Het NMBS topic

Vraag:
Zouden jullie het interessant vinden om op een NMBS-WhatsApp channel te kunnen abonneren (dus los van het NMBS customer care whatsApp)? Dat kanaal zou gebruikt worden voor nieuws en (commerciële) updates. Denk aan:
  • Belangrijke updates over de dienstregeling (geen algemene realtime info, maar eerder dingens zoals jaarlijkse wijziging dienstregeling etc.)
  • Aanpassingen aan producten (bv. nieuwe tarieven, nieuwe kanalen...)
  • Commerciële promoties (zoals Duo Ticket, Youth Holidays, ...)
  • Updates van app + chatbot + website (nieuwe functies beter bekend maken)
  • Algemene belangrijke info over NMBS (bv lancering rookverbod
Dus niet voor realtime status, meer als nieuws en updates kanaal.

CHATBOT
Ook update over chatbot voor onze WhatsApp gebruikers: die ondersteunt nu buttons wat het gebruiksgemak van onze chatbot op WhatsApp een pak zou moeten verhogen. (<- dit soort info zouden we dan dus bv verspreiden via dat kanaal)

photo-2023-09-14-19-21-44.jpg

Nee, want
1) de NMBS-app is op dat vlak al heel goed en overzichtelijk
2 en 3) heb werkabo en krijg voor andere treinverplaatsingen al 50% korting cuz actief reservist (en er is toch niks wat nog meer korting geeft)
4) ik merk het wel op de app
5) zolang ze met oortjes muziek/netflix luisteren niet gaan verbieden moet ik het allemaal niet weten

Dat is wel nuttig, maar jullie gaan er veel te veel vanuit dat mensen het nummer van de trein kennen. Dat is écht niet zo vanzelfsprekend. wat nuttig zou zijn lijkt me is dat je kan ingeven "Kortrijk naar Gent" en dat hij dan alle treinen geeft die van kortrijk naar gent gaan in het komende uur. Je kan dan klikken op 1 van die treinen en dan krijg je de info die je hier zegt.

Die functie werkt ook op Origin/Destination, is gewoon makkelijker om zo aan te roepen om de screenshot te maken. :D

EDIT: zit erop intussen. 👍🏻
Ik neem nog eens de trein (laatste keer was 3 maanden geleden, niet vlekkeloos verlopen).
Ik zit nu te wachten om terug te keren, en dit keer is er dan een aanrijding... zucht. Intussen al bijna 20 min vertraging.
(Hier kan de NMBS uiteraard niets aan doen, maar het is en blijft hoe dan ook frustrerend.)

Laatst bewerkt:
Ik heb even snel een vraag, @Vrouwtje Theelepel of @MiniJeffrey .
Als ik naar Boom wil met de trein moet ik overstappen via Antwerpen Zuid, maar het probleem is dat daar helemaal geen roltrappen zijn en ik dit fysiek echt niet aankan met mijn valies. Ik heb nu als oplossing om door te rijden naar Berchem en daar dan een trein later richting Boom te nemen.
Mag dit?
Ik vermoed nu zelf van wel, maar wou het toch nog even navragen voor de zekerheid.

Ik heb even snel een vraag, @Vrouwtje Theelepel of @MiniJeffrey .
Als ik naar Boom wil met de trein moet ik overstappen via Antwerpen Zuid, maar het probleem is dat daar helemaal geen roltrappen zijn en ik dit fysiek echt niet aankan met mijn valies. Ik heb nu als oplossing om door te rijden naar Berchem en daar dan een trein later richting Boom te nemen.
Mag dit?
Ik vermoed nu zelf van wel, maar wou het toch nog even navragen voor de zekerheid.

Dit mag, Antwerpen-Berchem wordt als overstapstation aanvaard in plaats van Antwerpen-Zuid.

Zelde geldt bv voor Schaarbeek en Brussel-Noord.

Laatst bewerkt:
Dit mag, Antwerpen-Berchem wordt als overstapstation aanvaardt in plaats van Antwerpen-Zuid.

Zelde geldt bv voor Schaarbeek en Brussel-Noord.
Heb het zo gedaan en het is idd goed verlopen.

Toch jammer dat er niet eens iets wordt gedaan aan die trappen, want de verbinding via Zuid is wel een pak sneller voor de rest.

EDIT: https://www.buurtaandestroom.be/duu...on-antwerpen-zuid-krijgt-volledige-make-over/

Tegen 2023 moet het vernieuwde Antwerpen-Zuid klaar zijn.

🥲

Laatst bewerkt:
Ik kom zondag nog eens toe in bxl midi, wat toch echt een prachtig station is. Pareltje, kijk er weer al terug naar uit om de belgische inefficiënte ah werk te zien.

Ik kom zondag nog eens toe in bxl midi, wat toch echt een prachtig station is. Pareltje, kijk er weer al terug naar uit om de belgische inefficiënte ah werk te zien.
Eigenlijk zou heel dat station een makeover moeten krijgen, zowel interieur als exterieur. Treinstations moeten veel meer luchthavens worden qua organisatie en beleving.

Eigenlijk zou heel dat station een makeover moeten krijgen, zowel interieur als exterieur. Treinstations moeten veel meer luchthavens worden qua organisatie en beleving.
Meeste van die grote hebben dat ook hoor, BXL midi blijft gewoon een grap.

Nu bij arriveren in Belgie afgestapt in Lille Europe en dan gewandeld naar Lille Flanders. En dan zie je toch ook weer hoe slecht BXL midi is. Ik win ook wel veel tijd er mee, aangezien ik naar Kortrijk moet. Maar ervaring is ook gewoon beter

Meeste van die grote hebben dat ook hoor, BXL midi blijft gewoon een grap.

Nu bij arriveren in Belgie afgestapt in Lille Europe en dan gewandeld naar Lille Flanders. En dan zie je toch ook weer hoe slecht BXL midi is. Ik win ook wel veel tijd er mee, aangezien ik naar Kortrijk moet. Maar ervaring is ook gewoon beter

Lille vind ik nu niet echt een toonbeeld van hoe ik een station zou inrichten, maar soit :D.

Absoluut geen toonbeeld maar veel veiliger en proper gevoel dan midi. Overal bordjes met waar je moet wandelen. Ook op de straten van europe naar flanders te kunnen wandelen. Gratis drinkwater paaltjes. Zichtbare politie aanwezig, veel lichtinval. Geen zichtbare naalden en mensen die hun behoef doen.

Midi moet geen architecturaal pareltje worden, het moet gewoon deftig gemanaged worden. Maar dat lukt niet in Bxl.

Ik heb ticket gekocht via NMBS international. Dan krijg je ook zo'n onproffesionele png met QR code. Waarom geen PDF met een logo en wat tekst er bij, iets dat elk andere systeem wel doet.

Maar belgische NMBS schreeuwt gewoon onwil en onkunde. Ik heb nog nooit zon amateuristische email ontvangen.

tiens, ik kom nu elke dag in Midi, ik heb nog nooit naalden gezien hoor.
Ik woon in ZA, ik 2x geweest in midi dit jaar, 1 keer naalden gezien. En 1 keer gast ah kakken binnen en toch redelijk in het zicht van meerdere mensen. Ik wel 1 keer vroeg vertrokken en 1 keer laat aangekomen.

Vanmorgen moest ik de trein terugnemen en ik had geen rolkoffer meer bij, dus kon dit keer wél gemakkelijk via Antwerpen Zuid. :unsure:
Ik heb wel gezien dat ze dan intussen tóch eindelijk aan die renovatie zijn begonnen. 👍

De app van de NMBS kan blijkbaar nog steeds onmogelijk favoriete trajecten langer dan een week bijhouden, ondanks dat je met je eigen account inlogt...

Eerste dag van de week: hopen treinvertraging wegens een defecte/stilstaande trein. Deze trein wordt uitzonderlijk beperkt tot Hasselt... neen, NMBS, uitzonderlijk is als dit één à twee keer per jaar zou gebeuren. Dit gebeurt meerdere keren per maand, zoniet soms zelfs tweemaal per week.
Heb gewoon het lef om de realiteit te benoemen: men schaft treinen af of kort ze in om het voor zichzelf gemakkelijker te maken, waarvoor ik nog een "beperkt" begrip heb, maar de reiziger krijgt hiervoor géén enkele compensatie, gewoon nog méér vertraging.

Noem het op z'n minst niet "uitzonderlijk".

Terug
Bovenaan