgemak, maar voor mij klinkt die minder. Dus dat wordt misschien een beetje een afweging maken tussen je verschillende use cases?
 
Ja die zou ik eerst kopen en wanneer de andere dan eindelijk de geest geeft (wat gezien de slijtage laatste 2 jaren algauw zal zijn) de HD 600 kopen.
 
Audio interface wel handig als je met een DAW wil koppelen en om vanop een desktop af te spelen op je monitors. Anders vertrouw je op de DAC van je desktop om input om te zetten naar je mixer en dat kan soms tegenvallen (die van mijn mac mini klinkt echt en pak slechter).
Ik ben atm ook aan het kijken voor een mixer dus een interface is dan wellicht overbodig, niet?
Edit; wellicht een xone 23 of iets dergelijks, alsook 2 spelers
 
Audio interface wel handig als je met een DAW wil koppelen en om vanop een desktop af te spelen op je monitors. Anders vertrouw je op de DAC van je desktop om input om te zetten naar je mixer en dat kan soms tegenvallen (die van mijn mac mini klinkt echt en pak slechter).
Blijkbaar heeft de xone 23c wel een ingebouwde audio interface, dan zou het geen probleem mogen zijn toch?
 
Terug
Bovenaan