Het Xi-tijdperk van China (a.k.a.: het Chinatopic)


Er is ingebroken in het computersysteem van binnenlandse zaken door een groepering uit China. De inbraak was uitermate grondig en diepgaand. Als burger zullen we nooit weten welke informatie de Chinezen over eenieder van ons gestolen hebben.

Ik vind het ronduit beangstigend hoe we als land duidelijk absoluut niet opgewassen zijn tegen deze nieuwe dreiging. En dat in een tijdperk waar onze eigen overheid steeds meer informatie over ons digitaal wil bijhouden. Schrijnend is dit.
 
Ja kijk als over een paar jaar blijkt dat Trump effectief gelijk had toen hij zei dat het virus uit een labo in Wuhan is ontsnapt dan weet ik niet hoe ik de voorbije jaren nog een plaats moet geven shit.
Gelukkig hebben we facebook nog die voor ons kan denken.
Belachelijk feitelijk? Waarom nu wel? Gaat dit het anti asian sentiment juist niet versterken? Waarom hebben ze het gebanned in de eerste plaats?
https://www.politico.com/news/2021/05/26/facebook-ban-covid-man-made-491053
 
China versoepelt beleid en laat drie kinderen per gezin toe

Ze willen talrijk blijven.

Interessant opiniestuk over hun bevolkingsgroei en vooral vergrijzing: https://www.tijd.be/politiek-econom...hina-met-explosief-probleem-op/10305164.html/

De regering gaat daar dus een pak socialer moeten worden om ervoor te zorgen dat hun bevolking en economische groei op peil blijft en een (al dan niet ingebeeld) gevaar kan blijven voor het Westen.
 
Zit China niet met een massieve vergrijzingsgolf ten gevolge van de eenkindspolitiek?
Het zal nu wel wat te laat zijn om die vergrijzingsgolf tegen te gaan. Dat is een probleem voor China, want het helpt ook niet dat het geen immigratieland is zoals Amerika. Dat zou de meest acute oplossing zijn, want nu beginnen met een nataliteitspolitiek levert pas over 20 jaar zijn vruchten af. De Chinese economie steunt op de maakindustrie, dat veel goedkope arbeidskrachten nodig heeft. Door meer in te zetten op automatisering en AI, zouden meer arbeidstaken kunnen worden overgenomen.
 
Het zal nu wel wat te laat zijn om die vergrijzingsgolf tegen te gaan. Dat is een probleem voor China, want het helpt ook niet dat het geen immigratieland is zoals Amerika. Dat zou de meest acute oplossing zijn, want nu beginnen met een nataliteitspolitiek levert pas over 20 jaar zijn vruchten af. De Chinese economie steunt op de maakindustrie, dat veel goedkope arbeidskrachten nodig heeft. Door meer in te zetten op automatisering en AI, zouden meer arbeidstaken kunnen worden overgenomen.

Best gek eigenlijk omdat het misschien enkel nog de Chinezen zijn die in staat zijn om beslissingen op de zeer lange termijn te nemen.
 
Interessant opiniestuk over hun bevolkingsgroei en vooral vergrijzing: https://www.tijd.be/politiek-econom...hina-met-explosief-probleem-op/10305164.html/

De regering gaat daar dus een pak socialer moeten worden om ervoor te zorgen dat hun bevolking en economische groei op peil blijft en een (al dan niet ingebeeld) gevaar kan blijven voor het Westen.
Probleem is dat na enkele decennia in de mindset/cultuur van de bevolking éénkind gewoon zit ingebakken. Ook al zegt de regering dat het mag, zeker in het begin denk ik dat er weinig groei zal zijn. Veel van de stedelingen, maar ook vrouwen in't algemeen willen eerst carrière maken om vooruit te komen in het leven. Kinderen komen daardoor pas later.

Daarnaast: probeer maar eens een appartement/hotel/... te vinden voor 2, laat staan 3 kinderen, als alles letterlijk gebouwd is voor een éénkind-land.

En daarbij komt het ook gewoonweg te laat. https://www.populationpyramid.net/nl/volksrepubliek-china/2026/
Binnen de komende 10j gaan er al veel op pensioen, maar zeker als de mensen die nu 35-39 jaar zijn, op pensioen gaan, dus pakweg binnen 30j, dan moet die hele maatschappij geautomatiseerd zijn.
 
Veel van de stedelingen, maar ook vrouwen in't algemeen willen eerst carrière maken om vooruit te komen in het leven. Kinderen komen daardoor pas later.
En niet alleen kinderen, een partner komt dacht ik ook pas later tegenwoordig.
 
Ja kijk als over een paar jaar blijkt dat Trump effectief gelijk had toen hij zei dat het virus uit een labo in Wuhan is ontsnapt dan weet ik niet hoe ik de voorbije jaren nog een plaats moet geven shit.
er zijn al nieuwsoutlets die hun editorials van destijds aan het ghostedit'en zijn :D
 
Ja kijk als over een paar jaar blijkt dat Trump effectief gelijk had toen hij zei dat het virus uit een labo in Wuhan is ontsnapt dan weet ik niet hoe ik de voorbije jaren nog een plaats moet geven shit.
Ik denk dat Fauci de bui al voelde hangen toen zijn emails vrijgegeven zijn door de FOIA en daarmee even snel zijn kar keerde.
 

Oei nog meer koeien op de planeet nodig.


De planeet komt meer en meer onder druk te staan, om tevens aan de vraag te voldoen van de opkomende markten.
 
Terug
Bovenaan