Het LEGO-topic

Na het overlijden van m’n grootvader ben ik uit nostalgie de zolder bij m’n ouders gaan leegroven, op zoek naar m’n speelgoed uit de jaren 90. Ik heb mijn grootste Legosets heropgebouwd, Bricklink ontdekt om alles compleet te maken, MOC’s van mijn lievelingssets bekeken en zelfs eens in Dreamland gaan snuisteren om iets te kopen, maar daar vond ik m’n goesting niet echt. Voor mij was Lego vroeger piraten, ridders, haaien (Aquasharks) en mummies (Johnny Thunder!), maar nu lijkt het vooral Star Wars, Ninjago, auto’s en Harry Potter. Op Barracuda Bay na, zijn er nog sets die dat nostalgisch gevoel terugbrengen?

en als space je niet interesseert maar wel de piraten:

Ik heb ook wel hetzelfde gevoel nadat ik alles op ons moeder hare zolder ben moeten gaan halen. Gaat toch niets boven de ruimtesets of de onderwatersets van vroeger.
De zoon van 8 heeft ondertussen ook veel (nieuwe) Lego en daar zitten soms toch ook wel leuke dingen tussen, imo. De Creator 3-in-1 sets zitten soms echt heel cool in elkaar (de piratenboot bv). En Ninjago vind ik ook echt wel leuk (en chique!) om te maken.

Herkenbaar gevoel. Vandaag zijn er meer "licensed" Lego-sets dan dat ze zelf nog themes verzinnen. Als je into Johnny Thunder was, dan waren de Indiana Jones sets misschien wel iets voor jou, maar die zijn nog niet lang discontinued. Misschien nog wel ergens te vinden aan schappelijke prijs mits wat geluk.

Er zijn vandaag nog wel een aantal sets die doen denken aan de jaren 90 van Lego. Enkele voorbeelden:

In het Lego City theme passeert soms ook wel eens een set die aan iets aan vroeger doet denken. Eerste dat in mij opkomt:

Ook de (eerdere) "modular buildings" gaven nog wel een klassiek gevoel, maar die zijn de laatste jaren meer en meer gemoderniseerd.

In het Bricklink Designer Program passeren soms ook wel eens sets die aan vroeger doen denken (medieval theme), maar die zijn vaak duur:

Bedankt, zeer handig! Die El Dorado heb ik hier nog staan van vroeger. Verbaasd me dat ze daar niet meer op inspelen. Een groot deel van het doelpubliek van Lego lijkt me net mensen te zijn die ermee opgegroeid zijn, zeker als je kijkt wat voor prijzen betaald worden voor die vintage sets en hoe weinig stukken ze eigenlijk maar bevatten.

Ik heb een Pirates of Barracuda Bay set op de kop kunnen tikken en ga daarna stukken bestellen via Bricklink om mijn Red Beard Runner MOC te upgraden en een eiland te bouwen om mijn Enchanted Island aan te vullen. Daarmee ben ik wel eventjes zoet, en blut.

Heb de vuurtoren maar bestelt aangezien die binnenkort verdwijnt. Het is Aurora Point en aangezien dat de naam van de dochter is..
De set met de naam van de tweede is voor later :p

Net dit gekocht voor mijn oudste zoon, voor zijn goed rapport.

Best wel cool. Ik heb een switch 2 met mariokart cadeau gedaan.
Heb daarna microbits gekocht om samen wat mee te prutsen en paar dingen te laten tonen. Daar kan je met een grafische interface mee werken tot code schrijven. Hij heeft dat in de school eens gedaan en vond dat heel tof.

In de school waar hij nu gaat werken ze daarmee om mee te doen in de lego league geloof ik. Ze zijn zelfs naar Amerika geweest dit jaar on de finale te doen.

Ik kijk uit naar de Going Merry op 1 augustus!

Hopelijk komt hij ook op nog enkele anders sites dan lego te koop, had hem toch graag met een korting opgepikt en niet aan de volle pot.

Ik kijk uit naar de Going Merry op 1 augustus!

Hopelijk komt hij ook op nog enkele anders sites dan lego te koop, had hem toch graag met een korting opgepikt en niet aan de volle pot.

De one piece sets zijn 1 maand lego store only, dus vanaf 1 sep verkrijgbaar in andere winkels.

Na het overlijden van m’n grootvader ben ik uit nostalgie de zolder bij m’n ouders gaan leegroven, op zoek naar m’n speelgoed uit de jaren 90. Ik heb mijn grootste Legosets heropgebouwd, Bricklink ontdekt om alles compleet te maken, MOC’s van mijn lievelingssets bekeken en zelfs eens in Dreamland gaan snuisteren om iets te kopen, maar daar vond ik m’n goesting niet echt. Voor mij was Lego vroeger piraten, ridders, haaien (Aquasharks) en mummies (Johnny Thunder!), maar nu lijkt het vooral Star Wars, Ninjago, auto’s en Harry Potter. Op Barracuda Bay na, zijn er nog sets die dat nostalgisch gevoel terugbrengen?
Indien je interesse hebt, ik heb die galaxy explorer 10497 (85 euro) en 2x de blacktron cruiser 40580 (25 euro x2) die wegmogen voor een kleine prijs.

Afgelopen avonden bezig geweest met enkele constructies uit de dozen Lego van mijn ouders, hieronder de resultaten. Elke constructie mist helaas wel enkele blokjes, maar dankzij de tip enkele pagina's terug over Brickowl.com kan ik ze vrij goedkoop bij bestellen. En ik zie dat enkele poppetjes die ik heb, zo maar eventjes 50 euro of meer waard zijn. Hallucinant.

IMG-20211203-081430.jpg

IMG-20211203-081411.jpg

IMG-20211203-081541.jpg

IMG-20211203-081549.jpg

IMG-20211203-081556.jpg

IMG-20211203-081610.jpg

Ik wil er vanaf. Staat/ligt hier eigenlijk al 3 jaar te rotten in dozen. De zoon heeft er enkele weken mee gespeeld, alles kapot en daarna niet meer aangeraakt.

Hoe pak ik dat het beste aan? Van elke set hierboven mankeren wel een aantal stukken (en andere stukken zijn bv zichtbaar verkleurd, of de stickers zijn een beetje stuk), dus per set verkopen zal niet lukken. Ik spreek overigens over verkopen, maar is dit effectief spul waar mensen in geinteresseerd zijn, of is dit eerder bij een LEGO-winkel volle bak inleveren voor 10€ ofzo?

Tips zijn welkom!

Edit: oke, via bricklink.com gevonden dat sommige van deze sets/items voor relatief veel geld verkocht kunnen worden. Afin, er staan voor Enchanted Island bv 55 sets te koop, dus de waarschijnlijkheid blijft klein dat ik voor mijn 80 a 90% set veel geld ga kunnen krijgen. Misschien gewoon kijken welke stukken veel geld waard zijn, en enkel die stukken eruit pakken en via bricklink proberen te verkopen. Al heb ik ook geen zin om 6 maanden te wachten.

Laatst bewerkt:
Ik wil er vanaf. Staat/ligt hier eigenlijk al 3 jaar te rotten in dozen. De zoon heeft er enkele weken mee gespeeld, alles kapot en daarna niet meer aangeraakt.

Hoe pak ik dat het beste aan? Van elke set hierboven mankeren wel een aantal stukken (en andere stukken zijn bv zichtbaar verkleurd, of de stickers zijn een beetje stuk), dus per set verkopen zal niet lukken. Ik spreek overigens over verkopen, maar is dit effectief spul waar mensen in geinteresseerd zijn, of is dit eerder bij een LEGO-winkel volle bak inleveren voor 10€ ofzo?

Tips zijn welkom!

Edit: oke, via bricklink.com gevonden dat sommige van deze sets/items voor relatief veel geld verkocht kunnen worden. Afin, er staan voor Enchanted Island bv 55 sets te koop, dus de waarschijnlijkheid blijft klein dat ik voor mijn 80 a 90% set veel geld ga kunnen krijgen. Misschien gewoon kijken welke stukken veel geld waard zijn, en enkel die stukken eruit pakken en via bricklink proberen te verkopen. Al heb ik ook geen zin om 6 maanden te wachten.
Ik zou de zoon heropvoeden en terug aan de Lego zetten.

mis je van sets veel stukken of valt het wel mee?

is het nog 90% compleet of minder?

Anders alles als 1 lot verkopen met de lijst van sets en de melding dat niet alles sets compleet zijn.

Als ge echt vanaf wilt zonder moeite, stuur maar op naar hier, ik zou niet willen dat het bij onder de voeten ligt.

Tips zijn welkom!

Ik zou de pirates sets apart verkopen, net als de fabuland sets. Voor de andere zal je niet veel kunnen vangen.

Maar ik zou niet via bricklink verkopen, er zijn genoeg andere kanalen dat je mogelijk kan verkopen maar verwacht niet de volle pot dan

Laatst bewerkt:

Tips zijn welkom!

Heb je de instructies nog? Die bepalen ook mee de waarde. Imperial Bay en Enchanted Island zijn echte "flagship"-sets uit de jaren '90 en die raak je vrij gemakkelijk kwijt hoor. Enchanted Island was mijn allereerste grote set en ik heb toevallig onlangs geprobeerd om die opnieuw te bemachtigen. Ik zag de set regelmatig voor rond de €100 à €120 verkocht worden op Vinted. Imperial Bay gaat doorgaans nog voor een hogere prijs.

Wat losse onderdelen betreft: enkel de bouwplaten (rond de €15) en de zeilen (mits in goede staat) zijn echt iets waard en da's vrij niche. De minifiguren gaan meestal voor zo’n €5 per stuk, het meisje en de koning met masker misschien iets meer. Ook de oude palmbomen en loopbruggen leveren met wat geluk nog enkele euro’s op, maar ik zou eerder proberen om de volledige set te verkopen. Ik vermoed dat je voor het eiland en de baai vrij gemakkelijk nog €70 elk kan vangen.

Laatst bewerkt:
Heb je de instructies nog? Die bepalen ook mee de waarde. Imperial Bay en Enchanted Island zijn echte "flagship"-sets uit de jaren '90 en die raak je vrij gemakkelijk kwijt hoor. Enchanted Island was mijn allereerste grote set en ik heb toevallig onlangs geprobeerd om die opnieuw te bemachtigen. Ik zag de set regelmatig voor rond de €100 à €120 verkocht worden op Vinted. Imperial Bay gaat doorgaans nog voor een hogere prijs.

Wat losse onderdelen betreft: enkel de bouwplaten (rond de €15) en de zeilen (mits in goede staat) zijn echt iets waard en da's vrij niche. De minifiguren gaan meestal voor zo’n €5 per stuk, het meisje en de koning met masker misschien iets meer. Ook de oude palmbomen en loopbruggen leveren met wat geluk nog enkele euro’s op, maar ik zou eerder proberen om de volledige set te verkopen. Ik vermoed dat je voor het eiland en de baai vrij gemakkelijk nog €70 elk kan vangen.

Neen, geen instructies of dozen, en ook niet de volledige set meer. Maar ik denk dat ik de "waardeloze" Lego hier in de buurt aan zo'n verzamelaar voor 5 euro per kg verkoop. En dan die paar sets die een hogere waarde krijgen op bricklinks maar die niet compleet zijn, ga ik eerst via bricklinks completeren. Meeste stukjes die ik mis, gaan voor 0,1 euro ofzo. Dan achteraf te koop zetten en hopelijk tegen Kerstmis alles verkocht voor een schappelijke prijs.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan