the_fox
Well-known member
Maar dat zeg ik niet hé. Ik zeg dat het niet goed is + voor de andere luchthavens van België nog slechter. En dat het heel hard afhangt waar je naartoe moet.Ook een beetje een non-argument niet? "'t is niet goed, maar wees blij, in X is het nog slechter". Ok, maar in Schiphol kan ik de hele nacht door een trein kan nemen die me op z'n minst toch halverwege mijn eindbestemming brengt. En bij Frankfurt zijn er ook opties.
Schiphol > Antwerpen is de laatste trein om 21u42 en de eerste om 6u11. Dus geen idee naar waar jij moet maar beetje nutteloos voor mensen in België.
Voor de Nederlanders is het niet veel beter, tenzij je op de route Rotterdam-Amsterdam woont. Om het uur een trein naar Rotterdam/Amsterdam maar buiten dat niet echt veel opties. Bijvoorbeeld Eindhoven: laatste trein om 23u12, eerste om 04u05 vanuit Schiphol. En halverwege ergens geraken is (in mijn ogen) niet beter dan gewoon niet thuis geraken

[edit]En je zegt hieronder dat je in Brussel woont, dus ik zeg bullshit dat je halverwege geraakt. Rotterdam is allesbehalve halverwege...
En vergelijk nu eens met niet-hoofdluchthavens in andere landen. Want daarom dat ik ook de andere luchthavens in België aangehaald heb.
Neem bv Luchthaven Eindhoven - Rotterdam: Laatste OV verbinding om 23u04, eerste om 6u09. Groot verschil met de hoofd-luchthaven (Schiphol).
Hoe zit het dan voor Zaventem? Is het trein -> trein -> Lijn-bus? Of heb je een rechtstreekse trein?Ik vind het zelf geen leuke ervaring om na het vliegen op Charleroi nog een triatlon aan collectief vervoer te moeten ondernemen: private bus naar dat stinkhol Brussel-Zuid -> trein nemen naar mijn stad -> De Lijn-bus nemen naar mijn thuis.
Teveel zaken die kunnen mislopen en overal nog eens wachten.
Mij lijkt het dat daar evenveel kan mislopen, zelfs als je een rechtstreekse trein zou hebben.