Het Xi-tijdperk van China (a.k.a.: het Chinatopic)

@Oldskooler Welkom in de geglobaliseerde wereld...
China is (opnieuw) een wereldspeler en iedere interne trend in China creëert nu wereldwijde gevolgen.

- % beschikbare landbouwgrond in China: 12,68%. VS in Europa: 24,74%
Als je de bevolkingsaantallen daartegenover zet & het feit dat zij steeds meer vlees eten, zie je gewoon dat ze naar het buitenland moeten kijken, uit pure noodzaak. Je kan als boer ook niet verkopen, maar voor zo'n boer die op de rand van de financiële afgrond staat lijkt me dat gewoon een mooie opportuniteit. De vrije markt aan het werk.

- zoals al eerder aangegeven: die debt-trap politiek ivm belt & road is feitelijk onwaar. Chinese banken hebben altijd schulden herschikt en nog geen enkele keer assets in beslag genomen. Neen ook niet die haven in Sri Lanka:

- uit dat artikel ivm octrooïen: "ze kopen strategisch westerse bedrijven op, ze gaan joint ventures aan. En dat allemaal om toegang te krijgen tot onze kennis en tot onze innovatie en onze nieuwe ideeën."
In welk land is bedrijven overnemen of joint-ventures oprichten illegaal?

"Een bewust beleid van uitholling", geen idee wat dat betekent.
geglobaliseerde wereld.....
De realiteit is dat ze 2 systemen hanteren.
Eentje van de geglobaliseerde wereld om (tijdelijk) de macht te vergroten elders, en tevens eentje van een heel gesloten systeem nog steeds communistisch is dat het eigenlijke beleid voert en geen pottenkijkers toestaat.
Veel geldstromen waarmee ze het buitenland inpalmen zijn niet te herleiden. Allemaal geld uit de CCP-pot.

Over die landbouwgronden etc. Tja, in wezen hebben ze dat recht ja. Kochten wij ooit ook gronden elders etc aan.
Het is aan ons om er iets aan te doen. Dat is de zwakte hier. Hier laten ze maar gebeuren en men staat er bij.
Men voert hier ook zo'n strikt landbouwbeleid dat het voor de meeste boeren het allemaal niet waard is, en als er dan eentje met geld staat te zwaaien, tja.

Over die dept trap, ze zijn niet uit op assets.
Wel op politieke/juridische invloed. En dat lukt ze dus wel degelijk.

De octrooien, dat is ook wel 1 zinnetje dat je uit het hele artikel neemt.
Die joint ventrures zijn er louter om hier te spioneren en nadien na te maken zonder de octrooien na te komen.
Zo onlopen ze ook ontwikkelingskosten etc.
Spionage en 'de Chinezen houden zich er niet aan' zijn wel de 2 kernbegrippen in het artikel.
'Als het gaat om het vastleggen van innovatie in octrooien, dan is daar wel Nederlandse wetgeving voor en dan zijn daar Europese regels voor, maar de Chinezen houden zich daar niet aan.'

Uithollen, tja zoals Afrika ooit werd/wordt uitgehold (door ook ons ja), worden wij nu uitgehold.
 
Laatst bewerkt:
geglobaliseerde wereld.....
De realiteit is dat ze 2 systemen hanteren.
Eentje van de geglobaliseerde wereld om (tijdelijk) de macht te vergroten elders, en tevens eentje van een heel gesloten systeem nog steeds communistisch is dat het eigenlijke beleid voert en geen pottenkijkers toestaat.
Veel geldstromen waarmee ze het buitenland inpalmen zijn niet te herleiden. Allemaal geld uit de CCP-pot.

De octrooien, dat is ook wel 1 zinnetje dat je uit het hele artikel neemt.
Die joint ventrures zijn er louter om hier te spioneren en nadien na te maken zonder de octrooien na te komen.
Zo onlopen ze ook ontwikkelingskosten etc.

Zoals de overname van Delvaux bedoel je?

Of de overname van Punch Powertrain door een Chinese groep, die er nog altijd in investeren zelfs als de business in elkaar is gestuikt?
De joint-venture waardoor Punch nu ook de versnellingsbakken van NIO auto's maakt?

Of de joint-venture van Bekaert in China? Waar Bekaert in China zelfs een award kregen voor hun patent? En waar Bekaert 20% van zijn omzet haalt?

De investering van Ping An in Fortis waar Ping An 2miljard in rook zag opgaan?

Of de investering in de haven van Zeebrugge waardoor er extra jobs in België gecreëerd worden?

Dat is allemaal spionage dan...?
In de meeste gevallen is dit business as usual. Net zoals er Amerikaanse / Franse / Nederlandse bedrijven overnames en investeringen doen. Zolang we in kritische infrastructuur (bvb Huawei al geweerd is) dit niet toelaten is het toch OK? Ik snap niet dat alle business met Chinese bedrijven zo gevaarlijk is.
Over die dept trap, ze zijn niet uit op assets.
Wel op politieke/juridische invloed. En dat lukt ze dus wel degelijk.
Gewoon al gezien het feit dat wij hier al over discussiëren, ben ik tamelijk zeker dat ze in de EU Commissie & alle landen dit ook wel al in de gaten hebben.
En welke instituties bedoel je politieke invloed ? De WHO waar Trump de funding voor heeft geschrapt?
Of door Afrikaanse landen op gelijke voet te behandelen ipv te betuttelen zoals het westen?

Voor alle duidelijkheid:
Ik zeg niet dat we voor alles de rode loper moeten uitrollen om alles zomaar op te kopen, zeker in essentiële infrastructuur zoals 5G en gas/water/elektriciteit. Maar we kunnen toch perfect business doen zonder bij iedere scheet te roepen "Chinese spionage!" "Overheid van China heeft dit masterplan om ons als vazallen te maken!"
 
Zoals de overname van Delvaux bedoel je?

Of de overname van Punch Powertrain door een Chinese groep, die er nog altijd in investeren zelfs als de business in elkaar is gestuikt?
De joint-venture waardoor Punch nu ook de versnellingsbakken van NIO auto's maakt?

Of de joint-venture van Bekaert in China? Waar Bekaert in China zelfs een award kregen voor hun patent? En waar Bekaert 20% van zijn omzet haalt?

De investering van Ping An in Fortis waar Ping An 2miljard in rook zag opgaan?

Of de investering in de haven van Zeebrugge waardoor er extra jobs in België gecreëerd worden?

Dat is allemaal spionage dan...?
In de meeste gevallen is dit business as usual. Net zoals er Amerikaanse / Franse / Nederlandse bedrijven overnames en investeringen doen. Zolang we in kritische infrastructuur (bvb Huawei al geweerd is) dit niet toelaten is het toch OK? Ik snap niet dat alle business met Chinese bedrijven zo gevaarlijk is.

Gewoon al gezien het feit dat wij hier al over discussiëren, ben ik tamelijk zeker dat ze in de EU Commissie & alle landen dit ook wel al in de gaten hebben.
En welke instituties bedoel je politieke invloed ? De WHO waar Trump de funding voor heeft geschrapt?
Of door Afrikaanse landen op gelijke voet te behandelen ipv te betuttelen zoals het westen?

Voor alle duidelijkheid:
Ik zeg niet dat we voor alles de rode loper moeten uitrollen om alles zomaar op te kopen, zeker in essentiële infrastructuur zoals 5G en gas/water/elektriciteit. Maar we kunnen toch perfect business doen zonder bij iedere scheet te roepen "Chinese spionage!" "Overheid van China heeft dit masterplan om ons als vazallen te maken!"
"Chinese theft on a scale so massive that it represents one of the largest transfers of wealth in human history."
"We’ve now reached the point where the FBI is opening a new China-related counterintelligence case about every 10 hours."

Een must read:

1 in 5 U.S. companies said China stole their intellectual property in 2019: Survey

Chinese spionnen hebben op grote schaal bedrijfsgeheimen gestolen van de Veldhovense chipmachinemaker ASML. De daders zijn hooggeplaatste medewerkers van de afdeling Onderzoek en Ontwikkeling van het bedrijf, die indirecte banden hebben met het Chinese ministerie van Wetenschap en Technologie. De schade loopt in de ‘enkele honderden miljoenen’ euro's.

Het Brusselse parket heeft een dossier tegen twee spionerende Chinezen geseponeerd. Dat meldt De Tijd. Amerikaanse speurders hadden nochtans vrij gedetailleerd blootgelegd hoe de twee te werk waren gegaan bij een Belgisch bedrijf.
De Amerikaanse FBI had in juli vorig jaar een opsporingsbericht verspreid voor twee Chinezen die op grote schaal bedrijven zouden hebben gehackt en bespioneerd. Ze deden dat om bedrijfsgeheimen te verkopen aan Chinese concurrenten, maar ook om strategische informatie door te geven aan de Chinese overheid. Daarbij kregen ze hulp van de Chinese inlichtingendienst.


De VS, de EU en hun bondgenoten hebben de Chinese overheid maandag formeel beschuldigd van betrokkenheid bij de grote cyberaanvallen die eerder dit jaar plaatsvonden. De hackers maakten misbruik van een beveiligingslek in de Microsoft Exchange-servers.
De daders moeten worden gezocht in hackersgroepen Advanced Persistent Threat 40 en 31, stelt Borrell. Die worden gelieerd aan de Chinese veiligheidsdiensten.


And so on.
Hier info stelen geleid door Chinese inlichtingendiensten.
Dat er ook wel eerlijke handel zal zijn, uiteraard.
De realiteit is niemand weet wat er zich op de achtergrond afspeelt, het is de CCP die regelt.

Je merkt gewoon een grote machtsverschuiving, naar een macht die gewoon haar eigen regels bepaalt en toch haar zin doet.

Het hoeft niet allemaal slecht te zijn, maar ook een beetje naiëf te denken dat het gewoon allemaal wel los loopt voor ons.

Klaarduidelijk kopiëren ze maar te graag en kopen ze alles op, om nadien onze bedrijven onderuit te concurreren.

One person said about the recent Tesla summon:
“Tesla’s intellectual property will be stolen, the CCP will build factories using Tesla’s technology, undercut Tesla’s prices, drive Tesla out of business, and then buy the existing Tesla factory for pennies on the dollar, and restart them to further undermine the prices of all-electric vehicles everywhere on earth.”


Die one person zal er niet ver naast zitten.

Je kan de Chinese inversteringen hier toejuichen, maar de overheersende investeerders krijgen het vroeg of laat voor het zeggen.
In de Balkan/Zuid-Europa/Afrika weten ze het ondertussen wel.
Ze willen dominantie, en dat houdt meer in dan louter gewoon x-zoveel bedrijven in handen hebben in land x.
Economische macht wordt politieke macht.

China deelt havens en wegen uit. De prijs: je politieke onafhankelijkheid

De vraag is wat we er nog tegen kunnen doen... Europa zijnde... niet veel.
 

China is stilaan een anomalie in de coronacijfers. Die hebben sinds april 2020 nauwelijks nog een echte uitbraak gekend, door draconische maatregelen. Het land zou volgens dit artikel het komende jaar al zeker niet openen. Vanaf dat er een iemand besmet is gaat een hele stad of regio eigenlijk al in lockdown. Veel vrijheden moeten die Chinezen niet hebben, maar die hebben ze sowieso niet bepaald.

Er zijn 2 landen waar er zogezegd nog geen enkel coronageval is geweest: Turkmenistan en Noord-Korea. Niet toevallig extreme dictaturen, waarbij beide landen sowieso wel al gevallen hebben gekend maar door de kenmerken v. een dictatuur echte uitbraken niet kennen misschien. Noord-Korea wordt daarbij geholpen doordat het in de invloedssfeer van China zit, en volledig geisoleerd is verder met de rest v/d wereld. Bij Turkmenistan zijn het overduidelijk harde leugens, gezien onafhankelijke bronnen wel zware uitbraken suggereren daar.


Idioot dat propaganda voeren dat je een gezond land hebt belangrijker is dan om maar een fuck om je eigen mensen te geven. Krijg je daar covid, dan krijg je geen gezondheidszorg, want het bestaat officieel niet. Ook al sterf je aan covid, het wordt niet bij de cijfers geteld, want het wordt niet erkend dat het in het land bestaat. Zelfs de meest gemene dictator handelt zo nog niet.. Als je geen gezonde mensen hebt die de bouwstenen van je land zijn, ben je niets als "dictator". Zelfs vanuit een autoritair perspectief is dat idioot en misdadig. Die mensen waren beter af in de USSR.

While in hospital, Mr Kurbanov received a text message from the government with a health warning. It urged people to wear face masks because of dust in the air.

Ja, dust in the air... vooral.

Het meest pijnlijke van allemaal is dat China zo laat in actie gekomen is. Hadden ze direct ingegrepen, dan was er geen pandemie nu. Nergens niet. En moesten ze daar in China ook niet in een zo goed als permanente lockdown leven. Hun strategie van "verplicht" massaal testen is wel te weinig hier toegepast echter. Want wij zitten nu opscheept met de besmettelijkere varianten, en China slaagt er in die grotendeels buiten hun land te houden, maar het eerste virus slagen ze niet de kop in te drukken (al waren er al toen twee varianten, maar is één uitgestorven nog voor dat het het westen bereikte, doordat de andere de dominante stam werd).

China werkt ook niet mee aan het onderzoek naar de oorsprong van covid19 wat er zeker op wijst dat er grote fouten zijn gemaakt (zoals lek in een lab-theorie).
 
Laatst bewerkt:

Gisteren deze tegengekomen op youtube... Geen flauw idee hoe het in mijn algoritme geraakt is.
Finaal wel een dubbel gevoel bij. Enerzijds zitten veel gezinnen daar enorm veel co2 uit te stoten door hun woningen op kolen te verwarmen. Anderzijds gaat de CCP wel rigoreus de groene richting uit en schaadt het daarmee zijn eigen bevolking wel.
 

Gisteren deze tegengekomen op youtube... Geen flauw idee hoe het in mijn algoritme geraakt is.
Finaal wel een dubbel gevoel bij. Enerzijds zitten veel gezinnen daar enorm veel co2 uit te stoten door hun woningen op kolen te verwarmen. Anderzijds gaat de CCP wel rigoreus de groene richting uit en schaadt het daarmee zijn eigen bevolking wel.

Je kan daar wel een kanttekening bij maken. Die mensen stoken geen kolen om zich te verwarmen maar om te overleven. Min twintig en lager is nog iets anders als de paar ijsdagen die wij hier kennen.
 

China is stilaan een anomalie in de coronacijfers. Die hebben sinds april 2020 nauwelijks nog een echte uitbraak gekend, door draconische maatregelen. Het land zou volgens dit artikel het komende jaar al zeker niet openen. Vanaf dat er een iemand besmet is gaat een hele stad of regio eigenlijk al in lockdown. Veel vrijheden moeten die Chinezen niet hebben, maar die hebben ze sowieso niet bepaald.

Er zijn 2 landen waar er zogezegd nog geen enkel coronageval is geweest: Turkmenistan en Noord-Korea. Niet toevallig extreme dictaturen, waarbij beide landen sowieso wel al gevallen hebben gekend maar door de kenmerken v. een dictatuur echte uitbraken niet kennen misschien. Noord-Korea wordt daarbij geholpen doordat het in de invloedssfeer van China zit, en volledig geisoleerd is verder met de rest v/d wereld. Bij Turkmenistan zijn het overduidelijk harde leugens, gezien onafhankelijke bronnen wel zware uitbraken suggereren daar.


Idioot dat propaganda voeren dat je een gezond land hebt belangrijker is dan om maar een fuck om je eigen mensen te geven. Krijg je daar covid, dan krijg je geen gezondheidszorg, want het bestaat officieel niet. Ook al sterf je aan covid, het wordt niet bij de cijfers geteld, want het wordt niet erkend dat het in het land bestaat. Zelfs de meest gemene dictator handelt zo nog niet.. Als je geen gezonde mensen hebt die de bouwstenen van je land zijn, ben je niets als "dictator". Zelfs vanuit een autoritair perspectief is dat idioot en misdadig. Die mensen waren beter af in de USSR.



Ja, dust in the air... vooral.

Het meest pijnlijke van allemaal is dat China zo laat in actie gekomen is. Hadden ze direct ingegrepen, dan was er geen pandemie nu. Nergens niet. En moesten ze daar in China ook niet in een zo goed als permanente lockdown leven. Hun strategie van "verplicht" massaal testen is wel te weinig hier toegepast echter. Want wij zitten nu opscheept met de besmettelijkere varianten, en China slaagt er in die grotendeels buiten hun land te houden, maar het eerste virus slagen ze niet de kop in te drukken (al waren er al toen twee varianten, maar is één uitgestorven nog voor dat het het westen bereikte, doordat de andere de dominante stam werd).

China werkt ook niet mee aan het onderzoek naar de oorsprong van covid19 wat er zeker op wijst dat er grote fouten zijn gemaakt (zoals lek in een lab-theorie).
In China gaat de theorie rond dat het virus via de VS naar daar is gegaan . Via de handel van atlantische krabben . No kidding . Ik zoek even een link . www.nbcnews.com/news/amp/rcna3236
 
In China gaat de theorie rond dat het virus via de VS naar daar is gegaan . Via de handel van atlantische krabben . No kidding . Ik zoek even een link . www.nbcnews.com/news/amp/rcna3236
Ja, ik had het gelezen. Wellicht als repliek op de "beschuldigingen/suggestie" dat het een lab leak in China zelf is. Bal in het andere kamp gooien als afleidingsmanoeuvre. En disinformatiecampagnes - ja - ondertussen is geweten dat het enorm werkt. Maar hoe pak je dat eigenlijk aan. Zelfs al nationaliseer je sites, dan nog kun je met VPN (of dark internet) beginnen afleiden, en dan tart je aan de vrijheden v/h internet natuurlijk. Bovendien is de andere kant v/d medaille dat je dan een staatsgeorganiseerd internet hebt, dus censuur. Maar alles open gooien, tja. Ik begin er mijn twijfels over te hebben eigenlijk. Sowieso moet iets aan die sociale media gedaan worden.
 
Laatst bewerkt:

Gisteren deze tegengekomen op youtube... Geen flauw idee hoe het in mijn algoritme geraakt is.
Finaal wel een dubbel gevoel bij. Enerzijds zitten veel gezinnen daar enorm veel co2 uit te stoten door hun woningen op kolen te verwarmen. Anderzijds gaat de CCP wel rigoreus de groene richting uit en schaadt het daarmee zijn eigen bevolking wel.
Euhm, ik heb de video nog niet gezien, maar ik weet wel dat China een gecentraliseerd verwarming systeem heeft. Dus ergens in oktober wordt dat door de stad opgezet, aan een superlaag tarief. Allé, overal tot een bepaalde rivier die net boven Shanghai ligt. Dat betekent dat je in SH zelf je verwarming moet betalen. Maar daar sneeuwt het jaarlijks 1 keer ofzo.

Toen ik echter in de noordelijke stad Harbin was in januari (ligt vlakbij Siberië), moest ik het raam openzetten van de warmte. 'S nachts ging de temperatuur buiten richting -30
 
Euhm, ik heb de video nog niet gezien, maar ik weet wel dat China een gecentraliseerd verwarming systeem heeft. Dus ergens in oktober wordt dat door de stad opgezet, aan een superlaag tarief. Allé, overal tot een bepaalde rivier die net boven Shanghai ligt. Dat betekent dat je in SH zelf je verwarming moet betalen. Maar daar sneeuwt het jaarlijks 1 keer ofzo.

Toen ik echter in de noordelijke stad Harbin was in januari (ligt vlakbij Siberië), moest ik het raam openzetten van de warmte. 'S nachts ging de temperatuur buiten richting -30
Ja blijkbaar is daar een issue met die heating pipes. Financieel veronderstel ik want de klanten moeten bijbetalen of ze zetten de 'kraan' niet open.
Of er moet een issue zijn met de productie van warmte?
 
Laatst bewerkt:
Euhm, ik heb de video nog niet gezien, maar ik weet wel dat China een gecentraliseerd verwarming systeem heeft. Dus ergens in oktober wordt dat door de stad opgezet, aan een superlaag tarief. Allé, overal tot een bepaalde rivier die net boven Shanghai ligt. Dat betekent dat je in SH zelf je verwarming moet betalen. Maar daar sneeuwt het jaarlijks 1 keer ofzo.

Toen ik echter in de noordelijke stad Harbin was in januari (ligt vlakbij Siberië), moest ik het raam openzetten van de warmte. 'S nachts ging de temperatuur buiten richting -30

Oei, ze liegen allemaal in die video dan?
En dat CV-systeem, is dat in gans China of enkel in de steden? En dan enkel in de grote steden of ook in de kleinere steden? China heeft een verstedelijkingsgraad van om en bij de 60%, dus dat zijn nog altijd 500 miljoen mensen buiten de steden die problemen kennen, ervan uitgaande dat dat CV-systeem enkel binnen de steden werkt.
 
Oei, ze liegen allemaal in die video dan?
En dat CV-systeem, is dat in gans China of enkel in de steden? En dan enkel in de grote steden of ook in de kleinere steden? China heeft een verstedelijkingsgraad van om en bij de 60%, dus dat zijn nog altijd 500 miljoen mensen buiten de steden die problemen kennen, ervan uitgaande dat dat CV-systeem enkel binnen de steden werkt.
Een dorp in China betekent ongeveer 100.000 inwoners. Ben ook al eens toevallig in een boerengatje beland genaamd Hezuo in Gansu provincie. In dat centrum woonden 46.000 inwoners volgens wikipedia. Ook daar was het lekker warm.
 
Een dorp in China betekent ongeveer 100.000 inwoners. Ben ook al eens toevallig in een boerengatje beland genaamd Hezuo in Gansu provincie. In dat centrum woonden 46.000 inwoners volgens wikipedia. Ook daar was het lekker warm.

Dus in de video liegen ze? Die Chinezen werden betaald om te liegen in deze reportage? Westerse manipulatie!
Ik bedoel, jij bent eens in een Chinees dorp geweest en daar was het lekker warm. Dus ipso facto overal in China is het lekker warm en er is geen verwarmingscrisis/probleem.
Je begint op een Chinese troll te lijken.
 
Op websites als The Guardian, New York Times als South China Morning Post (Alibaba owned maar Hong Kong based) zie ik hier nergens iets van.
Die zijn normaal gezien ook niet mals voor China, dus als het effectief groot nieuws is, zal het daar ook wel snel trending worden.

Als ik verder klik op dit obscuur youtube kanaal genaamd "China Insights" zie ik verder nog titels als:
China foreign reserves face depletion
Flood besiege China
Massive Tornado
Mushroom cloud explosion in China

Voor je me beschuldigt als China troll, sta me toe dit toch even in context te plaatsen :rolleyes:
 
Gisteren deze tegengekomen op youtube... Geen flauw idee hoe het in mijn algoritme geraakt is.
Finaal wel een dubbel gevoel bij.
In dit topic werd slechts 50 keer vermeld dat het op Youtube stikt van de video's en kanalen met 'een agenda', en dat die vol desinformatie staan.
Waarna je op de duur zelfs ambetant werd dat het zoveel vermeld werd.

Maar dan klik je voor informatie toch weer op een random video, waarna je zowaar 'een dubbel gevoel' hebt? :)
Oei, ze liegen allemaal in die video dan?
Dat kan perfect.
Weet jij de vertaling van het Chinees?
Weet jij wanneer en in welke context de video werd genomen?
Wat is de journalistieke historie van 'chinese insights' en wie zijn hun financiers?

Ik denk dat ik voor deftige journalistiek toch bij nyt, wsj, en ft blijf. (Tot vervelens toe, maar blijkbaar nog niet genoeg om de lok van de aantrekkelijke desinformatie tegen te gaan)
 
Laatst bewerkt:
Ter illustratie: ik zoek vandaag op youtube de commentaren van Powell over de economie, van een paar dagen geleden.
Mijn browser is incognito.

Mijn 3de 'suggested video' aan de zijkant is "woman dies 4 days after receiving covid vaccine".

De 4de is "why a Biden presidency would be a disaster for the economy".

Facebook en YouTube duwen de bevolking gewoon naar ideologische polarisatie met pure drekfilmpjes vol desinformatie.

De algoritmen van die 2 sites zijn gewoon regelrechte kankergezwellen voor de maatschappij.
 
In dit topic werd slechts 50 keer vermeld dat het op Youtube stikt van de video's en kanalen met 'een agenda', en dat die vol desinformatie staan.
Waarna je op de duur zelfs ambetant werd dat het zoveel vermeld werd.

Maar dan klik je voor informatie toch weer op een random video, waarna je zowaar 'een dubbel gevoel' hebt? :)
Ja. Ik zie een video met een hele hoop mensen dat kleren zit te vebranden of maiskolven omdat de kolen te duur zijn. Een groot deel blijkbaar verwarmt nog op kolen. Er is ook een stukje in de video van een stadsverwarmingnet die het voor redenen niet doet. Ik concludeer daaruit dat dit een slechte situatie is voor de mensen. Koude hebben is nu niet iets wat leuk is en zeker al niet bij -20°C.
Als ik dan de governement offical hoor vertellen dat dit pricing mechanism komt door in te zetten op groene energie dan denk ik.. tiens Goed bezig china.
Dat is feitelijk mijn dubbel gevoel. Uw bevolking op een manier slecht behandelen (verlies van macht mss) maar de reden is het niet overschrijden van CO2 quota. Goed voor het milieu slecht voor uw onderdanen. Dubbel gevoel.

Ik kijk trouwens nu eens naar niets van china dus geen idee waarom mijn youtube algoritme dit ineens weergeeft. (mss wel een complot :unsure: )
 
Ter illustratie: ik zoek vandaag op youtube de commentaren van Powell over de economie, van een paar dagen geleden.
Mijn browser is incognito.

Mijn 3de 'suggested video' aan de zijkant is "woman dies 4 days after receiving covid vaccine".

De 4de is "why a Biden presidency would be a disaster for the economy".

Facebook en YouTube duwen de bevolking gewoon naar ideologische polarisatie met pure drekfilmpjes vol desinformatie.

De algoritmen van die 2 sites zijn gewoon regelrechte kankergezwellen voor de maatschappij.
FYI, incognito is vooral voor op je eigen toestel geen sporen na te laten, maar online zijn je sporen nog steeds relatief zichtbaar.
In de meeste gevallen weten ze gewoon dat jij diezelfde persoon bent als degene die op jouw toestel browset in de niet-incognito browser.
 
Terug
Bovenaan