Het LEGO-topic

Hoe oud is je zoontje? Zouden die sets al haalbaar zijn voor m'n petekindje wanneer hij 5 is?
Mijne zoon is pas 5 jaar geworden. Die sets zijn zeker haalbaar voor een kind van die leeftijd, we zijn met de eerste sets van die reeks een half jaar geleden ongeveer begonnen. Ik moet soms wel eens bijsturen, maar hij kan het toch al goed alleen bouwen. Stickers kleef ik wel nog altijd, dat is nog te veel gekloot voor zo een klein mannen. :) Een neefje van hem die vorig jaar 5 jaar is geworden, hadden we de Bowser Muscle Car cadeau gedaan en die kon daar ook mee overweg.

Het kan de moeite zijn om de Nintendo Store in het oog te houden als je specifiek die Mario Kart sets wil: Brickwatch trackt de Nintendo Store niet, maar sommige sets (o.a. de Shy Guy en Donkey Kong) zijn daar al goedkoper verschenen dan de laagste prijs op Brickwatch.

Mijne zoon is pas 5 jaar geworden. Die sets zijn zeker haalbaar voor een kind van die leeftijd, we zijn met de eerste sets van die reeks een half jaar geleden ongeveer begonnen. Ik moet soms wel eens bijsturen, maar hij kan het toch al goed alleen bouwen. Stickers kleef ik wel nog altijd, dat is nog te veel gekloot voor zo een klein mannen. :) Een neefje van hem die vorig jaar 5 jaar is geworden, hadden we de Bowser Muscle Car cadeau gedaan en die kon daar ook mee overweg.

Het kan de moeite zijn om de Nintendo Store in het oog te houden als je specifiek die Mario Kart sets wil: Brickwatch trackt de Nintendo Store niet, maar sommige sets (o.a. de Shy Guy en Donkey Kong) zijn daar al goedkoper verschenen dan de laagste prijs op Brickwatch.
Hier is ze ook net 5 en kan ze ook Speed Champions (met wat hulp) bouwen.

Wat een service. Zoon is zot van Lego en er ontbrak een stuk. Online melding gedaan, 3 weken later dat stukje in de brievenbus, no questions asked. Niet moeten betalen, niets. Klasse.

2 dagen voordat het in de bus stak het betreffende missing piece wel teruggevonden. Het lag aan ons, niet aan hen. :shutup:

Klopt, die verdomde hoeken. Moet een veel voorkomend probleem zijn want ik zie dat ze die hoeken al met een extra schuine zijde vormen binnenin.

Edit: niets boven de plastieken doorzichtige zakjes met kleine gaatjes in zoals vroeger é.

Wat een service. Zoon is zot van Lego en er ontbrak een stuk. Online melding gedaan, 3 weken later dat stukje in de brievenbus, no questions asked. Niet moeten betalen, niets. Klasse.

2 dagen voordat het in de bus stak het betreffende missing piece wel teruggevonden. Het lag aan ons, niet aan hen. :shutup:
Paar pagina's geleden werd dat ook gezegd toen het ging over de massa's blokjes die je altijd teveel krijgt. Maar als je in een uitzonderlijk geval toch eentje mist, is er wel een zotte service om dat missende stukje te vervangen.
Vraag mij af of dat trouwens iets typisch voor die Scandinavische bedrijven is. Onze kleinste zijn bed was ik onlangs aan het bekijken en ik zag dat een van de latten los zat. Stukje dat vastklikt dat weg was. Kan mij niet inbeelden dat dat zo was toen we het in elkaar staken paar jaar geleden, dus zal ook aan ons gelegen hebben. Maar kom dat nummer van dat stuk gezocht in de handleiding, aangevraagd en gewoon in de bus gekregen.

Vraag mij af of dat trouwens iets typisch voor die Scandinavische bedrijven is. Onze kleinste zijn bed was ik onlangs aan het bekijken en ik zag dat een van de latten los zat. Stukje dat vastklikt dat weg was. Kan mij niet inbeelden dat dat zo was toen we het in elkaar staken paar jaar geleden, dus zal ook aan ons gelegen hebben. Maar kom dat nummer van dat stuk gezocht in de handleiding, aangevraagd en gewoon in de bus gekregen.
Service van IKEA vind ik idd ook wel top voor reserve-onderdelen.👌 Zelfs al zonder problemen (houten) onderdelen mogen inwisselen die beschadigd in de doos zaten.

Lego heeft altijd wel goede service gehad, in één of andere vorm. 25 jaar geleden kreeg ik mijn eerste (9V) Lego-trein. Ik bouwde graag bruggen met mijn treinsporen en dat de trein daardoor al eens hard tegen de grond ging, was onvermijdelijk. Op een dag was het treinmotortje stuk. Ik herinner mij nog dat onze pa ooit aan de telefoon heeft gehangen met de customer service van Lego (pre-internet days) voor zo een nieuw 9V treinmotortje (dat was wel niet gratis, denk ik). Herinner mij zo nog vaag dat in de oude Lego-catalogussen (eind jaren 80, begin jaren 90) een lijst van aparte onderdelen was die je telefonisch kon bestellen.

Ik heb zelfs al vervangonderdelen gekregen voor stukjes die ik zelf had kwijtgespeeld...
Iemand (*kuch* ik) had de kast uitgepakt, karton weggegooid naar het containerpark en kwam nadien tot het besef dat 2 handvaatjes mee naar het containerpark waren gegaan... Topservice!

Bezig aan een Harry Potter set, blijkt de handleiding ineens 50 stappen ofzo over te slaan.

Zo zie je maar, ook met echte Lego kan je die problemen hebben

Hier uit er ervaring nog nooit een missing piece gehad en als ik er al een had dan was dat omdat ze blijven steken waren in die plooien van die zakjes.
Ik heb het zelf al 2 keer meegemaakt dat er 1 stukje ontbrak. En echt alle hoekjes afgegaan van de zakken maar niet te vinden. 1 was van de zwarte auto van Toretto. En op fora gelezen dat er nog waren die net dat stukje mistte.

Ze sturen die dan gratis op, dus inderdaad een hele mooie service

Omdat ik nogal 'into' militaria ben (en Lego dat niet is), was ik genoodzaakt om mijn ding te zoeken bij de namaak-fabrikanten. Heb via WarBricks een set besteld (Tiger I tank voor wie het interesseert) en iets van een 50€ betaald. Ongeveer 3 weken onderweg geweest uit China maar eureka, uiteindelijk stak die dan toch in de bus.

Nu wou ik er aan beginnen maar ik snap geen jota van die handleiding. De zakjes met blokjes zijn genummerd als volgt:

233-1-1
233-1-2
233-1-3
...

Dat gaat zo door en dan heb je ook nog een '2-reeks':

233-2-1
233-2-2
233-2-3
...

Maar als je de handleiding bekijkt en start met stap 1, stemt dat al niet overeen met de blokjes die in 233-1-1 zitten (wat toch het 'eerste' zakje zou moeten zijn?). Er ontbreken blokjes in dat zakje, maar er zitten ook blokjes in die niet vermeld worden in de eerste stap van de handleiding.

Enfin, vage uitleg natuurlijk. Ik wil wel filmpje opnemen ook moest dat de zaak verduidelijken. Of zeggen jullie nu al "Dat is hopeloos en smijt gewoon alles over de haag."?

Alvast bedankt iedereen! Ik had zo graag een Tiger I in m'n boekenkast gezet...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan