Moto Het Moto praat topic

Al verschiet ik wel een beetje van de prijs. Aangezien ik de mijne 12 jaar geleden voor 3k heb gekocht met iets van een 18k km. Momenteel zit ik aan een 160k km, en mijn trouw beestje doet lustig verder :p. En dat bolt meer dan snel genoeg (180 - 190km/h haal je zonder verpinken...) en met die tijd ben ik de nukken ervan ook gewend (en het heeft mij ook nog niet echt zwaar in de steek gelaten)

Wel, dat was mij dus ook opgevallen in mijn zoektocht. De prijs van tweedehands moto's staat gigantisch hoog.
Blijkbaar is de prijs van zowel tweedehands auto als motomarkt sinds corona enorm gestegen (mensen wisselen minder snel van voertuig + langere levertijden voor nieuwe voertuigen, dus mensen die snel iets 'nieuws' willen moeten naar de tweedehandsmarkt).

Misschien wel het ideale moment om eens rond te kijken ;)
 
prijzen zijn ook serieus gestegen door de keuring die nu verplicht is bij 2dehands. die keuring is ook maar 2 maanden geldig, dus ofwel verkoop je ongekeurd, ofwel moet je binnen die 2 maanden hem kwijtraken. heeft de markt serieus doen inkakken.
 
Wel, dat was mij dus ook opgevallen in mijn zoektocht. De prijs van tweedehands moto's staat gigantisch hoog.
Blijkbaar is de prijs van zowel tweedehands auto als motomarkt sinds corona enorm gestegen (mensen wisselen minder snel van voertuig + langere levertijden voor nieuwe voertuigen, dus mensen die snel iets 'nieuws' willen moeten naar de tweedehandsmarkt).

Misschien wel het ideale moment om eens rond te kijken ;)
de lange wachttijden zijn bijna overal weg.
Keuring heeft 2de hands echt pijn gedaan. Je hebt de originele moto's die heel hard in waarde stijgen, de full aftermarket moto's zijn een pak minder waard vandaag.
 
17 mei ga ik voor het eerst circuitrijden in Mettet. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Uiteraard ingeschreven in de traagste groep en met instructeur, heb nog maar sinds juli mijn rijbewijs.
 
De beginners groep is echt traag hoor. Als je "vlot" bochtjes kan nemen op de weg zal je je misschien al vervelen in deze groep. Dus niet te veel stressen, enjoy!

Ik maakte al kneedowns op rotondes toen ik nog met een L rondreed, dus bochten durf ik wel. Al is er nog een groot verschil tussen 40km/u op een rotonde of hogere snelheid op een circuit. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn, maar wel ongelofelijk veel zin in :love:
 
Ik maakte al kneedowns op rotondes toen ik nog met een L rondreed, dus bochten durf ik wel. Al is er nog een groot verschil tussen 40km/u op een rotonde of hogere snelheid op een circuit. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn, maar wel ongelofelijk veel zin in :love:
Pas op met die kneedowns op rotondes 😅 Zo ken ik er al een paar die dat konden, tot ze met me meegingen naar de Eifel en dan na een uur ergens in de berm lagen.
 
Deze zomer heb ik ook zo'n mooi stukje kunnen doen vlakbij het hotel. Dorp lag net iets meer dan 1.000 meter lager maar in vogelvlucht was het slechts 2km. Na een paar keer deed ik het in minder dan een kwartier naar boven.

Mooie haarspeldbochten met meestal een goed zicht van wat er af komt, maar ook een onverlichte tunnel met een bocht in :oink:

In Slovenië nog slechter tegen gekomen ook een onverlichte tunnel met bocht, maar vlak in de tunnel veranderde het van asfalt in een soort klinkers :eek2:

 
vandaag eens zot gedaan en een moto vakantie in portugal geboekt. 3 dagen offroad rally gaan rijden. ipv uren filmpjes zien en wegdromen eens zelf gaan doen. moest ik dat nu ook al eens kunnen doen met mijn tuareg in de streek, zou ook al schelen...
 
Aanraders voor beginners?
Zie graag cafe racers etc

De Z650 (niet RS) wordt veel gebruikt in de rijschool. Ideale motor voor beginners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

De Z650 (niet RS) wordt veel gebruikt in de rijschool. Ideale motor voor beginners.
Ik heb deze als eerste moto gekocht en idd ook begonnen met de Z650 in de rijschool ;) Heel fijn om mee te rijden, ook heel comfortabele houding.
 
Ik denk er aan om mijn 200cc Yamaha Blaster Quad (met moto nummerplaat) te verkopen.

Moet deze dan gekeurd worden? Iemand een idee hoe ze zoiets zouden doen? Dit is een luchtgekoelde tweetakt quad. (Wel volledig origineel.)
 
Terug
Bovenaan