Samenvatting: Hongarije stemt een ambiguë wet die holebi's discrimineert.
Er komt de opmerking dat er weinig reactie komt van de posters die normaal op hun achterste poten staan wanneer de Islam in het nieuws komt in een gelijkaardige context.

En nu komt het uiteindelijk tot: "maar als ge voor Vivaldi stemt, zijt ge pas verwerpelijk want die faciliteren discriminatie van holebi's". En daarbovenop nog eens weigeren te zeggen dat wat er in Hongarije gebeurt schandalig is.

Wow, nieuwe laagtes worden hier toch bereikt imo.

De enige voor wie ik begrip kan opbrengen is @zwarten : ik geloof oprecht dat het u weinig kan schelen tot het in uwen achtertuin gebeurt.
Zo is er volk genoeg: 't is ver genoeg van mijn bed, ik blijf gerust verder slapen. Maar ge moet toch begrijpen dat ge een vreemde spreidstand maakt die vragen oproept? Ge zegt dat ge het u ni aantrekt maar toch verdedigt ge de regering Orban. En komt ge of met dat filmpje uit de US dat er totaal niet mee te maken heeft.
 
Ah, en onder niet-Vivaldi-partijen was er geen geweld tegen holebi’s natuurlijk. Toen waren er geen overtreders van de wet. Dat staat hier toch los van?
Het is je volste recht te ontkennen dat het "beleid" van Ecolo en PS een desastreus neveneffect heeft op het leven van vrouwen en holebis in onze hoofdstad.

In de praktijk dus, niet in de boekskes. Want je bent er vet mee dat je 10 koters mag adopteren, maar tegelijk wel moet verhuizen uit terechte angst om buiten te komen. Veiligheid blijft een prioriteit en stap 1, neen? Dus verontwaardiging uiten over Hongarije waar stap 23 op de helling staat, maar tegelijk de ogen sluiten voor stap 1 in eigen land? Want voor die partijen of hun zusterpartijen blijven stemmen is aangeven dat je dat niet erg vindt. Dat maakt je houding scheef als jij je verontwaardiging over Hongarije uit. Anderen mogen dat hier gerust doen, maar jij niet vind ik, omdat je hier ooit eens liet vallen op wie je stemde, en voor die partijen is holebi rechten blijkbaar hun laatste bekommernis. Op papier natuurlijk wel, maar in de praktijk absoluut niet is gebleken. En dat is helemaal niet nieuw, vele holebis hebben intussen onze hoofdstad al moegetergd verlaten, dus je kon dat weten.


Je mag dat dus blijven ontkennen als je dat niet wil zien, mij niet gelaten. Le nouveau negationisme est arrive. En dat is in tegenstelling tot andere negationismes niet strafbaar neen, dus doe gerust.


En ik herhaal voor de rest: nergens heb ik gezegd dat ik wat in Hongarije gebeurt een goeie zaak vind, of dat niet betreur, dus stop met dat te insinueren aub.
 
Laatst bewerkt:
Wow, nieuwe laagtes worden hier toch bereikt imo.
Dit, moest iemand hier effectief toegeven niet met holebi-rechten in te zitten zou ik het nog begrijpen. Dan heb je een standpunt dat ik niet deel, kan gebeuren. Maar al dat gedraai en gezever, dingen verkeerd voorstellen of gewoon liegen, wtf zeg.
 
Dit, moest iemand hier effectief toegeven niet met holebi-rechten in te zitten zou ik het nog begrijpen. Dan heb je een standpunt dat ik niet deel, kan gebeuren. Maar al dat gedraai en gezever, dingen verkeerd voorstellen of gewoon liegen, wtf zeg.
Inderdaad. Daarom dat ik zwarten nog wel ergens kan begrijpen. Als het u ni stoort tenzij het gebeurt: goed voor u.
Ik ben het daar niet mee eens maar bon, da's dan mijn issue :)
 
Samenvatting: Hongarije stemt een ambiguë wet die holebi's discrimineert.
Er komt de opmerking dat er weinig reactie komt van de posters die normaal op hun achterste poten staan wanneer de Islam in het nieuws komt in een gelijkaardige context.

En nu komt het uiteindelijk tot: "maar als ge voor Vivaldi stemt, zijt ge pas verwerpelijk want die faciliteren discriminatie van holebi's". En daarbovenop nog eens weigeren te zeggen dat wat er in Hongarije gebeurt schandalig is.

Wow, nieuwe laagtes worden hier toch bereikt imo.

De enige voor wie ik begrip kan opbrengen is @zwarten : ik geloof oprecht dat het u weinig kan schelen tot het in uwen achtertuin gebeurt.
Zo is er volk genoeg: 't is ver genoeg van mijn bed, ik blijf gerust verder slapen. Maar ge moet toch begrijpen dat ge een vreemde spreidstand maakt die vragen oproept? Ge zegt dat ge het u ni aantrekt maar toch verdedigt ge de regering Orban. En komt ge of met dat filmpje uit de US dat er totaal niet mee te maken heeft.
Aangezien @Kingrotra volgend gepost had dacht ik dat het duidelijk was. (kzie net dat dat stukje niet meegequote is)
Besides teachers of the school, only people or organizations included in an official, continually updated register can hold sex education classes. This means that liberal NGOs would probably be excluded.
Ik probeer ook maar te begrijpen waarom Hongarije zo iets doet en ik denk dat er wel een invloed is van liberale NGO's in de schoolomgeving en dat ze dit proberen af te blokken met een wetsvoorstel. (nu ik heb de zaak niet echt gevolgd hoor en ik hoop in een democratie dat wanneer het de spuigaten uitloopt de bevolking wel de regering in de goei richting zal sturen)
 
Aangezien @Kingrotra volgend gepost had dacht ik dat het duidelijk was. (kzie net dat dat stukje niet meegequote is)

Ik probeer ook maar te begrijpen waarom Hongarije zo iets doet en ik denk dat er wel een invloed is van liberale NGO's in de schoolomgeving en dat ze dit proberen af te blokken met een wetsvoorstel. (nu ik heb de zaak niet echt gevolgd hoor en ik hoop in een democratie dat wanneer het de spuigaten uitloopt de bevolking wel de regering in de goei richting zal sturen)
Dan moet de overheid nog toelaten dat de bevolking geïnformeerd wordt.

Hongarije stond in 2006 op de 10e plaats in de Press Freedom Index (https://rsf.org/en/worldwide-press-freedom-index-2006 ) Nu 92ste en dalende.
 

Voetbal begint nu toch wel echt een politiek medium te worden.
Politiek is altijd al sterk verweven geweest met voetbal. Gezien het komende WK in Qatar en de sponsoring van Gazprom, zou het mij straf lijken als UEFA dit goedkeurt.

Ondertussen bij Hongarije...


 

"As the New Zealand Team, we have a strong culture of manaaki and inclusion and respect for all,"

Hoe inclusief moeten we zijn? Waar ligt de grens?
Gaan we (voormalige) mannen in krachtsporten laten meedoen?

Was er geen transtopic? ofwel kijk ik daar nu volledig over
 

Op de VRT-radio was alvast een expert - lees, een arts die zijn brood verdient met transgender-therapieën - die onomwonden stelt dat omdat er binnen hetzelfde geslacht ook verschillen zijn, dat we dan maar voormalige mannen waarvan hij tenminste niet ontkende dat die een groot voordeel hebben van een transitie na de puberteit als transvrouwen gewoon maar moeten toelaten en vrouwensport opofferen op het altaar van de politieke correctheid, want uiteindelijk staat nog niet vast dat Laurel Hubbard gaat winnen hé, ...
Uiteraard geen weerwoord van een vrouwelijke atlete.

& de journaliste moest op het einde van dat interview ook nog even benadrukken "Laurel Hubbard is een vrouw." Laat de kern van deze discussie nu eens net zijn dat ze géén 100% echte vrouw is, en dat biologisch ook nooit zal zijn. Een vrouw is geboren als vrouw. Een transvrouw? Prima, geen probleem mee. Maar ook iemand met een significant voordeel in sportcompetities tegen echte vrouwen en die je dan moet durven uitsluiten. Een bokser van 100 kg mag ook niet meedoen bij de lichtgewichten.
 
Ik ben zelf een beetje on the fence hierover maar voorlopig lijkt het me niet dat transvrouwen alle sporten domineren hoor. Uit dat artikel:

Ze zal deelnemen in de categorie boven de 87 kg, waar ze momenteel zestiende in de wereld is.

Lijkt me niet eens in de buurt te komen van een podiumplaats? Wanneer vrouwensport écht door transvrouwen gedomineerd wordt kunnen we hierover misschien een fatsoenlijke discussie hebben. We zullen zien wat ze klaarspeelt op de Spelen, maar tot dan is dit gewoon fearmongering hoor.
 
Ik ben zelf een beetje on the fence hierover maar voorlopig lijkt het me niet dat transvrouwen alle sporten domineren hoor. Uit dat artikel:



Lijkt me niet eens in de buurt te komen van een podiumplaats? Wanneer vrouwensport écht door transvrouwen gedomineerd wordt kunnen we hierover misschien een fatsoenlijke discussie hebben. We zullen zien wat ze klaarspeelt op de Spelen, maar tot dan is dit gewoon fearmongering hoor.

Waarom? De échte vrouw op de zeventiende plaats zou dus zestiende moeten zijn, wat ook al een behoorlijke prestatie is. Deze transvrouw hoort gewoon tout court niet in die ranking thuis. Vanaf wanneer is het wél problematisch? Top 20 dus al niet. Olympisch diploma (top 10)?
Of zelfs enkel het podium (top 3)?
 
Ze heeft al podiumplaatsen op verschillende andere wedstrijden gepakt. Dus andere atleten hebben daar hun punten/prijzen/whatsoever niet kunnen verdienen
 

Op de VRT-radio was alvast een expert - lees, een arts die zijn brood verdient met transgender-therapieën - die onomwonden stelt dat omdat er binnen hetzelfde geslacht ook verschillen zijn,
wat een feit is op medisch vlak.
KoC zei:
dat we dan maar voormalige mannen waarvan hij tenminste niet ontkende dat die een groot voordeel hebben van een transitie na de puberteit als transvrouwen gewoon maar moeten toelaten en vrouwensport opofferen op het altaar van de politieke correctheid, want uiteindelijk staat nog niet vast dat Laurel Hubbard gaat winnen hé, ...

NERGENS zegt hij dat men die transvrouwen maar gewoon moet toelaten. Hij zet net dat men het mss moet herbekijken
KoC zei:
Uiteraard geen weerwoord van een vrouwelijke atlete.
Hij kiest dan ook niet de ene of de andere kant. Hij geeft ook de andere kanten en zegt duidelijk dat het een grijze zone is.
KoC zei:
& de journaliste moest op het einde van dat interview ook nog even benadrukken "Laurel Hubbard is een vrouw." Laat de kern van deze discussie nu eens net zijn dat ze géén 100% echte vrouw is, en dat biologisch ook nooit zal zijn. Een vrouw is geboren als vrouw.
dat is nu net de kern dat wat jij zegt, dat een vrouw altijd geboren is als een vrouw niet zo is. Zélfs niet voor de mensen die jij 100% als vrouw ziet.
 
Ja ik kan het ook omdraaien hé: wanneer is het niet problematisch? Als ze altijd laatste komt? Of is de oplossing dat deze vrouw gewoon geen competities meer mag doen (want ga je ze bij de mannen laten meedoen ..? )
 
Ik ken niet echt veel van de medische vereisten, consequenties. Maar zou het al dan niet toelaten niet kunnen bepaald worden als de transitie pre- of post-puberteit heeft plaatsgevonden ? Of is pre-puberteit transitie gewoon onmogelijk?
 
Laatst bewerkt:
In de meeste sporten heb je een duidelijke opdeling tussen mannen en vrouwen door de biologische verschillen: meer spierkracht, botdensiteit, ... bij mannen. Ik heb het hier al eens gepost, maar aangezien het hier nu gaat over die "beruchte" gewichthefster zet ik het nog eens:

Dat is uiteindelijk toch hetzelfde als jaren anabolica nemen en dan stoppen met de doping en competitief meedoen?

Om dat even te kaderen met mijn eigen sport, powerlifting.

Ik totaal (max gewicht 3 bewegingen) op een zware training 680 kg. Op wedstrijd zou dat 700+ kg zijn. Ik ben in België subtop, Europees eindig ik laatst of voorlaatst vermoedelijk, en op wereldniveau maak ik me belachelijk.
Het vorige WK in 2019, wereldniveau dus, was de winnaar bij de vrouwelijke superzwaargewichten, die nog meer dan 10 kg zwaarder woog dan ik, goed voor goud met 640 kg totaal.

Dat is dus op het top van haar kunnen, ongezien sterk, wereldniveau. En ik droog die op zaterdagnamiddag in mijn tuinhuis af met 40 kg verschil. Op wedstrijd met nog wat meer. Ter referentie, de mannelijke wereldkampioen zwaargewichten (dus ook 10 kg lichter), totaalde 920 kg.

Als ik nu voor een geslachtsverandering ga zie ik niet in hoe ik, wanneer die achter de rug is, niet hoger gerangschikt ga zijn hoor.
Dat is een zuivere krachtsport, het gewichtheffen is technischer, maar op het hoogste niveau zit die techniek normaal wel perfect waardoor het terug op kracht aankomt (zie ook het dopinggebruik in die sport).
 
wat een feit is op medisch vlak.
Dat is inderdaad een feit, net zoals geslacht bij de geboorte ook een medisch feit is, waar je fundamenteel niets aan kan veranderen buiten cosmetische ingrepen.


NERGENS zegt hij dat men die transvrouwen maar gewoon moet toelaten. Hij zet net dat men het mss moet herbekijken
Hij kiest dan ook niet de ene of de andere kant. Hij geeft ook de andere kanten en zegt duidelijk dat het een grijze zone is.

Ik heb het over een radio-interview en jij verwijst naar een schriftelijk artikel dat geen volledige transcriptie is van het audio-interview en waarin de zaken anders verwoord zijn. Niet echt een correcte manier van discussiëren. Ik heb het interview nog eens beluisterd en ik citeer uit het audio-interview: "

Het is anderzijds ook niet zo dat alle gouden medailles op de Olympische spelen gewonnen worden door transvrouwen [deze misschien wel, en wat dan?]. Effectief... We kunnen niet ontkennen dat er een voordeel is Topsporten gaat altijd over uitzonderlijke lichamelijke kenmerken en capaciteiten. Dan denk ik dat we in deze uitzonderlijke situatie die transvrouwen moeten laten deelnemen en het voordeel van de twijfel gunnen. ... Het is nog niet gezegd dat ze zal winnen"

Sorry, maar dat parafraseerde ik dus als vrouwensport opofferen ter wille van politieke correctheid. Want enerzijds erkennen dat er een significant voordeel is van transitie na de puberteit, maar anderzijds met het argument van biologische variatie binnen één geslacht (waar deze transvrouw feitelijk buiten valt) dan maar dit oneigenlijke voordeel (geboren zijn en puberteit doorgemaakt als man) onder de mat willen vegen omwille van politieke redenen.

Je kan in deze echt niet spreken over een neutraal persoon die evenwichtig beide standpunten verwoordt, bovendien maakt zijn positie hem ook niet bepaald neutraal. Hij voorziet immers ook in zijn levensonderhoud met transseksuelen van therapieën te voorzien, dan ga je niet bepleiten om je cliënteel uit te sluiten van competitiesporten om die sporten eerlijk te houden.

dat is nu net de kern dat wat jij zegt, dat een vrouw altijd geboren is als een vrouw niet zo is. Zélfs niet voor de mensen die jij 100% als vrouw ziet.

Tja, als jij en anderen vrouw gaan herdefiniëren in termen van gender, dan heb je uiteraard "gelijk". Maar dit voorbeeld van deze transatlete toont net aan hoe dat in sommige contexten een compleet ongepaste definitie is.

Ik heb hier alvast nog een paar zeer mooie tekstboeken biologie over alles van planten tot ongewervelde en gewervelde dieren liggen waar elegantere en efficiëntere definities van geslacht instaan, waar ik de voorkeur aan geef.
 
Ja ik kan het ook omdraaien hé: wanneer is het niet problematisch? Als ze altijd laatste komt? Of is de oplossing dat deze vrouw gewoon geen competities meer mag doen (want ga je ze bij de mannen laten meedoen ..? )

Wanneer ze (en ik wil haar gerust nog met de vrouwelijke voornaamwoorden aanspreken en als vrouw behandelen) deelneemt aan de mannencompetitie. Het geslacht waarin ze niet alleen geboren werd, maar waarin ze ook het merendeel van haar leven heeft doorgemaakt.

In plaats van absurde definities als testosteronklassen te gaan invoeren omwille van politieke correctheid en zo bepaalde sporten kapot te maken, hanteer je gewoon de definitie van geslacht bij de geboorte als kwalificatiecriterium voor de mannen- of vrouwencompetitie. Buiten een aantal onfortuinlijke zielen die met interseks geboren worden, is dit probleem van transseksuele competitievervalsing dan alvast opgelost.

Qua technische vergelijking kan ik het alvast niet beter zeggen dan Sylverscythe, dus lees zijn post nog maar een keertje.
 
Terug
Bovenaan