Toch wel weer rariteiten vandaag:
- Ik vind het goed dat ze nu omroepen indien er X aantal gereserveerde plaatsen zijn in wagon 2 en 3 zodat je al goed kan positioneren op het station.
Maar dat heeft dan weer heel weinig zin als wagon 1 volledig afgesloten is en je dat dan niet omroept.

. Heeft allemaal weinig zin als een treinbegeleider niet zelf de status kan "updaten" van zijn trein zodat de rest ook "up to date" is.
- Waarom kan een treinbegeleider niet de interne schermen aanpassen (of die weet niet hoe)? Ik zit hier in een trein richting limburg maar alles staat ingesteld alsof dat die naar Blankenberge gaat. Alle schermen zeggen Blankenberge, de automatische stem doet alsof we naar Blankenberge gaan, zit de treinbegeleider altijd erachter het correcte te herhalen. 20% van de treinen waar ik op zit, geven de interne schermen foute info.

.
Moet dat eens een keer voorstellen als toerist die de taal niet kent

. Je bent nooit op je gemak.
Zeker als een trein zich splitst, In Kortrijk is er een trein die splitst naar een deel naar Poperinge en een deel naar Lille. Ongelooflijk veel die in de verkeerde blijven zitten. (Begeleider roept het wel om maar koptelefoon op/spreken geen Frans of Nederlands.) Maar die schermen werken nooit én dat is juist waarom die schermen daar zijn.
Waarom werken die schermen nooit?