Allez, het is 1 juli en uiteraard zijn er op de website geen aangepaste vervoersvoorwaarden te vinden die de "post-boordtarief" realiteit weergeven. Het is nog steeds de versie van 30 augustus 2024 (met aanpassingen tot 25 maart 2026). Die aanpassing betrof trouwens enkel het verbod om wapens aan boord van de trein te hebben.
Als ik dus nu, op dit eigenste moment, op de trein stap, waarbij ik dan ook de huidige gepubliceerde versie van de vervoersvoorwaarden aanvaard, kan ik nog steeds een ticket aan boord kopen. Artikel 5.4 van de huidige vervoersvoorwaarden laat mij dat toe. Al die post-boordtarief marketing is fluff en mag ik negeren, maar de vervoersvoorwaarden, daar moet ik wel akkoord mee gaan als ik op een trein van de NMBS stap.
Ik weet het, het is de NMBS en ik verwacht te veel, maar toch. Wees nu toch eens gewoon correct. Ik verwacht niet meteen dat op klokslag middernacht de pagina aangepast wordt, maar toch wel dat al enkele dagen voordien de nieuwe voorwaarden erop komen ("geldig vanaf 1 juli 2026").