Ik ben vandaag info aan het loket gaan vragen. (Geen idee of de info correct is maar onderstaande is wat ik mee gekregen heb)
Volgens die man aan de kassa: Blijkbaar weet de NMBS op basis van mijn abonnement wie ik ben nadat de controleur dit scande. (Dat klinkt logisch) Ik moest normaal binnen de 24u naar de klantendienst gebeld hebben (mailtje sturen = dat lezen ze blijkbaar NIET tijdig) maar omdat ik dit NIET gedaan heb, zou er normaal gezien een boete volgen die naar mijn thuisaddres wordt gestuurd.
Hij was niet helemaal zeker maar volgens hem kan het zijn dat ik 'niks' zal horen omdat ik weldegelijk een actief abonnement had die dag. Maar het zou dus ook zomaar kunnen dat ik straks nog wel een boete ga krijgen.
Dan moet ik een formulierke invullen en screenshots / info / bewijzen toevoegen van mijn abonnement 'online' dat dit weldegelijk in orde was die dag. Dan gaan ze dit effectief ook nakijken en daarmee bewijs ik dan dat ik in mijn recht was en er iets is foutgelopen. En dan zou de boete gewoon kwijtgescholden worden.
Dan is het al helemaal vreemd dat de controleur zijn machientje hardnekkig zei dat mijn abonnement vervallen was terwijl dat niet zo was.
Want met zo'n 'live' connectie zou zijn machientje dan toch gewoon up to date zijn hé? Dus de kans dat dit dan toch foutloopt lijkt mij extreem klein te zijn. Helaas is het dus weldegelijk fout gelopen. Ach ja, ik lig er niet wakker van, ik heb namelijk niks verkeerd gedaan