Hifi thread

What happened?

Speakers staan al 6 jaar in de living, uit het niets vindt de kat het noodzakelijk om zoals een halve gare op en af de speaker te springen, speaker valt om en de front vliegt er af.

Kan vermoedelijk wel gemaakt worden maar ik vrees dat het verschil tussen de linker en rechter speaker hoorbaar zal zijn :headshake:
 
Speakers staan al 6 jaar in de living, uit het niets vindt de kat het noodzakelijk om zoals een halve gare op en af de speaker te springen, speaker valt om en de front vliegt er af.

Kan vermoedelijk wel gemaakt worden maar ik vrees dat het verschil tussen de linker en rechter speaker hoorbaar zal zijn :headshake:
Aanklagen.. Hopelijk heeft ie 'n goeie advocat.
 
Speakers staan al 6 jaar in de living, uit het niets vindt de kat het noodzakelijk om zoals een halve gare op en af de speaker te springen, speaker valt om en de front vliegt er af.

Kan vermoedelijk wel gemaakt worden maar ik vrees dat het verschil tussen de linker en rechter speaker hoorbaar zal zijn :headshake:
Ouch!! :-(

Op zich lijkt de front er me wel 'proper' afgekomen dus zou idd wel te fixen moeten zijn. Opsturen naar Dali gaat wss wel een hassle zijn.. Maar zou zonde zijn om ze naar het containerpark te moeten doen
 
Ouch!! :-(

Op zich lijkt de front er me wel 'proper' afgekomen dus zou idd wel te fixen moeten zijn. Opsturen naar Dali gaat wss wel een hassle zijn.. Maar zou zonde zijn om ze naar het containerpark te moeten doen

Alle electronica ziet er nog ok uit, het enige wat ik niet weet is welke kleur kabel naar welke woofer/tweeter moet dus dat ga ik eens moeten horen bij hen.
 
Ondertussen ne living nodig in rubber zodat die wa kan meerekken.

JBL cinema hoorns met op foto JBL 2445 drivers op JBL 4530 laagkasten met gemodificeerde JBL 2225H 15" speakers, JBL 4560 mid laag hoorns gevult met RCF midlaag speakers en H/H hoog compressie driver voor het veel-te-hoog.

Allemaal op lampen Mcintosh behalve het laag dat nu op een good old Crown Macro-Tech zit. Allemaal aktief gecrossed door DBX en NOVA. Ik heb ook passieve crossovers voor als ik die eens wil horen.

Voor de grote hoorns heb ik nu TAD 4001 drivers liggen ter upgrade/verwisseling-voor-eens-iets-anders dan de JBL 2445's

Ook zijn er Altec 811B hoorns met warfdale RS15 woofers en JBL 2305 hoorns met JBL 2425 drivers voor als het eens een andere setup mag zijn.

Ik kwam van 2 electrostaten (die ik niet weg doe) maar dat was zo conventioneel :D




IMG-20220623-212100.jpg


IMG-20220615-104043.jpg


IMG-20220614-WA0015.jpg


IMG-20220610-222141.jpg


IMG-20220529-182726.jpg
 
Laatst bewerkt:
als ik het goed lees gebruikt ge dat als stereo (2 kanalen dus), dat moet effectief wel wat power vragen denk ik.
Zonnepanelen voor gekocht om de energiemeter wat laag te houden? :')
 
Is stereo 4-way. De grijze midhoog hoorns en ronde pepergrinders zijn niet aangesloten op dat systeem.

4 versterkers aktief gecrossed en dankzij de hoorns heeft het net zeer weinig vermogen nodig. Behalve de bassen staat alles op lampen. Het zuipt wel elektriek, dat wel :D
 
Tijdens het luisteren dacht ik even vlug Roon te proberen (free trial) en zien wat ik zeker mis voor die prijs.

mooi overzichtje van uw devices op het lokale netwerk? ja.


mogelijkheid om die te combineren zonder Roon specific hardware? niet meteen, nee.


DSP niets op aan te merken, maar dat doe ik eigenlijk al op andere manieren.
Ziet er wel gelikt uit in de cleane interface.


Tja, hier schort het wel. Geen Spotify, geen Apple Music en geen Deezer.
Vlug opgezocht en de services zelf bieden geen degelijk API aan om de volledige Roon functionaliteit te ondersteunen.
Toch jammer en de grootste reden om het met de free trial te laten.


heeft wel potentieel.
 
Ik zou voor in mijn living de Marantz Melody X M-CR612 willen aanschaffen omdat die redelijk veelzijdig is qua mogelijkheden en toch redelijk compact.
Ik ben nu nog op zoek naar passende luidsprekers.

Ik heb voor- en achteraan de living een paar luidsprekerkabels in de muur klaar zitten, ik zou de luidsprekers aan de muur op ongeveer 2,20m hoogte willen hangen (wel wat naar beneden richten dan) dus ik zou toch iets redelijk compact willen.
't zou vooral voor muziek moeten dienen.

Momenteel twijfel ik tussen volgende luidsprekers, maar ik ben niet echt een kenner dus wil ik graag hier even checken:)
Er spreken er nl. veel over home cinema met deze luidsprekers maar ik wil die vooral voor muziek gebruiken.
De ruimte waar ze komen is ongeveer 41m² groot, qua budget zou ik zeggen maximum 500 euro voor een setje luidsprekers.

Cambridge Audio Minx Min 22
Focal Sib Evo 2.0
Bowers & Wilkins M1
 
Ik zou voor in mijn living de Marantz Melody X M-CR612 willen aanschaffen omdat die redelijk veelzijdig is qua mogelijkheden en toch redelijk compact.
Ik ben nu nog op zoek naar passende luidsprekers.

Ik heb voor- en achteraan de living een paar luidsprekerkabels in de muur klaar zitten, ik zou de luidsprekers aan de muur op ongeveer 2,20m hoogte willen hangen (wel wat naar beneden richten dan) dus ik zou toch iets redelijk compact willen.
't zou vooral voor muziek moeten dienen.

Momenteel twijfel ik tussen volgende luidsprekers, maar ik ben niet echt een kenner dus wil ik graag hier even checken:)
Er spreken er nl. veel over home cinema met deze luidsprekers maar ik wil die vooral voor muziek gebruiken.
De ruimte waar ze komen is ongeveer 41m² groot, qua budget zou ik zeggen maximum 500 euro voor een setje luidsprekers.

Cambridge Audio Minx Min 22
Focal Sib Evo 2.0
Bowers & Wilkins M1
zo een satelliet speakers zijn niet echt gemaakt voor muziek. zijn vooral bedoeld als toevoeging op full range speakers. ik zou toch voor iets grotere speakers gaan die met gemak alle muziek aankunnen.

bijvoorbeeld:
 
zo een satelliet speakers zijn niet echt gemaakt voor muziek. zijn vooral bedoeld als toevoeging op full range speakers. ik zou toch voor iets grotere speakers gaan die met gemak alle muziek aankunnen.

bijvoorbeeld:
Merci voor de tip, daar zit wel iets in.
't zou zonde zijn om een goeie bron/versterker te hebben en dan met luidsprekers te zitten die het niet aan kunnen.

Die Dali's had ik ook zien passeren, die afmetingen lijken nog mee te vallen, reviews zijn ook goed en qua prijs vallen die ook goed mee.
Ik zag toevallig gisteren ergens luidsprekers hangen die me ruwweg de grootte van die Dali's leken en dat valt IRL best goed mee.
 
Aan de muur hangen is wel niet het beste idee imo, 2 meter is dan ook nog eens vrij hoog.

Is er een reden waarom je specifiek die Marantz wil? Je wil misschien cd's kunnen afspelen of voor de TV in het verhaal te betrekken?

Op zich geen slechte keuze als je z'n veelzijdigheid benut anders valt er daar misschien wat te besparen en kan je iets meer in je speakers steken.
 
Aan de muur hangen is wel niet het beste idee imo, 2 meter is dan ook nog eens vrij hoog.

Is er een reden waarom je specifiek die Marantz wil? Je wil misschien cd's kunnen afspelen of voor de TV in het verhaal te betrekken?

Op zich geen slechte keuze als je z'n veelzijdigheid benut anders valt er daar misschien wat te besparen en kan je iets meer in je speakers steken.
Qua plaats van de luidsprekers: ik kreeg bij de bouwfirma 2 luidsprekeraansluitingen in het standaardpakket bij.
In o.a. horeca zie je die luidsprekers ook veel tegen de muur hangen, vandaar dat ik die zo gevraagd heb (maar misschien was ik tijdens de bouwfase beter hier eens komen luisteren :unsure: )

De Marantz zou ik vooral kiezen voor zijn veelzijdigheid.
Met de HEOS-functie valt die ook gemakkelijk te combineren in het geval ik een draagbare speaker op mijn keukeneiland zou willen zetten.

Misschien dat de tv er later op aangesloten zal worden ook, al lijken mijn boxen daarvoor dan niet ideaal te zitten (tenzij ik dan 2 kleinere boxen naast de tv hang specifiek daarvoor).

Ter verduidelijking een plannetje: rood in de hoeken zijn de voorziene luidsprekeraansluitingen, geel is het tv-meubel waar ook de aansluitingen uit komen en waar de speler in komt.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan