Het LEGO-topic

tumblr_nw173czuYE1s9kqtdo1_250.gif

Ik, voor de komende weekends...


xxDatSZ.jpg
ScfPy8D.jpg

Wàt een set, die 8880. Ik kan begrijpen waarom die zo hoog aangeschreven staat, als "the pinnacle of what is possible with studded Technic". Een absoluut plezier om te bouwen, zit ontzettend vernuftig in elkaar, en best een uitdaging met de vrij spartaanse handleiding (1 perspectief, veel onderdeeltjes/stap en amper pijltjes van wat waar zit).

Een must om te hebben? Ik zou durven zeggen van wel, maar niet tegen iedere kost (het is écht geen 350€ waard, daarvoor is ze te abstract).
 
Mijnen oudste heeft nog eens een zeer oude lego-doos gekregen van een nonkel, 25 jaar oud, unused, das wel ffkes weird om open te doen (wetende waarvoor die dingen kunnen verkocht worden) :').
wel toffe set, veel meer fantasie in die dingen dan tegenwoordig imo. (en ook een pak chaotischer qua handleiding en welke steentjes in welk zakje zitten -_-)
 
Mijnen oudste heeft nog eens een zeer oude lego-doos gekregen van een nonkel, 25 jaar oud, unused, das wel ffkes weird om open te doen (wetende waarvoor die dingen kunnen verkocht worden) :').
wel toffe set, veel meer fantasie in die dingen dan tegenwoordig imo. (en ook een pak chaotischer qua handleiding en welke steentjes in welk zakje zitten -_-)
Euhm, je hebt toch ff opgezocht wat de prijs was? Want je spreekt hier mogelijks over een paar 1000€ he.
 
Ahja oké :p Mijn broer heeft zo (ooit) voor zijn plechtige communie deze gekregen: https://www.brickeconomy.com/set/6286-1/lego-pirates-skulls-eye-schooner
Vorig jaar heeft mijn moeder van al onze oude sets gezien of ze nog volledig waren, en dan doorgegeven. En nu spelen zijn kinderen met die set. Allemaal tof enzo, maar ik zou die precies toch ff opzij gezet hebben :p
gohja, als ze al open zijn 🤷‍♀️

bij die dat we nu gekregen hebben speelt er voor mij wel meer mee: mijn zoon heeft die als cadeau gekregen (en dat heeft ook waarde) en het is een hele toffe set die ge naar mijn gevoel niet echt vindt in het huidig assortiment.

Dat is wel aanlokkelijk hé dat geld, maar om daarvoor speelgoed van uw kinderen af te pakken :unsure:
Er zijn nog wel sets die zullen komen en tis een afweging tussen voor hoeveel ze gaan en de set zelf. Misschien wil ik het zelf wel verzamelen hé :p
 
zORTC8Y.jpg

Wat een verschil 2 jaar eigenlijk kan maken. 8868 (1992) is vrij archaïsch om te bouwen, zelfs een beetje clunky met momenten, terwijl 8880 (1994) echt bijzonder vernuftig in elkaar steekt. Nu kun je beide sets niet echt met elkaar vergelijken omdat ze ieder van een ander thema zijn (pneumatic <-> mechanisch), maar ik had toch meer lol met het bouwen van 8880 dan met 8868.

Misschien toch ook maar eens een vitrinekast kopen, en wat Technic-sets die ik al had erin zetten (8858 Rebel Wrecker, 8838 Shock Cycle, 8856 Whirlwind Rescue, 8074 Self-Luffing Crane)… misschien 8460 Pneumatic Crane ook maar kopen :oi22:
 
Laatst bewerkt:
Godmilj....Mr Fingers. Ik krijg al spijt dat we beginnen verbouwen zijn. Had ik mijn geld maar daar in gestoken :rofl:
 
Omwille van Star Wars dag zijn er veel winkels die kortingen geven op Star Wars.
De razor crest staat zeer goedkoop bij dreamland: https://www.dreamland.be/e/nl/dl/lego-star-wars-75331-razor-crest-111284 (online uitverkocht maar bij winkels zelf wel nog te reserveren via Click & Collect). Ze spreken hier van 15% maar hun winkelprijs zat al 100 euro onder de adviesprijs.

De jazzclub staat bij dreamland voor 1 of andere reden ook 30 euro goedkoper: https://www.dreamland.be/e/nl/dl/lego-icons-10312-jazzclub-111017
Deze is ook online uitverkocht en enkel nog via click & collect beschikbaar
 
De Razor Crest is besteld. Bijna een jaar geen Lego gekocht en deze wou ik al zéér lang dus ik kon het niet laten voor die prijs. Zaterdag wordt hij geleverd :) :) :)
 
ik heb zopas de nasa space shuttle set gemaakt. set NR 10283
set is in nieuwstaat , stickers ongebruikt.
misschien iemand interesse in een ruil?
 
Heb bij het opruimen een bak met oude Lego gevonden. Waaronder het black knights castle. De doos en handleiding heb ik wel niet meer. Meen met te herinneren dat die set toch nog iets waard is. Iemand een idee via welk platform/site ik die het best kan aanbieden ?
 
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan