Moto Het Moto praat topic

Ja die moet ook naar de keuring voor verkoop.
Dat zal gelijkaardig zijn aan de keuring van gewone motorfietsen.


Deze motoren moeten naar de keuring motorfietsen:
  • Motoren die uitgerust zijn met een verbrandingsmotor van meer dan 125 cc. Dit betekent dus meteen dat een moto met een cilinderinhoud van 125 cc niet naar de motorkeuring moet.
  • Trikes (met drie wielen) en quads (met vier wielen) die voorzien zijn van een verbrandingsmotor boven de 125 cc moeten ook naar technische keuring voor motorfietsen. Voor de DIV vallen trikes en quads immers ook onder de categorie motorfietsen.


edit, large quote valt precies groter uit dan ik dacht :unsure:
 
Iemand een idee wat normaal is qua kost voor verzekering en taksen voor een z650 (2017 dat op 35 kw staat)? 28j en geen autoverzekering (wagen vh werk)
 
mijn moto vorig jaar, ook 35 KW was rond de 360 euro verzekering, maar ik kreeg 50% korting omdat ik een bedrijfswagen had als hoofdvoertuig.
taksen is 65 euro denk ik.

edit : 360 was na de korting
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort een Z650 RS en betaal 362 eur verzekering bij AG Insurance (via BNP PF). Hier ook geen eigen wagen, wel een schadeattest van de wagen van het werk (en van Cambio) moeten aanleveren.

Had ook prijzen bij anderen opgevraagd om te kunnen vergelijken, uiteindelijk voor BNP PF gekozen om dat alle andere verzekeringen daar waren en dit voor mij gemakkelijker is.
Goedkoopste prijs die ik had gekregen was Yuzzu: ongeveer 290eur. Kawasaki insurance was ongeveer zelfde als BNP PF. De rest was allemaal duidelijk duurder.

Wel een tiental jaar ouder dan jou, geen idee hoeveel dat meespeelt. Pas sinds eind vorig jaar A rijbewijs, dus geen moto ervaring. Die van mij is ook niet gelimiteerd op 35 kw, kan misschien ook wel wat verschil maken.
 
Ik heb sinds kort een Z650 RS en betaal 362 eur verzekering bij AG Insurance (via BNP PF). Hier ook geen eigen wagen, wel een schadeattest van de wagen van het werk (en van Cambio) moeten aanleveren.
Zit ook bij AG/BNPPF voor mijn Ninja 650. BA komt op €255. Ook geen wagen in eigendom, maar we hebben daar wel quasi al onze andere verzekeringen lopen. Dus wel wat korting gehad daardoor.

Heb ook een mini omnium daarop die rond de €300 zit. Heb hem onlangs al nodig gehad, aanrijding met "wild" gehad, was + €2000 aan kosten.
 
Stond hier gisteren een bikkelnieuwe R1300GS voor de deur in dat groen/zilver, met de gouden velgen.

Ja mammie :love:
 
Sinds enkele dagen in het bezit van mijn z650 (2023 35kw). Uiteindelijk heb ik bij kawasaki insurance mijn verzekering gevonden voor €276 BA.

De moto rijdt geweldig en voldoet aan alle verwachtingen maar de bochten voelen nog wat onwennig aan, zeker als de baan een beetje nat ligt. Veel oefenen dus!
 
Laatst bewerkt:
Oppassen voor de witte lijnen en putdeksels in de bochten als het nat is! Ik heb me altijd afgevraagd welke idioot dat een goed plan vond om die in de apex van de bocht te leggen.

Ronde punten trouwens ook spiegelglad bij regenweer.

Veel veilig motoplezier gewenst!
 
Jullie verzekeringen vallen precies duur uit?
Sinds een maand een BMW r1250gs van 2020. 190€ verzekering. Staat samen met de auto van mijn vrouw maar wel op mijn naam. Is bij DVV.
 
461€ mengeling baloise en optimco voor en fz6s2. Ik blijf het nog altijd 1 van de mooiere moto's vinden... zelfs nu nog. Ik vind die tracer maar niets...

Baloise:
Motor : 339 (BA)
Ongevallen verkeer incl motor : 71
Optimco
Rechtsbijstand motor : 51 EUR

Familiale niet meegeteld aangezien die niet moto specifiek is.

Als hoofdvoertuig ingeschreven, waardoor de bundelkortingen niet echt mogelijk zijn. Indien er een wagen was verzekerd was er wel nog een significante korting mogelijk. Maar bon het is wat het is.
De ongevallen verkeer heb ik destijds voorzien als extra zekerheid, maar mogelijks dat ik die eigenlijk zou kunnen opzeggen. Maar meh.
 
Voor de geïnteresseerden, Kawasaki doet dit jaar ook weer een promotoer langs verschillende dealers. Zo ben ik vorig jaar o.a. met een ZH2 gereden, niet normaal wat voor een raket dat is!
 
Voor de geïnteresseerden, Kawasaki doet dit jaar ook weer een promotoer langs verschillende dealers. Zo ben ik vorig jaar o.a. met een ZH2 gereden, niet normaal wat voor een raket dat is!
Ik dacht dat je zei: Ninja H2R :love:

Ik weet nog dat na mijn ZX-12R zo hard uitkeek naar die H2R maar die was nergens te vinden.
 
Ik verschiet hiet toch van de (lage) verzekeringspremies die jullie betalen.

Hier: Honda Transalp uit '95 met 600cc, 29 jaar en 2 jaar motorrijbewijs. Ook mijn enige verzekering (wagen staat niet verzekerd op mijn naam). Kost me jaarlijks €506 voor wat zondagse ritjes.

Heb nochtans wel wat vergeleken hoor, maar kwam overal rond hetzelfde bedrag uit.
 
Ik heb mij ondertussen ingeschreven voor een ritje met de H2 SX SE, en nog eentje met de Z900RS. Daar heb ik wel al eens mee gereden, maar ik heb daar toen wel echt veel plezier mee gehad, het koppel onderin is leuker dan met mijn Z800.
 
206€ voor mijn 2023 Surron ultra bee(11kw elektrische crossmotor), niet mijn enige voertuig.
daar zit dan BA, rechtsbijstand plus en bestuurderverzekering in.
Heb mijn motorrijbewijs reeds 17 jaar.
 
Ik verschiet hiet toch van de (lage) verzekeringspremies die jullie betalen.

Hier: Honda Transalp uit '95 met 600cc, 29 jaar en 2 jaar motorrijbewijs. Ook mijn enige verzekering (wagen staat niet verzekerd op mijn naam). Kost me jaarlijks €506 voor wat zondagse ritjes.

Heb nochtans wel wat vergeleken hoor, maar kwam overal rond hetzelfde bedrag uit.
In het begin van mijn motorrijbewijs zat ik aan 700€.

Ben daarna op een forum eens tegengekomen dat een ander verzekeringskantoor gekend was als een verzekeringskantoor dat een extra effort kon doen voor motorverzekeringen.
Maar of dat nu nog klopt... geen idee. Had toen meerdere kantoren gecontacteerd, en men kon toen niet beter als die firma. Enige uitzondering was indien ik een wagen had die ook verzekerd was. Maar bon dat had ik toen, en voorlopig nu niet.
Heb toen alles digitaal afgehandeld. En in orde gesteld, was toen 200-250€ korting op jaarbasis.

Nu bon, mijn bedrag komt ook op ongeveer hetzelfde uit, en ik zit aan ik geloof 10 jaar mijn rijbewijs moto (25 jaar autorijbewijs)
 
baloise, 243€ voor mijn Z1000SX met nog de 100pk papieren
in combinatie met een fullomnium op wagen.

12jaar motorijbewijs, 1 ongeval niet in fout
 
Terug
Bovenaan