Hifi thread

Zal even de situatie schetsen omdat de vraag toch zal komen.

Mijn vorige set-up:

Versterker: Marantz SR 7012

Center: Canton Chrono 505

Front: 2x Focal Chorus V 714

Subwoofer: Canton Chrono AS 525

Rear: 2x Cambridge Minx Min 22

Front Height 1: 2x Cambridge Min 12

Rear Height 2: 2x Cambridge Min 12



Nu met de upgrade heb ik 2 nieuwe zuilspeakers gekocht nl de Focal 826 D. Deze hebben een upfire ingebouwde atmosspeaker, zij gaan de andere Focals vervangen. En ik heb mijn rear height speakers verwijderd omwille optische redenen dus teruggevallen naar 5.1.2.
Dus voor de aansluitingen heb ik naar Atmos gericht 2x cambridge height die tegen het plafond zijn gemonteerd en mijn nieuwe Focals die een upfire Atmosspeaker hebben die via het plafond weerkaatsen naar achteren toe.
Mijn vraag: Hoe sluit ik die Focal atmos speaker aan? Via de rear Atmos ingang (ook al staat de speaker vooraan?

Had advies gevraagd via Stassen Hifi en kreeg 2 verschillende antwoorden.

  1. Ontkoppel uw Focal Atmos speaker en gebruik alleen de front Cambridge omdat deze gericht staat en betere effecten geeft. Het gaat om de effecten dus upfire gaat steeds minder zijn.
  2. Sluit de focal atmos aan op de rear Height aansluiting om zo de 5.1.4 terug te hebben.
Ik weet het niet meer zo hoor.

De winkel geeft me 2 verschillende antwoorden en Stassen Hifi staat erom bekend voor goede service.



Hopelijk wordt ik hier wat wijzer in…

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Zal even de situatie schetsen omdat de vraag toch zal komen.

Mijn vorige set-up:

Versterker: Marantz SR 7012

Center: Canton Chrono 505

Front: 2x Focal Chorus V 714

Subwoofer: Canton Chrono AS 525

Rear: 2x Cambridge Minx Min 22

Front Height 1: 2x Cambridge Min 12

Rear Height 2: 2x Cambridge Min 12



Nu met de upgrade heb ik 2 nieuwe zuilspeakers gekocht nl de Focal 826 D. Deze hebben een upfire ingebouwde atmosspeaker, zij gaan de andere Focals vervangen. En ik heb mijn rear height speakers verwijderd omwille optische redenen dus teruggevallen naar 5.1.2.
Dus voor de aansluitingen heb ik naar Atmos gericht 2x cambridge height die tegen het plafond zijn gemonteerd en mijn nieuwe Focals die een upfire Atmosspeaker hebben die via het plafond weerkaatsen naar achteren toe.
Mijn vraag: Hoe sluit ik die Focal atmos speaker aan? Via de rear Atmos ingang (ook al staat de speaker vooraan?

Had advies gevraagd via Stassen Hifi en kreeg 2 verschillende antwoorden.

  1. Ontkoppel uw Focal Atmos speaker en gebruik alleen de front Cambridge omdat deze gericht staat en betere effecten geeft. Het gaat om de effecten dus upfire gaat steeds minder zijn.
  2. Sluit de focal atmos aan op de rear Height aansluiting om zo de 5.1.4 terug te hebben.
Ik weet het niet meer zo hoor.

De winkel geeft me 2 verschillende antwoorden en Stassen Hifi staat erom bekend voor goede service.



Hopelijk wordt ik hier wat wijzer in…

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Het is niet echt een atmos probleem, meer een aansluiting/AVR probleem.
Atmos beschijft eigenlijk enkel de locatie van een geluid binnen de audiomix,
een AVR vertaalt die definitie naar een locatie binnen uw kamer+setup.

Marantz ben ik niet bekend mee, maar bij Denon zijn er verschillende 'atmos'-realisaties.
Onderstaande link tonen de ondersteunde opties:

Je zou dus de upfiring speakers van de front speakers willen gebruiken als rear-heights?
Dat word niet officieel ondersteund volgens de spes, maar met upfiring kan (en moet) je wat spelen en zien wat het beste effect geeft.
Zet bijvoorbeeld je speakers wat dichter of verder van uw luisterpositie en het effect verandert.
Je kan ook de nieuwe Focals als surround speakers opstellen en aansluiten , maar dan mis je de belangrijkere volle front soundstage.

Persoonlijk geen fan van upfiring speakers omwille van het echo-effect dat je kan krijgen.
Binnen de professionele audio wil je meestal zo weinig mogelijk reflecties, tenzij je die volledig onder controle hebt.
 
Hoi!

Ik wil graag naar mijn platen luisteren in de best mogelijke kwaliteit, maar ook binnen een redelijk budget.
De ruimte waarin mijn collectie komt te staan:


(voor zij die de sketchup niet kunnen/willen zien)

In die bruine kast met grijsblauwe deuren komen de platen, daar bovenop de platenspeler.
In de plafond steken betonnen steunbalken, ik dacht daarin deze luidsprekers te monteren, gericht naar de zetel en de platenkast toe.
Die muur rechts van de zetel moet nog kijken hoe veel daar van gesloopt kan worden, tis een ruimte achter de garage en kan zijn dat dat een steunmuur is. Staat wel wat in de weg voor de ruimte maar soit.


Ik heb er al eens naar geluisterd in ne winkel, klinkt wat mij betreft goed maar ik laat mij ook gerust adviseren moest iemand een alternatief hebben. Door de layout van de ruimte is het niet gemakkelijk om staande speakers te gebruiken dus ik denk wel dat ophangen een must is. Het is vooral handig dat ze een beugel hebben en dat ze kunnen roteren. Ze zijn weatherproof, wat ik in principe niet nodig heb dus als er een alternatief is dat goedkoper is, even goed/beter klinkt, maar niet weatherproof is, is dat zeker een optie.

Mijn platenspeler is een Technics SL1210.
Ik luister naar alles gaande van Iggy Pop tot Battles tot The Misfits tot Bonobo tot IDLES tot King Gizzard tot MF DOOM.

Misschien wat concretere vragen voor jullie:

- ik heb op dit moment een tonar banana element er op steken waarvan de naald vervangen moet worden. Ik zou graag overschakelen op een ander element. Hebben jullie aanraders?
- hebben jullie een aanrader voor een versterker?
- heb ik een pre-amp nodig?
- dingen die ik vergeet, rekening mee moet houden?
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Ik wil graag naar mijn platen luisteren in de best mogelijke kwaliteit, maar ook binnen een redelijk budget.
De ruimte waarin mijn collectie komt te staan:


(voor zij die de sketchup niet kunnen/willen zien)

In die bruine kast met grijsblauwe deuren komen de platen, daar bovenop de platenspeler.
In de plafond steken betonnen steunbalken, ik dacht daarin deze luidsprekers te monteren, gericht naar de zetel en de platenkast toe.
Die muur rechts van de zetel moet nog kijken hoe veel daar van gesloopt kan worden, tis een ruimte achter de garage en kan zijn dat dat een steunmuur is. Staat wel wat in de weg voor de ruimte maar soit.


Ik heb er al eens naar geluisterd in ne winkel, klinkt wat mij betreft goed maar ik laat mij ook gerust adviseren moest iemand een alternatief hebben. Door de layout van de ruimte is het niet gemakkelijk om staande speakers te gebruiken dus ik denk wel dat ophangen een must is. Het is vooral handig dat ze een beugel hebben en dat ze kunnen roteren. Ze zijn weatherproof, wat ik in principe niet nodig heb dus als er een alternatief is dat goedkoper is, even goed/beter klinkt, maar niet weatherproof is, is dat zeker een optie.

Mijn platenspeler is een Technics SL1210.
Ik luister naar alles gaande van Iggy Pop tot Battles tot The Misfits tot Bonobo tot IDLES tot King Gizzard tot MF DOOM.

Misschien wat concretere vragen voor jullie:

- ik heb op dit moment een tonar banana element er op steken waarvan de naald vervangen moet worden. Ik zou graag overschakelen op een ander element. Hebben jullie aanraders?
- hebben jullie een aanrader voor een versterker?
- heb ik een pre-amp nodig?
- dingen die ik vergeet, rekening mee moet houden?
Integratie in de ruimte is nooit makkelijk. Ik ben niet zo'n fan van ceiling speakers, maar als het moet... Eventueel backup voorzien in de vorm van een headphone setup?

Wat betreft element: er bestaan hifi ortofon Concordes die plug & play zijn met de Technics arm. Wel best prijzig. Of één van de OM vervang-styli op een Concorde body plaatsen. Dacht dat dat mogelijk was.

Anders heeft Audio Technica heel veel bang for the buck. Ik speel nu met een VM95ML. Bij Audio Technica wel zien dat de ingangscapaciteit aan je phono preamp zo laag mogelijk is om een piek in de hoge frequenties te vermijden.

Wat ons brengt bij de phono versterker. Als je geen phono ingang op je gewone versterker hebt, ga je er eentje nodig hebben. Veel modellen beschikbaar die hun werk doen voor MM elementen Schiit Mani, Cambridge Audio...).

Idee van een totaalbudget? Moet uw systeem enkel voor vinyl dienen? Of ook voor streaming?
 
Integratie in de ruimte is nooit makkelijk. Ik ben niet zo'n fan van ceiling speakers, maar als het moet... Eventueel backup voorzien in de vorm van een headphone setup?

Wat betreft element: er bestaan hifi ortofon Concordes die plug & play zijn met de Technics arm. Wel best prijzig. Of één van de OM vervang-styli op een Concorde body plaatsen. Dacht dat dat mogelijk was.

Anders heeft Audio Technica heel veel bang for the buck. Ik speel nu met een VM95ML. Bij Audio Technica wel zien dat de ingangscapaciteit aan je phono preamp zo laag mogelijk is om een piek in de hoge frequenties te vermijden.

Wat ons brengt bij de phono versterker. Als je geen phono ingang op je gewone versterker hebt, ga je er eentje nodig hebben. Veel modellen beschikbaar die hun werk doen voor MM elementen Schiit Mani, Cambridge Audio...).

Idee van een totaalbudget? Moet uw systeem enkel voor vinyl dienen? Of ook voor streaming?
Merci voor uw antwoord!

Ik zie geen andere oplossing in dit geval dan ceiling/wall mounted. Specifieke reden waarom ge dat niet zou doen?

Qua versterker had ik deze in gedachten:
Die heeft ook BT, dus ik kan ook gewoon prima gewoon afspelen vanaf GSM als het moet, maar in principe is dat de plek waar ik naartoe ga om te werken en dat doe ik dan graag terwijl ik naar een plaat luister.
Heeft ingebouwde MM voorversterker.
 
het is altijd een strijd met de kamer om de juiste klank te krijgen op de plaats(en) die ge wilt.
Kies 1 plaats (noemen ze meestal de MLP of Main Listening Position) en probeer daar het beste geluid te krijgen zonder de andere plaatsen storend te doen klinken.

Dat hoekje achter de tafel naar links gaat bijvoorbeeld zeer vreemd klinken als daar de speakers niet komen te staan. Extreem voorbeeld zou zijn veel echo in de high frequency range of heel veel bass in dat stukje kamer in tegenstelling tot de rest.

Speakers ophangen is vooral vreemd omdat de imaging dan potentieel compleet van de wereld is. Mensen zijn het niet echt gewend van speakers boven oorhoogte te luisteren. Kan ook goed klinken, maar dat valt enkel empirisch te bepalen. Stereo is een soort magie op zich, ik zou het niet riskeren om een setup te maken die dat niet degelijk kan reproduceren. Een andere optie is ze op de vloer de zetten met een kleine hoek richting oorhoogte.

Bijvoorbeeld, in mijn luisterkamer klinkt alles heel vol en levendig, maar eens je de deur uitwandelt word je omvergeblazen door bass, om dan een meter verder weer niets van de bass te horen en enkel de echo te horen. Zeer vreemd voor bezoekers, ik krijg er altijd commentaar op. Beter perfect klinken op 1 plek, dan op geen plek zeg ik dan altijd, mja.
 
Merci voor uw antwoord!

Ik zie geen andere oplossing in dit geval dan ceiling/wall mounted. Specifieke reden waarom ge dat niet zou doen?

Qua versterker had ik deze in gedachten:
Die heeft ook BT, dus ik kan ook gewoon prima gewoon afspelen vanaf GSM als het moet, maar in principe is dat de plek waar ik naartoe ga om te werken en dat doe ik dan graag terwijl ik naar een plaat luister.
Heeft ingebouwde MM voorversterker.
Ja idd, wall mounted is gewoon niet zo goed als je een degelijk stereobeeld wikt, wat typisch wel het doel is van een dedicated setup najagen. Maar goed, woonplaatsen zijn nu eenmaal kleiner dan vroeger en een living moet gedeeld worden. Da's bij mij thuis ook hoor. Vandaar mijn vraag of je eventueel ook headphone wil aansluiten. Dan heb je de invloed van de ruimte niet meer.

€1000 euro is al een stevig bedrag, daar kan je al eens iets mee vinden. Persoonlijk niet bekend met die Leak, maar ziet er op het eerste zicht degelijk uit. Wel weinig vermogen. In die prijsklasse zou ik op zijn minst eens bekijken wat Yamaha aan te bieden heeft, bv


Is voor mij wat de benchmark (hoewel ik zelf een Marantz heb).
 
Zijn er platenspelers die je zonder amp rechtstreeks kunt aansluiten op actieve speakers of bv een bluetooth box?
(Dacht aan een Audio Technica ATLP60XUSB bijvoorbeeld).
Dit om echt de kosten te drukken en wat plaats te besparen.

Ik weet dat er ook spelers zijn met ingebouwde speakers a la Crosley. Maar zoek toch iets meer kwaliteit dan dat voor een zo laag mogelijk budget.
 
Zijn er platenspelers die je zonder amp rechtstreeks kunt aansluiten op actieve speakers of bv een bluetooth box?
(Dacht aan een Audio Technica ATLP60XUSB bijvoorbeeld).
Dit om echt de kosten te drukken en wat plaats te besparen.

Ik weet dat er ook spelers zijn met ingebouwde speakers a la Crosley. Maar zoek toch iets meer kwaliteit dan dat voor een zo laag mogelijk budget.

ik heb deze. goed genoeg voor mij, voor de échte audiofiel niet voldoende waarschijnlijk :) maar als "starter" vind ik dit wel ok
 
  • Leuk
Waarderingen: derp

ik heb deze. goed genoeg voor mij, voor de échte audiofiel niet voldoende waarschijnlijk :) maar als "starter" vind ik dit wel ok
Goed genoeg is waar ik naar op zoek ben 😉.
Welke speakers heb je er aan gekoppeld?
 
Merci voor uw antwoord!

Ik zie geen andere oplossing in dit geval dan ceiling/wall mounted. Specifieke reden waarom ge dat niet zou doen?

Qua versterker had ik deze in gedachten:
Die heeft ook BT, dus ik kan ook gewoon prima gewoon afspelen vanaf GSM als het moet, maar in principe is dat de plek waar ik naartoe ga om te werken en dat doe ik dan graag terwijl ik naar een plaat luister.
Heeft ingebouwde MM voorversterker.

Oei ik was van plan om iets neer te pennen maar rats vergeten, ik zou wel aanraden om je grootste deel van de je budget in de speakers te stoppen.

Je bron is goed. Kijk trouwens ook eens bij Nagoaka voor goeie betaalbare elementen, zoals @clercqie al zei Audio Technica is ook top.

Maar €1000 euro voor een versterker en "slechts" €600 voor speakers zou ik niet doen. Van wallmounts ken ik niets maar probeer eens rond te snuffelen op HTforum.nl, die hebben een home cinema gedeelte misschien vind je daar nog tip ? Of misschien boekenplank luidsprekers op een beugel zodat je ze aan de muur kunt hangen, misschien links en rechts van die deur? ik ben maar wat luidop aan het denken he... Heb je nu niets van hifi? Anders kan je wat met plekjes experimenteren ofzo?

Ik merk dat de prijzen in de hifi wereld wel pak gestegen zijn (zoals overal natuurlijk), anders had ik de CX61 aangeraden maar die kost ondertussen ook al €899. De NAD C328 lijkt me ook wat, MM phono ingang en BT voor €799 lijkt me goeie deal.

Maar bon conclusie moet vooral zijn meer voor speakers dan voor de versterker:D
 
Laatst bewerkt:
Maar bon conclusie moet vooral zijn meer voor speakers dan voor de versterker:D
Tenzij je hoger in de regionen van de audio gaat. Dan veel liever geen dure verhullende luidsprekers die de fouten of tekortkomingen van de 'mindere' versterking en bron te veel weergeven.

Ik zou in die kamer simpelweg bookshelf speakers zetten op die audio rack ipv plafond speakers. Veel meer keus. En beter stereo naar je bureau toe. En wil je een chille luistersessie met goed stereobeeld, zet dat zeteltje even net voor je bureau.

Die Leak zal niet slecht klinken hoor op zelfs wat mindere speakers... maar je kan idd evengoed voor een marantz-yamaha van 500-600-700€ gaan en die extra paar 100€'s aan betere speakers hangen. Naar analogie met Shiftyke zijn conclusie hier.
Ik las de reviews van de leak 130 even. De legacy zijn hun buizen amps van indertijd , en die klonken warm en goed. Deze doet zo goed niet als hun oudere buizen modellen, maar de signatuur van wat "buizen-vintage warmte" ten koste van een klein beetje detail in het mid hoog is er blijkbaar wel bij deze. Heb ik zelf veel liever dan zo kille analytische versterkers.


Marantz bvb heeft zeker ook die warmte zonder oubollig of dof te klinken.
In een winkel eens gaan luisteren is altijd een heel groot pluspunt.


Ivm phono, ja audio technica misschien... Zelfs een standaard stanton triple e klinkt al veel beter dan de meeste dj naalden op een technics. Had ik op m' laatste technics sl1200, veel beter mids en strakkere bas dan die banana toestanden van ortofon en co. Goed om dj'en zijn die.
Te zot moet je ook niet gaan, de technics is stevig en goed, een werkpaard en dj legende, maar niet extreem verfijnd op audio vlak. Belt drive scoort daar beter in. Een cel van om en bij de 100-150€ zal zeker volstaan.
 
Laatst bewerkt:
Je bron is goed. Kijk trouwens ook eens bij Nagoaka voor goeie betaalbare elementen, zoals @clercqie al zei Audio Technica is ook top.
Aaah Nagaoka. Ik ben al langer aan het kijken naar hun hogere modellen, bv de MP300, maar justificatie van de prijs ligt toch wel moeilijk. Zeker na alle prijsstijgingen van de laatste jaren. Ze werken nog steeds met elliptische tippen telkens, dus moeten in principe rapper vervangen worden... M.a.w. kostelijk grapje om in te stappen op de lange termijn. Maar de klank is wel heerlijk.

Blijkbaar zouden ze goedkoper direct uit Japan te bestellen zijn, maar dat moet ik nog eens beter uitpluizen. Of zelf eens tripje naar Japan maken, staat sowieso al langer op het wensenlijstje :p
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Oei ik was van plan om iets neer te pennen maar rats vergeten, ik zou wel aanraden om je grootste deel van de je budget in de speakers te stoppen.
Je bron is goed. Kijk trouwens ook eens bij Nagoaka voor goeie betaalbare elementen, zoals @clercqie al zei Audio Technica is ook top.

Maar €1000 euro voor een versterker en "slechts" €600 voor speakers zou ik niet doen. Van wallmounts ken ik niets maar probeer eens rond te snuffelen op HTforum.nl, die hebben een home cinema gedeelte misschien vind je daar nog tip ? Of misschien boekenplank luidsprekers op een beugel zodat je ze aan de muur kunt hangen, misschien links en rechts van die deur? ik ben maar wat luidop aan het denken he... Heb je nu niets van hifi? Anders kan je wat met plekjes experimenteren ofzo?

Ik merk dat de prijzen in de hifi wereld wel pak gestegen zijn (zoals overal natuurlijk), anders had ik de CX61 aangeraden maar die kost ondertussen ook al €899. De NAD C328 lijkt me ook wat, MM phono ingang en BT voor €799 lijkt me goeie deal.

Maar bon conclusie moet vooral zijn meer voor speakers dan voor de versterker:D

Top. Ik heb nog een paar maanden om alles bij elkaar te puzzelen, de werken moeten eerst nog gebeuren. Ik heb inmiddels de Leak 130 binnen, ik zet alerts uit op 2dehands voor het gerief dat ik wil. Heb nu die versterker + cd-speler samen gekocht voor 700 euro, en kan zijn dat ik de cd-speler weer terug verkoop. Was eerder dat de verkoper ze niet apart wilde wegdoen.

Ik ga vandaag eens rondneuzen voor een nieuwe cartridge en boxen, de tips die ge hebt gegeven gebruik ik als vertrekpunt. Dikke merci alvast!

Tenzij je hoger in de regionen van de audio gaat. Dan veel liever geen dure verhullende luidsprekers die de fouten of tekortkomingen van de 'mindere' versterking en bron te veel weergeven.

Ik zou in die kamer simpelweg bookshelf speakers zetten op die audio rack ipv plafond speakers. Veel meer keus. En beter stereo naar je bureau toe. En wil je een chille luistersessie met goed stereobeeld, zet dat zeteltje even net voor je bureau.

Die Leak zal niet slecht klinken hoor op zelfs wat mindere speakers... maar je kan idd evengoed voor een marantz-yamaha van 500-600-700€ gaan en die extra paar 100€'s aan betere speakers hangen. Naar analogie met Shiftyke zijn conclusie hier.
Ik las de reviews van de leak 130 even. De legacy zijn hun buizen amps van indertijd , en die klonken warm en goed. Deze doet zo goed niet als hun oudere buizen modellen, maar de signatuur van wat "buizen-vintage warmte" ten koste van een klein beetje detail in het mid hoog is er blijkbaar wel bij deze. Heb ik zelf veel liever dan zo kille analytische versterkers.


Marantz bvb heeft zeker ook die warmte zonder oubollig of dof te klinken.
In een winkel eens gaan luisteren is altijd een heel groot pluspunt.


Ivm phono, ja audio technica misschien... Zelfs een standaard stanton triple e klinkt al veel beter dan de meeste dj naalden op een technics. Had ik op m' laatste technics sl1200, veel beter mids en strakkere bas dan die banana toestanden van ortofon en co. Goed om dj'en zijn die.
Te zot moet je ook niet gaan, de technics is stevig en goed, een werkpaard en dj legende, maar niet extreem verfijnd op audio vlak. Belt drive scoort daar beter in. Een cel van om en bij de 100-150€ zal zeker volstaan.
Dat element ligt er (met de oorspronkelijke naald) al zeker 10 jaar op. Ik heb nu wel een paar jaar verhuizen er op zitten en niet meer gebruikt, maar inderdaad, dat is geen combo die echt gemaakt is om thuis te luisteren, en ik denk/vermoed ook wel dat daar een grote winst te behalen valt qua luisterkwaliteit.

Wat betreft de positionering ben ik er nog niet echt aan uit geraakt. Die muur rechts van de zetel kan misschien weg, dat moeten we zien op het moment dat we beginnen te breken. Moest dat zo zijn, ga ik inderdaad bookshelf speakers op de platenkast zetten. Voorlopig ga ik nog niks bestellen, het ambetantste is gewoon dat ik wel op voorhand audio kabels ergens naartoe moet trekken.

Ik zal hier nog wel posten eens de zaken wat meer vooruit zijn gegaan, maar alvast dikke merci aan iedereen voor de goede raad!
 
Vraagje aan de hi-fi kenners en shoppers:
Ik ben op zoek naar spare parts voor mijn Monitor Audio Studio 20 SE speakers, het terminal bruggetje en de schroef om de terminal dicht te draaien.

WhatsApp Image 2023-01-01 at 11.01.42.jpeg


Van deze twee bazekes zijn er dus verloren gegaan tijdens de verhuis. Enig idee waar ik moet gaan aankloppen om ze te vervangen? Of heeft iemand een ander voorstel om dit op te lossen?
 
Laatst bij Stassen langs geweest om speakers te beluisteren voor mijn vader. Heel mooi pand en opstellingen dat ze er hebben. Op voorhand doorgegeven wat de wensen waren en in een kamer stonden dan 9 setups opgesteld. Ik stond echt versteld hoe groot het verschil tussen verschillende luidsprekers is.
Uiteindelijk heeft hij de Focal Chora 816 gekozen. Benieuwd of het veel gaat verschillen met de Marantz 40n die hij erbij heeft gekozen.
 
Laatst bij Stassen langs geweest om speakers te beluisteren voor mijn vader. Heel mooi pand en opstellingen dat ze er hebben. Op voorhand doorgegeven wat de wensen waren en in een kamer stonden dan 9 setups opgesteld. Ik stond echt versteld hoe groot het verschil tussen verschillende luidsprekers is.
Uiteindelijk heeft hij de Focal Chora 816 gekozen. Benieuwd of het veel gaat verschillen met de Marantz 40n die hij erbij heeft gekozen.
wellicht nog steeds uitstekend, maar niet vergeten dat de speakers nooit beter gaan klinken dan de kamer ;)
 
Vraagje aan de hi-fi kenners en shoppers:
Ik ben op zoek naar spare parts voor mijn Monitor Audio Studio 20 SE speakers, het terminal bruggetje en de schroef om de terminal dicht te draaien.

Bekijk bijlage 16352

Van deze twee bazekes zijn er dus verloren gegaan tijdens de verhuis. Enig idee waar ik moet gaan aankloppen om ze te vervangen? Of heeft iemand een ander voorstel om dit op te lossen?
Stuur eens een berichtje naar de fabrikant, wie weet sturen ze die gewoon gratis op (of sturen ze je door naar de verdeler met juiste onderdeelnummers).
 
Terug
Bovenaan