Het LEGO-topic

Hoe goed had het geweest als die had gewerkt.
Het is een set met zeer hoge nostalgische waarde voor veel volwassenen en al bij al nog vrij zacht geprijsd (alhoewel... als je de "price per piece" bekijkt :unsure:). Ik zie de verkoop van deze set wel heel hard gaan en denk dat een 3rd party kit om er een werkende Game Boy van te maken ook niet lang op zich gaat laten wachten.

Iemand een idee wanneer Lego nog eens een actie doet met 2x of 4x Lego-punten? Hebben ze daar een vast patroon voor of is dat eerder random? Ik bestel zelf bijna nooit bij Lego zelf, dus heb hier echt geen idee van.

Het is omdat ik graag de set "Lion Knights' Castle (10305)" zou willen bestellen, maar die is dus nog nooit in korting geweest bij retailers... (allez, toch maar een korting van slechts 10 euro volgens Brickwatch). Deze set zou eind dit jaar discontinued worden (samen met "Medieval Town Square"). De beste optie die je dan hebt is kopen bij Lego zelf met minstens dubbele punten en eventueel nog een interessante GWP...

Laatst bewerkt:
Iemand een idee wanneer Lego nog eens een actie doet met 2x of 4x Lego-punten? Hebben ze daar een vast patroon voor of is dat eerder random? Ik bestel zelf bijna nooit bij Lego zelf, dus heb hier echt geen idee van.

Het is omdat ik graag de set "Lion Knights' Castle (10305)" zou willen bestellen, maar die is dus nog nooit in korting geweest bij retailers... (allez, toch maar een korting van slechts 10 euro volgens Brickwatch). Deze set zou eind dit jaar discontinued worden (samen met "Medieval Town Square"). De beste optie die je dan hebt is kopen bij Lego zelf met minstens dubbele punten en eventueel nog een interessante GWP...

In het najaar volgen meestal wel nog een aantal periodes voor 2x. Meestal in september en sowieso ook rond Black Friday. 4x komt bij mijn weten nooit in België voor, is iets voor US only.

Ter info, mooie kortingen op dit moment bij Amazon DE voor Harry Potter. Main tower voor €156 (advies is €250), aunt Marge’s visit voor €53. Beide sets aangekocht.

Laatste aankoop van dit jaar zal voor mij ofwel Gringotts worden, ofwel de D2C Hogsmeade set die in september gaat komen. Uiteraard hiervoor ook wachten op 2x VIP punten.

In het najaar volgen meestal wel nog een aantal periodes voor 2x. Meestal in september en sowieso ook rond Black Friday. 4x komt bij mijn weten nooit in België voor, is iets voor US only.
Thanks! Dan weet ik wat te verwachten ongeveer voor de rest van het jaar.

En ja, ik heb eens iets gelezen van 4x punten op Reddit dacht ik, maar context/regio wist ik niet meer.

de 4x heb ik wel al geweten in de EU, maar heel beperkte selectie aan sets maar en vaak meer wanneer ze uit productie genomen worden. Meestal is het gewoon de 2x. Wanneer er nog eens zo dagen zijn, kan ik je niet direct zeggen :).

Heb zelf ook een vraag. Heb tot nu toe van alle sets en dergelijke mooi de boekjes en de dozen bijgehouden. Die beginnen allemaal wel nogal wa plaats in te nemen dus ben mij nu aant afvragen of er tweedehands zo een groot prijsverschil zit op sets met of zonder doos/boekjes.

Iemand hier al ervaringen mee? :)

de 4x heb ik wel al geweten in de EU, maar heel beperkte selectie aan sets maar en vaak meer wanneer ze uit productie genomen worden. Meestal is het gewoon de 2x. Wanneer er nog eens zo dagen zijn, kan ik je niet direct zeggen :).

Heb zelf ook een vraag. Heb tot nu toe van alle sets en dergelijke mooi de boekjes en de dozen bijgehouden. Die beginnen allemaal wel nogal wa plaats in te nemen dus ben mij nu aant afvragen of er tweedehands zo een groot prijsverschil zit op sets met of zonder doos/boekjes.

Als ge de dozen wilt bijhouden gewoon "plat" maken. Boekjes zal wel wat aan de waarde doen, dozen vermoed ik wat minder.

Instructieboekjes zeker niet wegdoen... Ik bewaar ze hier in van die afsluitbare plastiekjes in een ringmap. Kost wat geld en neemt kastruimte in, maar is wel manageable om ze dan zo goed mogelijk te bewaren.

Voor de "generieke thema's" (bijvoorbeeld Lego City) gaat de doos minder doen aan de (resale) waarde. Van "licensed sets" en de duurdere thema's (bijv. IDEAS/Icons/modulars) zou ik de doos zeker nooit wegdoen.

En verder gebruik ik deze IKEA-doos om de platgedrukte dozen rechtop in te steken. Nog geen goed oplossing gevonden voor de platgedrukte dozen eigenlijk.

Ondertussen heb ik heel wat van mijn oude sets kunnen herstellen via Bricklink. Het is wel behoorlijk verslavend om wish lists te maken, verkopers uit te kiezen en dan vol spanning te wachten op alle pakketjes. Onlangs op een rommelmarkt ook Pirates of Barracuda Bay gevonden, compleet met doos en instructies, voor slechts €130. Dat leek me een goede deal. Eigenlijk te goed, want tijdens het bouwen zat ik de hele tijd te stressen of alle stukjes wel aanwezig zouden zijn. Achteraf gezien niet nodig want de set was op twee stukjes na compleet. Hierdoor wel wat nieuwe stukjes en bouwtechnieken leren kennen (nieuwe palmbomen, diertjes en accessoires) en gelijk weer wish lists aangemaakt om mijn jaren 90-sets wat moderner en levendiger te maken.

Maar goed, het blijft kriebelen om eens een grote set te bouwen zonder te moeten stressen of alles compleet is, of zonder op pakjes te hoeven wachten. Harry Potter, Star Wars en auto's zeggen me niks en mijn oog is gevallen op de nieuwe Black Pearl die uitkomt in september. Er is nog niet veel over bekend, maar het zou wel aanvankelijk enkel in Lego stores te koop zijn. Kan je dat dan online bestellen op de Lego website, of moet je echt naar een fysieke Legowinkel? Er zou ook een GWP bij zitten. Hoe krijg je dat? Is dat een soort van limited edition voor wie er vroeg bij is of krijgen je dat enkel als trouwe klant in bepaalde (fysieke) winkels?

Ondertussen heb ik heel wat van mijn oude sets kunnen herstellen via Bricklink. Het is wel behoorlijk verslavend om wish lists te maken, verkopers uit te kiezen en dan vol spanning te wachten op alle pakketjes. Onlangs op een rommelmarkt ook Pirates of Barracuda Bay gevonden, compleet met doos en instructies, voor slechts €130. Dat leek me een goede deal. Eigenlijk te goed, want tijdens het bouwen zat ik de hele tijd te stressen of alle stukjes wel aanwezig zouden zijn. Achteraf gezien niet nodig want de set was op twee stukjes na compleet. Hierdoor wel wat nieuwe stukjes en bouwtechnieken leren kennen (nieuwe palmbomen, diertjes en accessoires) en gelijk weer wish lists aangemaakt om mijn jaren 90-sets wat moderner en levendiger te maken.

Maar goed, het blijft kriebelen om eens een grote set te bouwen zonder te moeten stressen of alles compleet is, of zonder op pakjes te hoeven wachten. Harry Potter, Star Wars en auto's zeggen me niks en mijn oog is gevallen op de nieuwe Black Pearl die uitkomt in september. Er is nog niet veel over bekend, maar het zou wel aanvankelijk enkel in Lego stores te koop zijn. Kan je dat dan online bestellen op de Lego website, of moet je echt naar een fysieke Legowinkel? Er zou ook een GWP bij zitten. Hoe krijg je dat? Is dat een soort van limited edition voor wie er vroeg bij is of krijgen je dat enkel als trouwe klant in bepaalde (fysieke) winkels?
Je kan ze bestellen op lego.be waarbij ze dan naar u thuis of een afhaalpunt van DPD verstuurd worden. Een Gwp is Gift With Purchase, een extra cadeautje dus als je ze koopt. Vaak zijn er bij die releases dan een ‘speciale’ GWP bij (zoals vij de releases van de sets van lord of the rungs) waarbij er vaak stenen of figuren inzitten die enkel in de GWP voorkomen.

De releases van nieuwe sets zijn vaak vroeger beschikbaar, samen met de GWP, voor lego insiders. Dat vereist enkel een registratie op lego.be

Op reddit is er een subreddit dat legoleaks noemt, vaak komt alle info van de releases daar ook al terecht. Voor Barad-dur heb ik opgebleven tot 01:00 om hem op de prerelease te kunnen bestellen omdat er een GWP van felbeast bij zat. Denk dat die al na een paar uur volledig uitverkocht was online

Ik had eens light kits besteld voor mijn Rivendell en Hogwarts Castle set. Wat een geprul is dat om dat te plaatsen. Resultaat is wel knap.

LEGO 77238 Speed Champions Lamborghini Revuelto en Huracán STO
op amazon nl te krijgen voor 36 euro
en bij bestelling via app op een nieuw account met code: HELLOAPP25 10,00 euro korting. Daarmee komt de prijs van deze set op 26,90 euro
als je er een auto bij doet en boven de 40 euro zit krijg je nog eens 10 euro op je volgende aankoop.
daarna de 2 andere bestellen.
zo kan je al de nieuwe speed champions bestellen voor 74 euro ipv 130 via lego.

Iemand ervaring met verlichting in de Lego modular buildings?

Ik wou hier nog eens een rebuild doen van de Cafe Corner om te gebruiken als display in een nis hier in huis en vond het wel een tof idee om dan ook verlichting te voorzien. Het eerste wat zo in mij opkwam was dan "Light My Bricks", maar dat is vrij prijzig voor wat het is.

Iemand ervaring met goedkopere alternatieven of eventueel DIY?

Had tijdje geleden voor mijn verjaardag een cadeaubon gekregen om Lego te huren. Met deze vakantieperiode me dan maar eens aan de 75192 - Millennium Falcon UCS gezet.
Na 43u stukjes zoeken en ineen steken eindelijk afgekregen:
Result (kan precies geen foto invoegen).

Smaakt naar meer :)
43 uur is nog best snel :)
Ik heb de mijne 2e hands gekocht van een huurbedrijf afgelopen kerst en ik ben nog steeds bezig (ondertussen halverwege, dat wel). Ik doe het ook wel rustig aan met maar een 5-tal uurtjes per week ofzo.

Had tijdje geleden voor mijn verjaardag een cadeaubon gekregen om Lego te huren. Met deze vakantieperiode me dan maar eens aan de 75192 - Millennium Falcon UCS gezet.
Na 43u stukjes zoeken en ineen steken eindelijk afgekregen:
Result (kan precies geen foto invoegen).

Smaakt naar meer :)
Ik heb de mijne 2e hands gekocht en die kerel had alles afgebroken en in 1 grote doos gestoken, niets gesorteerd. Kben minstens even lang bezig geweest met te sorteren als met het bouwen zelf :p

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan