Het LEGO-topic

Rosse kat officieel aangekondigd. Leuk! De tuxedo cat staat hier al even als display in de leefruimte, deze mag er ook nog wel bij.

Edit: wij hebben een echte rosse kat en zat al langer met het idee om die zwarte tuxedo cat te "herkleuren" naar ros, maar dat was niet zo eenvoudig door unieke onderdelen die niet in ros/orange bestaan. Voor mij dus wel een welkome set.

Rosse kat officieel aangekondigd. Leuk! De tuxedo cat staat hier al even als display in de leefruimte, deze mag er ook nog wel bij.

Edit: wij hebben een echte rosse kat en zat al langer met het idee om die zwarte tuxedo cat te "herkleuren" naar ros, maar dat was niet zo eenvoudig door unieke onderdelen die niet in ros/orange bestaan. Voor mij dus wel een welkome set.

Ik dacht dat rosse katten altijd tabby waren?
Ik vind het eenkleurige ros (eerder bruin ook?) wat minder geslaagd bij deze set, wat bij de tuxedo natuurlijk niet stoorde.

Hier staat een Jekca kat in display. Foto met onze tijger:

Ik dacht dat rosse katten altijd tabby waren?
Ik vind het eenkleurige ros (eerder bruin ook?) wat minder geslaagd bij deze set, wat bij de tuxedo natuurlijk niet stoorde.

Hier staat een Jekca kat in display. Foto met onze tijger:
Helemaal akkoord dat die kleur niet helemaal is wat ze moet zijn. Wat "schakering" in het "ros" had zeker gemogen, met wit en een extra kleur richting oranje, maar is niet zo eenvoudig met de onderdelen die gebruikt worden (die ronde blokken bijvoorbeeld). Hij blijft wel heel hard lijken op "onze" rosse kat (spierwitte pootjes, borst, buik) mits wat verbeelding. :)

Heeft er hier ooit al eens iemand een lego set gehad of gekocht via een “grote chinese webwinkel”?

Kheb t er eens op gewaagd en de ferrari f1 gekocht om eens te vergelijken met de echte set die ik vorige wee gekocht heb..

Heeft er hier ooit al eens iemand een lego set gehad of gekocht via een “grote chinese webwinkel”?

Kheb t er eens op gewaagd en de ferrari f1 gekocht om eens te vergelijken met de echte set die ik vorige wee gekocht heb..
Ja, en het is wat hit or miss.
Sommige merk je geen verschil, andere hebben harde verkleuringen/blokjes die niet goed passen/...

Onlangs een set gebouwd van Cada en er was geen enkel verschil.
Staat nu gebouwd tussen echte legomodellen en je haalt er hem niet meteen tussenuit.

Maar je moet er wat geluk in hebben, er zijn idd sets die te wensen overlaten ook, maar de tijd dat het allemaal brol is ligt toch achter ons.

Recent voor de 1ste keer. (Friends appartement voor de vrouw)
Vorige week aangekomen, maar nog niet aan begonnen (was nog bezig met andere set).

Dus over het bouwen / compleet zijn, kan ik nog niets zeggen.

Verpakking: de gekende witte zak

Blokjes zitten in aparte zakjes, maar waar de originele set de zakjes genummerd zijn van 1 tot 15(dacht ik), lijken ze nu random genummerd.
3x nr1, 1xnr2, 5x nr3 enz....

Handleiding zit erbij, maar is zeer gecomprimeerd.
Lijkt 4 pagina's op 1 gepropt.

Hier ook die Japanse shops lijn van Cada gebouwd.

Positief:
- kwaliteit van de blokjes

Negatief:
- alle blokjes zaten door elkaar in de zakken, dus het was een enorme puzzel om het juiste blokje te vinden

- de sets zelf waren zeer saai om te bouwen en vaak ook wel wat technieken die onstabiel waren

Maar wel goeie value for money imo die Cada sets.

Binnenkort toch eens een Lumibricks set testen

Lumibricks is heel goed.
Bluebrickx ben ik ook content van.
Pantasy zou ook goed zijn maar nog niet getest.

Dit zijn wel allemaal bedrijven met hun eigen originele bricksets, aan ongeveer de helft vd prijs vd Denen. Aan kopiëen van originele sets heb ik me nog niet gewaagd. Die laat ik ook aan me voorbij gaan tbh.

Recent voor de 1ste keer. (Friends appartement voor de vrouw)
Vorige week aangekomen, maar nog niet aan begonnen (was nog bezig met andere set).

Dus over het bouwen / compleet zijn, kan ik nog niets zeggen.

Verpakking: de gekende witte zak

Blokjes zitten in aparte zakjes, maar waar de originele set de zakjes genummerd zijn van 1 tot 15(dacht ik), lijken ze nu random genummerd.
3x nr1, 1xnr2, 5x nr3 enz....

Handleiding zit erbij, maar is zeer gecomprimeerd.
Lijkt 4 pagina's op 1 gepropt.
Lego nummert ook verschillende zakjes met dezelfde nummer hoor (voor grote sets). Ik vermoed dat die gewoon dezelfde nummering hebben (anders moet de handleiding herschreven worden ipv gekopieerd).

Ja ik heb een kleine 50€ betaald en kheb echt lang ook zitten vergelijken welke ik zou kopen want er zit enorm veel verschil tussen

Zonet met zoon zijn eerste legosetje ooit samen gebouwd, de 60402 monstertruck. Hij is 3j8m. Ging al redelijk, wel begeleiding nodig.

Eerste wat hij deed toen het af was, was de vitabiskoek van zijn broer aan gort rijden xD.

Edit: is het normaal dat er een paar reservestukjes in zitten? Heb een extra lichtje etc.

Laatst bewerkt:
Edit: is het normaal dat er een paar reservestukjes in zitten? Heb een extra lichtje etc.
Jep. Ik heb hier al 2 serieuze doosjes van mijn ladenkast voor vijzen gevuld met de stukjes op overschot van de kinderen hun sets. En af en toe komt dat dan eens van pas als ze een specifiek stukje niet meer vinden of er eens eentje te weinig (wel zeer zeldzaam, meestal te veel) geleverd was bij de set die ze aan het maken zijn

De andere 3 in size 1:8 ga ik ook nog wel halen ooit als mijn wederhelft t ok gaat vinden, de vibe is nog altijd “lego is voor kindjes” in mijn naaste omgeving.

Koop ze een botanical set ;)
Voor haar verjaardag gekocht en zo heeft de wederhelft ook de smaak te pakken gekregen en nu staan er heel wat legobloemen en planten in ons huis. Wat als grootste voordeel is dat je dat geen water moet geven

Laatst bewerkt:
Jep. Ik heb hier al 2 serieuze doosjes van mijn ladenkast voor vijzen gevuld met de stukjes op overschot van de kinderen hun sets. En af en toe komt dat dan eens van pas als ze een specifiek stukje niet meer vinden of er eens eentje te weinig (wel zeer zeldzaam, meestal te veel) geleverd was bij de set die ze aan het maken zijn
Hier ook al heel veel overschot blokjes in een aparte doos ondertussen. Ze zijn daar wel genereuzer in geworden dan vroeger, we zijn de grote Mario Kart 72037 hier momenteel aan het bouwen, 6 zakjes ver en al 22 stukken overschot.

Andersom: als er stukken ontbreken, dan kan je dat melden bij hun klantendienst via de website. Midden december vorig jaar heb ik dat voor de allereerste keer voorgehad dat er echt een stukje ontbrak bij een kleine set en gemeld via site. Een week later envelop ontvangen met het ontbrekende onderdeel, wat ik niet verwacht had met de drukte van de feestdagen. @Chizm

Hier ook al heel veel overschot blokjes in een aparte doos ondertussen. Ze zijn daar wel genereuzer in geworden dan vroeger, we zijn de grote Mario Kart 72037 hier momenteel aan het bouwen, 6 zakjes ver en al 22 stukken overschot.

Andersom: als er stukken ontbreken, dan kan je dat melden bij hun klantendienst via de website. Midden december vorig jaar heb ik dat voor de allereerste keer voorgehad dat er echt een stukje ontbrak bij een kleine set en gemeld via site. Een week later envelop ontvangen met het ontbrekende onderdeel, wat ik niet verwacht had met de drukte van de feestdagen. @Chizm
Klopt, dat gaat erg snel. Had ook eens ergens 1 cruciaal stuk(je) dat ontbrak en dat was er ook binnen de week.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan