Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vergeet de aprilia rs660 niet.Congratz
Ik ben serieus aan het overwegen om mijn Streetfighter 1098s weg te doen voor een Ninja 650
Dus begrijp de keuze helemaal.
Ninja 650
Zijn voor mij wel niet direct vergelijkbaar. De Ninja 650 is een sport tourer (rij hem zelf ook ). De aprilia is iets sportiever van rijhouding.Vergeet de aprilia rs660 niet.
De aprilia heeft inderdaad een sportieve houding maar toch nog net zo diep als een echte sportmotor. Hij zit iets rechter.Zijn voor mij wel niet direct vergelijkbaar. De Ninja 650 is een sport tourer (rij hem zelf ook ). De aprilia is iets sportiever van rijhouding.
Thanks!Proficiat Tom! Gewoon goed van genieten!
Mijn tip: Ga met de motor naar een leeg industrieterrein op een zondag en neem je tijd om wat te oefenen. Probeer eens een noodstop te maken. Trek eens zo snel mogelijk op. Wijk eens uit voor een denkbeeldig item. Begin rustig, met het remmen bv, maar dit kan je al heel veel helpen!
Je hebt in ieder geval een leuke motor gekocht die goed is voor nog heel veel km's. De zomer is zalig, maak zeker een ritje naar De Eifel in Duitsland deze zomer, daar is echt een heel andere wereld als motorrijder.
Merci!Congratz
Ik ben serieus aan het overwegen om mijn Streetfighter 1098s weg te doen voor een Ninja 650
Dus begrijp de keuze helemaal.
Wanneer je u hier zelf klaar voor voelt.Nog een vraagje misschien, mijn vrouw ziet het zelf ook helemaal zitten om uitstappen te maken met de moto (ik ben haar aan het overtuigen om ook voor haar rijbewijs te gaan). Ik heb haar uiteraard gezegd dat ze wel nog ff zal moeten wachten voor dat ik haar achterop laat rijden.
Hoe schatten jullie dit in? Hoe lang hebben jullie alleen gereden voor jullie iemand achterop hebben genomen?
Ligt er een beetje aan, ga zeker niet op tempo rijden met haar achterop. Remmen is een pak zwaarder en plotse bewegingen maken is zo goed als onmogelijk. Je gaat ook nog merken als het voor jou is of niet. Ik rij nu al 20 jaar met een motor (crossmotors etc eerst) en haat het nog steeds om mensen achterop te nemen. Vrienden van me rijden 2 jaar en doen het met alle plezier.Hoe schatten jullie dit in? Hoe lang hebben jullie alleen gereden voor jullie iemand achterop hebben genomen?
<3Vergeet de aprilia rs660 niet.
Zalige moto
Idd, ten slotte de 650RS is niet de leukste motor om met 2 te rijden, zowel voor u als voor haar. (echt wel gebrekkige vering voor 2)Ligt er een beetje aan, ga zeker niet op tempo rijden met haar achterop. Remmen is een pak zwaarder en plotse bewegingen maken is zo goed als onmogelijk. Je gaat ook nog merken als het voor jou is of niet. Ik rij nu al 20 jaar met een motor (crossmotors etc eerst) en haat het nog steeds om mensen achterop te nemen. Vrienden van me rijden 2 jaar en doen het met alle plezier.
Probeer hier ook eerst korte tripjes rond de kerktoren te doen om te zien hoe het bevalt!
een z650 zal haar veel beter passen , ik denk persoonlijk ook dat als een z800 te veel power is, dat een z650 beter is als een mt07, die voelt veel levendiger in lage toeren dan de z800.Proficiat @Tom, veel plezier en lekker genieten is de boodschap!
Wat krijg je tegenwoordig van korting als je een nieuwe motor besteld op dit moment?
Hier zijn we ook rustig aan het rondkijken. Vriendin heeft sinds een half jaartje haar rijbewijs en rijdt met mijn Kawasaki z800 2016. Ikzelf rij dan op mijn Honda CB1000R 2011.
Beide heel leuke moto's maar veel te veel power om goed te zijn en al zeker als beginner.
Daarbovenop is mijn vriendin maar 1m63 en is de Kawasaki Z800 best zwaar (230kg rijklaar). We zoeken dus net iets lager/lichter.
Op dit moment is de meest passende een MT07. Verder zijn we nog niet geraakt.
Wel niet akkoord tbh. In my opinion is een 07 de perfecte startmotor. Leuk koppel, speels, redelijk licht, en zelfs als ervaren rijder een top machine.ik denk persoonlijk ook dat als een z800 te veel power is, dat een z650 beter is als een mt07, die voelt veel levendiger in lage toeren dan de z800.
Wel niet akkoord tbh. In my opinion is een 07 de perfecte startmotor. Leuk koppel, speels, redelijk licht, en zelfs als ervaren rijder een top machine.
Fair point natuurlijk. Een 07 op 35kw kan nog altijd een optie zijn dan denk ik? Het zal ook wat van je voorkeur afhangen. Z650 is meer "racer" achtig, 07 is meer "supermoto" achtig.met de 07 ga je veel makkelijker een O SHIT moment bij acceleratie hebben dan een Z800 of een Z650 (zeker de 650lol)
Het gewicht van de Z800 is idd het grote nadeel. Bij stilstand voelt die 100kilo zwaarder dan een 07 of z650 (ook al is het maar 230k)
Ik zou mijn vriendin veel liever op iets zetten waar ze in toeren moet gaan om snel te gaan, dan iets waar ze snel mee gaat zonder in toeren te gaan.
Ik rij veel sneller met mt07 dan een z900 bv.
Dankje!Proficiat @Tom, veel plezier en lekker genieten is de boodschap!
Wat krijg je tegenwoordig van korting als je een nieuwe motor besteld op dit moment?
Hier zijn we ook rustig aan het rondkijken. Vriendin heeft sinds een half jaartje haar rijbewijs en rijdt met mijn Kawasaki z800 2016. Ikzelf rij dan op mijn Honda CB1000R 2011.
Beide heel leuke moto's maar veel te veel power om goed te zijn en al zeker als beginner.
Daarbovenop is mijn vriendin maar 1m63 en is de Kawasaki Z800 best zwaar (230kg rijklaar). We zoeken dus net iets lager/lichter.
Op dit moment is de meest passende een MT07. Verder zijn we nog niet geraakt.
Die startpremies bij yamaha zijn het inderdaad wel altijd waard!Dankje!
Ik ben eerst bij een Yamaha dealer geweest (dichtst in de buurt) en daar was een MT07 pure nu aan 7.099 eur door een startpremie die je krijgt. Hier meer info (door klikken op het logo van de motor bij startpremie). Als je kijkt naar de tweedehandsmarkt voor de MT07 is dat een hele scherpe prijs. Het verschil tussen de 'pure' versie en de gewone versie was volgens de man in de winkel het scherm (TFT op de gewone, LCD op de 'pure') en het feit dat je bij een gewone MT07 een gratis quickshifter krijgt).
Bij Honda was er ook een premie van 800, maar enkel op de CB500 en als je je rijbewijs binnen de x-aantal tijd had gehaald (denk ik, weet het niet meer helemaal juist).
Bij andere dealers was het vooral een aantal packs die je gratis of aan sterk gereduceerde prijs kon bijkrijgen.
Ik heb ooit de Z900RS als vervangmotor meegekregen, ik heb de volledige 3 dagen met een smile tot achter mijn oren rondgereden veel en veilig motorplezier!Ik heb sinds november '23 mijn rijbewijs. De zin om te rijden bleef de hele tijd knagen na het halen van het rijbewijs, dus toch maar begonnen met de markt wat te verkennen...
Wat mij vooral opviel is dat de prijs tussen een nieuwe moto (nu met de salondeals) en een jonge tweedehands echt niet zo groot meer is?
Wou eigenlijk eerst een budget van max 4 à 5k aanhouden, maar dan moet ge echt al naar oude moto's gaan kijken met redelijk wat km's. Aangezien ik nog altijd niet zeker weet wat ik precies wil, was ik wel wat bang dat de doorverkoopwaarde van dat soort moto's té klein ging zijn. Want misschien wil ik binnen 1 à 2 jaar eentje met een zwaardere motor of rij ik gewoon niet genoeg en is het zonde dat die thuis staat stof te vergaren.
Maar uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en een Kawasaki z650RS gekocht. Was de testmoto van de garage, dus een jaartje oud ongeveer en amper 54km op de teller, maar toch redelijk wat goedkoper dan een nieuwe! Nu wachten op de technische controle, dan verzekering in orde maken en dan kunnen we gaan rijden Hoop het eerste weekend van februari toch al een ritje te kunnen gaan maken!