Vrouwtje Theelepel
Well-known member
Aan de tbg wordt gevraagd om helder te communiceren naar de reizigers toe, het moet te begrijpen zijn.Het was op een ms96, dus in principe geen probleem voor de begeleider om te komen. Communicatie naar de passagiers: 'storing bij de wissel'
Ik zou ook omroepen 'ten gevolge een defecte wissel staan we stil ' of iets gelijkaardig.
Ik zou kunnen zeggen 'door een storing bij een wissel staat ons volgend sein dicht (rood). Hierdoor moet onze bestuurder eventjes uitstappen om aan bepaalde overschrijdings formaliteiten te voldoen. We zetten onze rit zo snel mogelijk verder.'
Ik vind dat laatste persoonlijk te veel onnodige info. Het merendeel van de trein ziet de bestuurder ook niet uitstappen om naar die kast te gaan.

Die man redt hoogstwaarschijnlijk die vrouw haar leven, maar een bedankje kan er precies niet van af. Nee, liever nog eens benadrukken dat de man niet op de sporen mag komen. No shit sherlock, maar die man gaat toch ook niet op de sporen springen als er een trein in aankomst is lijkt me.