Het LEGO-topic

Ik zal straks wat detailfoto's trekken. Ja, is met GSMekke van 5 jaar oud dus de kwaliteit is niet top...
 
Nog een aantal lego 3947 platen besteld online bij Brickowl...
De jongens zijn zot van mijn nieuwe Galaxy Explorer, en ze hebben nu zelf de sets van de Lunar research base en moon rover om erbij te zetten :)

8ae0de3e-94f1-4b24-b64f-890cd0a0a76a
 
Lego wil al mijn geld
Rivendell heb ik nog kunnen laten schieten omdat het budgetair gewoon onhaalbaar is zonder dingen op te geven die ik er niet voor wil opgeven maar deze moet ik toch hebben eerlijk gezegd.
 
Wat details:















Veel zaken onder het stof, doch voor de meerderheid compleet of zo goed als compleet. Het heeft alleen nog wat liefde nodig, maar dat vergt tijd...
Met de meeste zaken heb ik als kind effectief nog gespeeld en het valt me steeds op hoe sterk die dingen zijn. In tegenstelling tot GI-Joe, Mask, etc...breken hier veel minder makkelijk stukken af. De grootste boosdoener is gewoon de tijd en UV-licht. Heel soms merk je dat stukjes verkleuren en broos worden tot ze uiteindelijk wel kapot gaan. Als het dan zover komt, dan vallen ze ook gewoon letterlijk uit elkaar. Voor de rest zit het top in elkaar. Niet min voor speelgoed van bijna 40 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
Wat details:


Veel zaken onder het stof, doch voor de meerderheid compleet of zo goed als compleet. Het heeft alleen nog wat liefde nodig, maar dat vergt tijd...
Met de meeste zaken heb ik als kind effectief nog gespeeld en het valt me steeds op hoe sterk die dingen zijn. In tegenstelling tot GI-Joe, Mask, etc...breken hier veel minder makkelijk stukken af. De grootste boosdoener is gewoon de tijd en UV-licht. Heel soms merk je dat stukjes verkleuren en broos worden tot ze uiteindelijk wel kapot gaan. Als het dan zover komt, dan vallen ze ook gewoon letterlijk uit elkaar. Voor de rest zit het top in elkaar. Niet min voor speelgoed van bijna 40 jaar oud.
Die truck met helicopter van Model Team. Hoe zalig is dat. :love:

In de lagere school had een vriendje deze set. Nog nooit zo jaloers geweest.

6991-1.png
 
Ja, die had ik ook graag bij de collectie gehad. Ooit zeker... Die 2 Technics van Mr Fingers hierboven ook. Was ik als klein manneke al zot van :)
 
Wel ja, bv die auto staat nu voor zowel 250 als 75 euro op 2dehands. Op ebay zijn de prijzen nog zotter, in beide richtingen feitelijk... Wat de zot er voor geeft zeker? Het is wel een vrij groot model en een klassieker binnen Lego.
 
Echt zalig :love2: "12V LEGO train era" vond ik ook het allerbeste. Het systeem was zeker niet perfect: die middengeleider had zeker zijn nadelen.

Maar de extra accessoires vond ik zo cool: werkende stoplichtjes, geautomatiseerde wissels, ontkoppelaars, geautomatiseerde overwegen, verlichtingspalen, ...

Ik hoop ergens ook stiekem dat LEGO terugkomt met een subtheme "classic" met meer LEGO-sets in de typische stijl van toen. :)
 
Onze oudsten heeft een vriendje uitgenodigd vandaag om met de lego te spelen. Dit is hun bouwsel van deze namiddag. Werkt met de afstandsbediening van mijn lego city trein, 2 motoren van technics, achterwielen op kanaal b drijven pistons aan van een lego technics moto set. Voorwiel draait zoals een botsauto via kanaal a. 6 en 7 jaar. Mind blown. Ik at zand op die leeftijd :laugh:

A7wT6Ns.jpeg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan