Het LEGO-topic

Dit jaar toch eens redelijk wa vondstjes gedaan. Paar loten gevonden met oa castle, met vooral wat sets van dragon masters en wolfpack, piraten met de grote piratenschip met zwartwitte zeilen. Redelijk wat space met nu 5 sets in doos (928, 6970), ice planet, ufo, eerste editie millenium falcon n een boxed technic 8854 en 8700.
 
Ik ben momenteel het nieuwe seizoen van Lego Master Australië aan het kijken. Het is het een 'Grand Masters' seizoen met de beste kandidaten van de afgelopen jaren. Zéér indrukwekkend wat je daar ziet passeren!
 
8460-1.jpg


Toch latent aan het uitkijken naar de 8460…
Het vlees was zwak, en ik had nog geld over aan't einde van de vakantie...
 
ChP5z1k.jpg
On a sidenote, ik ben vandaag bij mijn moeder op bezoek, en had het idee om op termijn mijn Lego-stapel eens te doorploegen om een paar flagship-technicsets terug samen te zoeken om op termijn te bouwen… blijkt mijn pa zaliger in zijn laatste jaren al mijn stukken per type te ordenen in bakjes en zakjes 🥺. Uhg, ik wil dat eigenlijk niet uitsplitsen.
 
Iemand enig idee wat leuke builds zijn? Moeten niet te grote stukken zijn, creativiteit is altijd fun, en misschien een leuke building voor op een kast te posteren...?

Of iets met auto's, promo's zijn altijd meegenomen, maar dus geen star wars schip van 20.000 stukken. Linkje of fotootje zou wel handig zijn. Heb zelf geen ervaring in welke soorten van lego er allemaal zijn, gewone, technics, andere soorten misschien?
 
Iemand enig idee wat leuke builds zijn? Moeten niet te grote stukken zijn, creativiteit is altijd fun, en misschien een leuke building voor op een kast te posteren...?

Of iets met auto's, promo's zijn altijd meegenomen, maar dus geen star wars schip van 20.000 stukken. Linkje of fotootje zou wel handig zijn. Heb zelf geen ervaring in welke soorten van lego er allemaal zijn, gewone, technics, andere soorten misschien?
Alles staat mooi per categorie op Lego.com, om te zien wat je leuke reeksen vind.
Voor promo’s -> brickwatch
 
Iemand enig idee wat leuke builds zijn? Moeten niet te grote stukken zijn, creativiteit is altijd fun, en misschien een leuke building voor op een kast te posteren...?

Of iets met auto's, promo's zijn altijd meegenomen, maar dus geen star wars schip van 20.000 stukken. Linkje of fotootje zou wel handig zijn. Heb zelf geen ervaring in welke soorten van lego er allemaal zijn, gewone, technics, andere soorten misschien?

Ik ken wel wat mensen die begonnen zijn met Lego door hun bloemen collectie, zoals bijvoorbeeld een orchidee.
Als ruimtevaart je interesseert heb je bijvoorbeeld een maanlander.
Qua auto's kan je veel kanten op, zoals bijvoorbeeld de DeLorean van Back to the Future, een F1 wagen of een Porsche.

Qua creativiteit ben ik zelf een enorme fan van de modulaire gebouwen, maar die staan wat minder mooi alleen op een kast denk ik.

Op de website staat natuurlijk véél meer. Gebruik inderdaad zeker brickwatch om de goedkoopste prijs te vinden.
 
Deze vakantie op bezoek geweest in Legoland Duitsland. We kwamen terug van Tirol, dus een tussenstop was bijna verplicht :) (met kleine kinderen):

Pro:
-Lego thema: van de kamers voor overnachting (met in elke kamer mooie legobuilds als versiering; legobehang,... en voor de kleine gasten is zelfs een doosje legoblokjes per bed voorzien om te kunnen bouwen naar hartenlust op het plateau achter hun hoofdkussen) tot de attracties en algemene aankleding van het park. Het park en daar rond staat vol met grote legofiguren.
-Attracties
-Shops met hopen en per thema: een Ninjagoshop, LegoCityshop...etc... vol goodies. Je kan ook je eigen legofiguren samenstellen in sommige shops: dozen met aparte body's, hoofden, benen, wapens...
-Mini-Europa met legoblokjes: zowat het paradepaardje van Legoland IMO. Moet je gezien hebben. Prachtig!
-Shows: goochelaren en acrobaten. Was top!
-Parkeergelegenheid met hopen. Alles goed aangegeven.
-Zeer makkelijk bereikbaar en bovendien in een afgelegen omgeving. Geen stadsperikelen.
-Lekker gegeten: ontbijt en buffet. Veel keuze en dik in orde.
-Het park telt diverse ruimtes waar je zelf je legobuild kan maken naar thema. Er is ook een kleine ruimte 'de historie van Lego' en een Nintendo Switch ruimte met vnl Mariogames.

Neg:
-Duur. Voor één overnachting met 2 dagen parkbezoek incluis een ontbijt betaal je voor een gezin van 4 bijna 700 euro. Alle Legosets worden ook aan adviesprijzen verkocht. Dus als je iets koopt is het omdat het je 'nu' moet hebben. Online en in Belgische winkels bijna altijd goedkoper. Voor de duurdere sets betaal je soms 100 euro te veel.
-Luidruchtige kamers: verluchtingsunits in de kamers zijn heel luidruchtig indien aangeschakeld en verkoelen amper of niet. Matige isolatie en veel lawaai van omliggende gasten. Het zit hem soms ook in de details: voor een gezinskamer krijg je voor je klein terrasje 2 buitenstoelen...
-Snel heel druk: het park is relatief klein en heel populair.
-Soms heel lange wachtrijen: er zijn expresspasjes om de wachtrijen te omzeilen, maar deze zijn wederom...heel duur. De duurste variant is 80 euro pp.
-App van het park toont dikwijls de verkeerde wachttijden.
-Attracties zijn dikwijls hit or miss. En jammer genoeg iets te veel van het laatste. Zeer dikwijls te kort en soms doen ze het ook zichzelf aan. Zo is er voor de kleinste gasten een safari-ride met een autootje op een vastgelegd parcours met langs de zijkanten dieren, gebouwd met legoblokes. Wel, een Ferrari was er niets tegen...het autootje ging belachelijk snel rond en voor je het wist stond je terug aan de ingang. Het was bijna lachwekkend. Sommige attracties zijn ook redelijk 'makjes'. Verwacht je zeker niet aan Bobejaanland/Bellewaerdetoestanden. Het park is niet gemaakt voor de volwassenen de tijd van hun leven te geven.
-Op het park zijn sommige zaken nog betalend (genre een muntstuk inwerpen om een bootje op afstand voor 30 seconden te kunnen besturen).
-Voor als je het dan toch wil: aankoop Expresspasjes onduidelijk opgesteld. Er zijn zomaar even 4 verschillende expresspassen met verschillende prijzen. Allemaal met verschillende voorwaarden/voordelen.

Conclusie:

Ik zou er zeker geen rit van 7 uur voor over hebben, maar passeer je Legoland Duitsland? Waarom niet. Boek misschien wel je verblijf buiten het park.
 
Iemand enig idee wat leuke builds zijn? Moeten niet te grote stukken zijn, creativiteit is altijd fun, en misschien een leuke building voor op een kast te posteren...?

Of iets met auto's, promo's zijn altijd meegenomen, maar dus geen star wars schip van 20.000 stukken. Linkje of fotootje zou wel handig zijn. Heb zelf geen ervaring in welke soorten van lego er allemaal zijn, gewone, technics, andere soorten misschien?
de Eifeltoren, geen 20000, maar slechts de helft!
Neenee, grapje.

Goh, leuke builds. Zelf vind ik de A-Frame Cabin fantastisch mooi om op de kast te zetten en ook wel om te bouwen.
- Qua voertuigen kan ik ook de DeLorean aanraden, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoe je die ziet. Als je niet zo fan bent vand e films, is het mssn niet zo een topper :). De nieuwe Corvette ziet er ook wel nice uit (al vind ik hem aan de dure kant).
- Space-Thema zijn er ook wel wat mooie en leuke builds hoor: NASA Discovery Space Shuttle of de Maanlander (zoals reeds aangehaald)
- De Modulaire gebouwen zijn ook allemaal wel nice, maar die zijn NOG beter als je ze allemaal naast elkaar kan zetten om een mooie straat te maken :p.

Denk dat het vooral afhangt van je favoriete thema. Wil je iets zot, kijk dan naar Ninjago, Monkie Kid, Dreamzzz..

Mijn aanrader: A-Frame Cabin. Die is echt NICE :D
 
Onlangs wat "rommel" van Technics opgekocht van een kennis. Meestel sets waren bijna compleet, dus even wat bijbesteld en nu heb ik voor 50 euro + 30 euro extra stukken:

(eentje ontbreekt)

Me happy :)
 
Die 8838 heb ik dit weekend gebouwd. Zit best vernuftig in elkaar! Die rode helikopter moet ik nog bijeen zoeken.

Waar bestel jij ontbrekende stukken?
 
Die 8838 heb ik dit weekend gebouwd. Zit best vernuftig in elkaar! Die rode helikopter moet ik nog bijeen zoeken.

Waar bestel jij ontbrekende stukken?
Brickshop, bij 3bricks deze keer (uit Slovenië), omdat die alles hadden wat ik nodig had. Is de gemakkelijkste manier om te checken wat je waar kan krijgen.
 
Ik denk dat ik weet wat ik wil. 1 van mijn 2 favo bikes bestaat gewoon in lego technics... :love:

De bmw 1000RR (de andere zijn Kawasaki ninja s)

Die 1000RR staat al jaaaren op mijn desktop als wallpaper...


Kent iemand bovenstaande shop? Is een 180 tal euro, want 5 eur shipping naar BE.

En kan je voor deze build een case hebben, om naast mijne PC als showpiece te posteren??

Heb geen zin om om de 5 voet het stof eraf te doen, iets uit plexiglas ofzo? Bestaat dat voor zo een groot formaat?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan