Het LEGO-topic

Wij hier gisteren gestart met de "grote Mario Kart" (72037). Zeventien zakskes in totaal. Dacht op mijn gemak een zakske of 2 per dag te doen, maar dat was niet naar de zin van mijne zoon (5) voor wie het niet snel genoeg vooruit kan gaan. :) Sinds daarstraks de "kart" afgewerkt en vanaf morgen verder doen met het Mario-figuur. Wel een heel leuke build moet ik zeggen, al heb ik mijn zoon bij momenten ook laten doen en moest ik achteraf wat kleine dingen soms corrigeren. Interessante combinatie van Lego Technic elementen, een beetje "sculpting" en custom made elementen voor deze set.

Wel een set met weinig "play value" voor kinderen: de voorste wielen kan je wel naar links of rechts bewegen met het stuur, maar de hoek is echt te weinig en de bocht bijgevolg veel te groot om er mee te spelen.

Wel grappig om te zien wat voor een "sense of achievement" dat geeft aan mijne zoon om zijn grootste Lego-set ooit in elkaar te steken (grootste daarvoor was een Creator 3 in 1 kasteel). Iedereen dat hier over de vloer komt, moet en zal komen zien naar "zijn grote Mario Kart". 😅

Ik was net aant zien, als grote fan van zowel F1 als lego Technic wil ik al die sets hebben in 1:8..

Die “namaak” fabrikanten hebben er echt van elk team eentje, zelfs van die f1 film, terwijl Lego er drie heeft.

Ik ben oprecht benieuwd naar de kwaliteit van mijn set als m aankomt ! En hiervan zal veel afhangen of ik er nog ga kopen :-)

Ik was net aant zien, als grote fan van zowel F1 als lego Technic wil ik al die sets hebben in 1:8..

Die “namaak” fabrikanten hebben er echt van elk team eentje, zelfs van die f1 film, terwijl Lego er drie heeft.

Ik ben oprecht benieuwd naar de kwaliteit van mijn set als m aankomt ! En hiervan zal veel afhangen of ik er nog ga kopen :)
Lego heeft er 4.

McLaren
Mercedes
Ferrari
Red Bull

Die eerste mclaren zit volgens mij toch niet op hetzelfde niveau als de andere 3?
Neen, maar vanaf Maart (of April) zou er een nieuwe Mclaren uitkomen, wel op hetzelfde niveau, of toch zeker dezelfde stijl.

Zelf heb ik de 3 andere ook staan en het zijn pareltjes! Heb de oudere 2022 Mclaren nog ind e doos liggen maar die ga ik nog proberen verpatsen :)

Lightkits installeren is echt niet tof.

Het resultaat is wel schitterend maar het kost me veel te veel moeite voor iets dat simpel lijkt.

Enterprise light kit van brixmax.

Na twee weken wachten is mijn chinese mclaren 2022F1 aangekomen..

All i can say is “WOW”, een dik papieren instructieboekje dat niet moet onderdoen voor die van Ferrari (die ik heb), en de insteucties zijn even groot en niet “cropped” op n pagina ofzo, ben benieuwd naar de quality van de blokjes..

zelf ook mijn eerste chinese setje gekocht.
Een fake fellbeast LOTR van de GWP.
kwaliteit is toch niet hetzelfde als echte lego maar voor minder dan 10% van de prijs ga ik nie klagen.
Minifig komt wel niet met het juiste hoofd (flesh ipv zwart) en zwaard is ook anders.
Het plastiek van de vleugels is kwalitatief toch minder alsook kunnen de bricks niet het gewicht van de vleugels dragen, dus die ga ik zeker vervangen door echte lego.

Nog wat Mario Kart sets gebouwd vandaag, samen met mijne zoon (de roze Toadette en oranje jeep met Koopa Troopa). Leuk detail is wel dat die piranha plant echt "hapt" terwijl je ermee rijdt, zoals de power-up in Mario Kart 8. :)

Het jeukt om aan de grote Lego-tafel te beginnen in de kelder. :D Ik ga er volgende maand toch eens (eindelijk) wat tijd voor proberen vrijmaken.

The Shire en (nog heel wat andere sets) staan in promo voor bol.com select leden, heb hem meteen bespeld. 194 € ipv elders 249.

Na 3 loten lego te hebben gestorteerd staat de teller op 33 sets die de moeite waard zijn om te completen.
Ofwel omdat het thema me aanspreekt (City, Minecraft, creator) ofwel omdat ze gewoon relatief compleet waren.

Slechts 1350 stukjes te kort op een totaal van bijna 8000, maar moet nu nog alle overschot en eigen bakken per kleur overlopen dus hopelijk zakt dit aantal nog sterk.

Stukjes die uniek zijn of relatief beperkt aantal sets maar waar ik niet aan verder wil beginnen proberen verkopen in 1 lotje via vinted of marketplace. Ga niet beginnen met bricklink das een rabbithole waar ik niet wil in springen :D

Nog wat Mario Kart sets gebouwd vandaag, samen met mijne zoon (de roze Toadette en oranje jeep met Koopa Troopa). Leuk detail is wel dat die piranha plant echt "hapt" terwijl je ermee rijdt, zoals de power-up in Mario Kart 8. :)

Het jeukt om aan de grote Lego-tafel te beginnen in de kelder. :D Ik ga er volgende maand toch eens (eindelijk) wat tijd voor proberen vrijmaken.

Hoe oud is je zoontje? Zouden die sets al haalbaar zijn voor m'n petekindje wanneer hij 5 is?

Was het al bijna vergeten, maar wist nog dat dat deze week ergens was. Voor wat ga jij gaan?

Ik twijfel tussen het fregat en Alchemist's Shop. Die laatste is mooi, maar lijkt ook heel hard op de Medieval Blacksmith.

Ik twijfel tussen fregat, sushi en de antiek collectie.

Wil ze alle 3, maar heb hier ondertussen al 4 dozen lego en 2 lichtkits liggen die ik wou, maar nog niet gebouwd heb. 😅
Heb verder ook al gemerkt dat op tweedehands sommige sets goedkoper zijn dan de originele prijs, dus vandaar ook twijfel.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan