Het wielernajaar 2022

Druk wielerweekend: wk gravel, lombardije & werelduurrecord?
“"De enige regel bij gravelen is dat er geen regels zijn: je kousen draag je zo hoog je wil, je banden en hoe je fiets is afgesteld, kies je zelf, je ligt op je stuur als je dat wil… Als de UCI zich moeit, gaan er regels en categorieën komen. Daar zitten wij niet op te wachten", zei Stetina.”

Als ik daar ook maar 1 prof schaamteloos in compressiekousen zie aantreden ga ik de finish niet halen... alleen Seppe Odeyn heeft een excuus, diejn is al misvormd door het duathlon wereldje.
 
“"De enige regel bij gravelen is dat er geen regels zijn: je kousen draag je zo hoog je wil, je banden en hoe je fiets is afgesteld, kies je zelf, je ligt op je stuur als je dat wil… Als de UCI zich moeit, gaan er regels en categorieën komen. Daar zitten wij niet op te wachten", zei Stetina.”

Als ik daar ook maar 1 prof schaamteloos in compressiekousen zie aantreden ga ik de finish niet halen... alleen Seppe Odeyn heeft een excuus, diejn is al misvormd door het duathlon wereldje.

Geen regels :eek:
EPO aan de lopende band ?

Was dat Stetina die zei dat Covid een Hoax was , of heb ik het op een andere wielrenner ?
(Covid bestaat niet als je je buitensluit van de buitenwereld zei die desbetreffende renner (geen nieuws)


edit: laat maar was Talansky :p dat ander talent
 
“"De enige regel bij gravelen is dat er geen regels zijn: je kousen draag je zo hoog je wil, je banden en hoe je fiets is afgesteld, kies je zelf, je ligt op je stuur als je dat wil… Als de UCI zich moeit, gaan er regels en categorieën komen. Daar zitten wij niet op te wachten", zei Stetina.”

Als ik daar ook maar 1 prof schaamteloos in compressiekousen zie aantreden ga ik de finish niet halen... alleen Seppe Odeyn heeft een excuus, diejn is al misvormd door het duathlon wereldje.
Opzetstuurtjes mogen nochtans niet dacht ik
 
ola Mas zeg die is goed bezig. Wist eigenlijk niet dat hij eendagswedstrijden ook kon. Maar won onlangs Emilia dus toch maar rekening meehouden.
 
Pogiii :clap:

Rare sprint wel zeg. Gaat efkes zitten en dan wel redelijk vroeg z'n handen de lucht in.

Gezichts bedrog? Ik dacht dat die zij aan zij aan het sprinten waren en plots zet hij zich recht en steekt zijn handen in de lucht

EDIT: Heli beeld gaf hem een heel duidelijke voorsprong,
 
Dus Jonas Vingegaard wint Lombardije, bij deze genoteerd.

noted-note.gif
Hij maakt zijn favorietenrol volledig waar!
Weet nog Vansevenant af te houden.

Wel een zeer rare sprint, en zou toch iets meer voorsprong mogen zijn. :p
Maar wat een renner toch, held! Mas toch ook wel gewoon zeer goed hoor.
 
Pogi won uiteindelijk met 2 vingers in de neus de sprint hoor. Vooraanzicht bedroog hard.
 
Ja dat zag er maar vreemd uit op het vooraanzicht. Zit gewoon tijdens het spurten rustig naar links te kijken, had alles onder controle.
 
Je zag vandaag trouwens waarom UAE Wellens aangetrokken heeft voor volgend jaar :unsure:

Wellens is nog altijd niet 100% zeker. Gewoon een wanhoops poging van Lotto om nog wat punten mee te sprokkelen.

Nu ik snap ook niet waarom UAE Wellens aantrok, is er al 31 dus beter wordt hij niet meer. Een klimmer is het ook niet, zelfs voor een Giro klimtrein voor een Almeida of zo zie ik hem niet meteen doen. Als kopman hebben ze gewoon veel betere daar. Zo goedkoop zal Wellens nu toch ook niet zijn? Dus nee dat is echt een vreemde transfer, of wel overschat ik UAE.
 
Je zag vandaag trouwens waarom UAE Wellens aangetrokken heeft voor volgend jaar :unsure:

Die komt terug van hartproblemen? Die heeft na zijn COVID besmetting in de Tour nauwelijks gekoerst hé. Vreemde post.

Gewoon een wanhoops poging van Lotto om nog wat punten mee te sprokkelen.

Klopt niet hé. Hebben ze bij Lotto ondertussen toch al bijna een maand opgegeven, getuige Ewan die nergens meer start, maar ook Wellens zelf die heel wat langer aan de kant is gebleven dan gepland. Wellens wilt naar eigen zeggen zijn Lotto periode wat mooier afsluiten en heeft "nood aan een langer seizoen".

Ik neem aan dat ze hem eerder als een soort rouleur zien dan klimmer natuurlijk. Eentje die in het Vlaamse/Waalse werk degelijk kan knechten, maar vooral eentje die wel weet hoe hij zichzelf en anderen vanvoor moet plaatsen. Dat is misschien wel zijn grootste kwaliteit. En daar mankt het UAE vaak aan. Vaak zit Pogacar als enige vooraan, misschien is dat één van de redenen. Hij heeft natuurlijk 2 zwakke jaren achter de rug, maar als de Wellens van 2017-2019 er terug uit kan gehaald worden hebben ze er wel gewoon een heel goede knecht bij.
 
Terug
Bovenaan