MiniJeffrey
Well-known member
Alsof conducteurs nu hun job wel doen. Ofwel zie ik ze niet, ofwel 's ochtends helemaal aan het begin van het traject als de trein 90% leeg is.
Het is op mijn traject zo erg dat het minder duur zou uitvallen om géén ticket op voorhand te kopen en het gewoon met toeslag te kopen op de trein wanneer ik eens controle krijg, dan om het wél op voorhand te kopen. Gemeten over een periode van 6 maanden...
Als ik er wat selectiever in zou zijn 's avonds, kan ik mijn gebruik van mijn multipass ook nog verlengen, zodra de trein voller zit dan normaal door god-weet-welke miserie (minder wagons, afschaffing op een deels overlappend traject van een andere trein zodat dat volk op onze trein kruipt,...) heb ik meer kans om een Dodo te spotten dan een conductor.
Ga jij ook naar de bakker, maar als hij even niet kijkt of je aanspreekt loop je dan buiten met een gestolen brood?
Je betaalt nog altijd omdat je een vervoer van punt A naar punt B neemt, niet omdat je in de mooie ogen van de treinbegeleider wil kijken. Als je echter het risico wil nemen van geen vervoersbewijzen meer te kopen/gebruiken, dan moet je dat vooral doen. Maar dan niet komen klagen als je tegen de lamp loopt.

.
Daar is echt niemand mee gebaat. Zo'n zaken wekken alleen maar frustraties op.
.