Het wielernajaar 2022

Vingegaard gisteren weer gewonnen blijkbaar?
Maar die Oscar Onley rijdt zich op dit ogenblik echt wel in de kijker, die is 19 jaar...
 
Onley was wederom enorm sterk. Als enige reed hij met Vingegaard mee om de tweede groep af te houden (die dan wel terugkwamen).
Met Rolland die op weg leek naar de zege zette hij zich al op 500m van de meet op kop om uiteindelijk maar met een halve fiets geklopt te worden, had hij het wat slimmer aangepakt zat de zege er misschien wel in.

Volgend jaar ontevreden rondrijden bij DSM en in 2024 naar Ineos :oi22:?
 
Onley was wederom enorm sterk. Als enige reed hij met Vingegaard mee om de tweede groep af te houden (die dan wel terugkwamen).
Met Rolland die op weg leek naar de zege zette hij zich al op 500m van de meet op kop om uiteindelijk maar met een halve fiets geklopt te worden, had hij het wat slimmer aangepakt zat de zege er misschien wel in.

Volgend jaar ontevreden rondrijden bij DSM en in 2024 naar Ineos :oi22:?
Was inderdaad niet zo slim van OO
Hij staat ook derde in het klassement.
 
Toch ook even de kanttekening maken dat Vingegaard in principe geen puncher is en dit soort aankomsten niet per sé zijn grote sterkte zijn. Vingegaard wint hier niet omdat die aankomst hem geweldig ligt maar vooral omdat hij intrinsiek gewoon een stuk beter is dan de rest van de mannen die hier aan de start staan.
Van Onley zal nog moeten blijken of hij een goeie klimmer is, maar dat hij hier 2 keer met een half wiel geklopt wordt door Vingegaard is natuurlijk wel een mooie uitslag.
Afhankelijk van hoe Vingegaard in Lombardije voor de dag zal komen volgende week zullen we deze resultaten ook beter kunnen plaatsen. Als Vingegaard in Lombardije volgende week iederen het snot voor de ogen rijdt dan is die prestatie van Onley wel schitterend. Als Vingegaard er volgende week los wordt uitgereden (wat ik niet verwacht) dan plaatst dat het één en ander wel in perspectief. Natuurlijk blijft Lombardije wel altijd een vreemde koers.
 
Vingegaard en ééndagskoersen is tot op heden ook nog niet echt een winning combo geweest. Een 8e plek in San Sebastian is eigenlijk het enige noemenswaardige resultaat.

Voor Lombardije geldt altijd wie nog de meeste motivatie had om door te gaan tot half oktober. En gasten zoals Pogacar die via Canada en Australië nog naar Lombardije gaan, dat is niet de meest ideale voorbereiding. In Lombardije wint nooit een pannenkoek maar we zouden weleens een wat verrassendere winnaar kunnen krijgen.
 
Persoonlijk zou ik Vingegaard nu niet als grote favoriet voor Lombardije opschrijven eerlijk gezegd.
Heeft in zijn carrière enkel nog maar de drôme classic gewonnen en heeft geen super goeie track record in eendagskoersen. Om maar niet te zeggen dat hij er geen heeft.

In Lombardije werd hij al eens 14de en kwam zelfs de meet niet over op in totaal twee deelnames.
 
Persoonlijk zou ik Vingegaard nu niet als grote favoriet voor Lombardije opschrijven eerlijk gezegd.
Heeft in zijn carrière enkel nog maar de drôme classic gewonnen en heeft geen super goeie track record in eendagskoersen. Om maar niet te zeggen dat hij er geen heeft.

In Lombardije werd hij al eens 14de en kwam zelfs de meet niet over op in totaal twee deelnames.
Je mag soms wel niet het effect van "die ene koers winnen" onderschatten. Kijk naar GVA en de Olympische Spelen.
Uit verschillende interviews in de Tour kon je ook afleiden dat Vingegaard zich pas sinds dit jaar meer als kopman is beginnen gedragen. Dat kan ook gewoon veel doen.

Als je een koers al start met de mindset: "Ik ben hier de beste, wie doet mij iets???" dan start je al met 10% voorsprong t.o.v. mannen die starten met het idee "we zien wel wat het vandaag wordt"/"hopelijk ben ik goed genoeg".

Vingegaard heeft gisteren een heel moeilijke situatie wel zeer goed gemanaged.
 
Hij mag me altijd verbazen. Maar als we afgaan op wat hij al laten zien heeft dan zou ik hem zeker niet bovenaan zetten.
Natuurlijk is hij geen pannekoek en heeft hij inhoud, maar een eendagskoers is toch iets anders dan goed zijn gedurende 3 weken.
Want laat ons eerlijk zijn deze Tour heeft hij het ook vooral gehad van heel constant te zijn en een Pogacar die een tikkeltje minder was.
 
Want laat ons eerlijk zijn deze Tour heeft hij het ook vooral gehad van heel constant te zijn en een Pogacar die een tikkeltje minder was.
Ga je nu echt ook al deze prestatie gaan afbreken? Hij was gewoon de sterkste, punt.

Hij mag me altijd verbazen. Maar als we afgaan op wat hij al laten zien heeft dan zou ik hem zeker niet bovenaan zetten.
Natuurlijk is hij geen pannekoek en heeft hij inhoud, maar een eendagskoers is toch iets anders dan goed zijn gedurende 3 weken.
Iedere keer als jij zo'n uitspraak maakt over iemand wint hij, nog niet geleerd?
 
Hij zegt toch niets verkeerd in dit geval?
Ligt misschien aan mij maar de manier waarop hij het schrijft lijkt toch alsof hij zijn prestatie minimaliseert, iets waar MrKend54l gekend voor staat.
Hoe kan je weten dat Pogacar niet top was? 1 tegen 1 was Vingegaard gewoon de sterkste. Lijkt me ook logisch dat je in een grote ronde probeert om constant te zijn.
 
Ligt misschien aan mij maar de manier waarop hij het schrijft lijkt toch alsof hij zijn prestatie minimaliseert, iets waar MrKend54l gekend voor staat.
Hoe kan je weten dat Pogacar niet top was? 1 tegen 1 was Vingegaard gewoon de sterkste. Lijkt me ook logisch dat je in een grote ronde probeert om constant te zijn.
We gaan nu toch niet discussiëren over het feit dat Pogacar niet 100% was? Een Pogacar in absolute topvorm rijdt iedereen op een hoopje.

Twee duidelijke voorbeelden: Planche & Peyragudes. Hij wint wel, maar heeft enorm veel moeite om Vingegaard af te houden terwijl dat normaal één van Pogacar zijn sterke punten is en van Vingegaard niet. Normaal zou dat verschil veel duidelijker moeten zijn. Ook gewoon het feit dat hij nergens Vingegaard heeft kunnen lossen bergop.
 
Ga je nu echt ook al deze prestatie gaan afbreken? Hij was gewoon de sterkste, punt.
Ik zeg toch nergens dat hij niet de sterkste was?
Ik zeg dat hij vooral gewonnen heeft door een zeer constant niveau te halen en dat hij geluk had dat een Pogacar niet 100% was en niet zijn super grote explosiviteit heeft kunnen laten zien. Want het is niet dat Vingegaard niet snel een berg kan oprijden, het zijn die prikken en tempowisselingen waar hij minder in is.
Ligt misschien aan mij maar de manier waarop hij het schrijft lijkt toch alsof hij zijn prestatie minimaliseert, iets waar MrKend54l gekend voor staat.
Het ligt zeer duidelijk aan u. Net zoals het duidelijk aan u ligt dat inhoud niet lukt, maar op de man spelen precies wel.
Het hoeft toch geen geheim te zijn dat Vingegaard nu eenmaal geen zware track record heeft in eendagskoersen. Om niet te zeggen dat het geen groot succes is. Zoek het zelf anders eens op.
En daar gaat het hem om.

En hoe kan je weten dat Pogacar niet top was? Misschien omdat hij dat zelf gewoon gezegd heeft dat hij niet zijn normaal niveau haalde. En iedereen zag dat ook gewoon.
Zonder afbreuk te doen aan wat Vingegaard daar deed natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
We gaan nu toch niet discussiëren over het feit dat Pogacar niet 100% was? Een Pogacar in absolute topvorm rijdt iedereen op een hoopje.

Twee duidelijke voorbeelden: Planche & Peyragudes. Hij wint wel, maar heeft enorm veel moeite om Vingegaard af te houden terwijl dat normaal één van Pogacar zijn sterke punten is en van Vingegaard niet. Normaal zou dat verschil veel duidelijker moeten zijn. Ook gewoon het feit dat hij nergens Vingegaard heeft kunnen lossen bergop.
Sorry maar dat is geen bewijs dat hij zogezegd niet in topvorm was.
En hoe kan je weten dat Pogacar niet top was? Misschien omdat hij dat zelf gewoon gezegd heeft dat hij niet zijn normaal niveau haalde. En iedereen zag dat ook gewoon.
Zonder afbreuk te doen aan wat Vingegaard daar deed natuurlijk.
Kan je een link posten met het interview waar hij zegt dat hij niet zijn normaal niveau haalde?
 
Sorry maar dat is geen bewijs dat hij zogezegd niet in topvorm was.

Kan je een link posten met het interview waar hij zegt dat hij niet zijn normaal niveau haalde?
:unsure:

Oké dan.

Pogacar die meer dan drie minuten verliest op de Granon en zelfs zevende(?) eindigt achter een paar andere GC-renners? Dat was een Pogacar in topvorm? Soit, als je niet inziet dat deze Pogacar niet in absolute topvorm was dan kunnen we beter stoppen met discussiëren.
 
:unsure:

Oké dan.

Pogacar die meer dan drie minuten verliest op de Granon en zelfs zevende(?) eindigt achter een paar andere GC-renners? Dat was een Pogacar in topvorm? Soit, als je niet inziet dat deze Pogacar niet in absolute topvorm was dan kunnen we beter stoppen met discussiëren.
1 rit minder zijn betekent toch niet dat je voor de rest niet in topvorm bent? Je kan toch moeilijk zeggen dat Remco niet in topvorm was in de Vuelta omdat hij in sommige ritten tijd verloor? Als er gewoon iemand anders beter is dan is het normaal dat je eens tijd verliest.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ik vind het toch ook maar goedkoop om zo maar te stellen dat Pogacar deze Tour minder was en dat daardoor Vignegaard won. Vignegaard reed Pogacar er vorig jaar ook al af op de Ventoux. Die rit naar de Granon heeft Pogacar vooral zelf geblunderd door daar kilometers lang op de Galibier locomotief te spelen voor Vignegaard, heeft daar vooral heel dom gekoerst.
 
De nr 3 in het klassement eindigt op 5 min van Pogacar. Zonder Vingegaard wint Pogacar de Tour met 2 vingers in zijn neus. Miss leek het voor sommigen dat Pogacar niet zo goed was juist omdat Vingegaard zo geweldig goed was.
 
Terug
Bovenaan