Het LEGO-topic

Ik was als kind echt geobsedeerd door Lego. Uren heb ik ermee gespeeld.
Ik kan me nog wilde avonturen op zee herinneren met mijn piratenschip en er zijn ontelbare keren prinsessen gered uit mijn kasteel :love:

Af en toe merk ik dat het kriebelt om die nostalgie terug te beleven en ik denk dat ik nu gewoon eens de knoop moet doorhakken en een set moet bestellen.
Ik ben een Star Wars en Harry Potter fan, dus keuze genoeg.

Zweinstein steekt mijn ogen uit. Voor die prijs heb je uren plezier. Ik heb echter totaal de ruimte niet om die te bouwen én om daarna te plaatsen :unsure: Laat staan meteen met zijn uitgebreide set starten.
Ik ga om te beginnen dus maar eens kijken naar de vele Star Wars sets onder de 150 euro. Tips voor leuke sets zijn zeker welkom. Het aanbod is best overweldigend.
 
Ik was als kind echt geobsedeerd door Lego. Uren heb ik ermee gespeeld.
Ik kan me nog wilde avonturen op zee herinneren met mijn piratenschip en er zijn ontelbare keren prinsessen gered uit mijn kasteel :love:

Af en toe merk ik dat het kriebelt om die nostalgie terug te beleven en ik denk dat ik nu gewoon eens de knoop moet doorhakken en een set moet bestellen.
Ik ben een Star Wars en Harry Potter fan, dus keuze genoeg.

Zweinstein steekt mijn ogen uit. Voor die prijs heb je uren plezier. Ik heb echter totaal de ruimte niet om die te bouwen én om daarna te plaatsen :unsure: Laat staan meteen met zijn uitgebreide set starten.
Ik ga om te beginnen dus maar eens kijken naar de vele Star Wars sets onder de 150 euro. Tips voor leuke sets zijn zeker welkom. Het aanbod is best overweldigend.
Mijn persoonlijke tip: ga ineens voor Zwijnstein, steek hem desnoods terug in de doos nadien.
De star wars sets zijn leuk, maar ik vind de Harry Potter sets meer leuke details bevatten.
Of eventueel diagon alley (is makkelijker te plaatsen)?

Ik vind van Star Wars die helmen wel cool, maar voor 50€ moet je niet verwachten dat je daar veel bouwplezier aan zult hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
@C11 ik had net hetzelfde gevoel en heb uiteindelijk een set van 200+ euro gekocht (de T-Rex en poort van Jurassic Park). Heb er nog geen spijt van. Ben van plan nu elk jaar of alle 2 jaar een grote set te kopen. De kleine sets spreken me als volwassene minder aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Oeh, die is wel leuk! Is zoiets eigenlijk snel uitverkocht in een Lego Store of is die gewoon nog in voorraad als je 1/8 's avonds daar toekomt?
Ondanks dat ik het Hogwarts Castle wel leuk vind, toch maar besloten om het niet aan te schaffen. Het is gewoon te groot en lomp voor mijn kleine huisje.

Nu dus aan het kijken naar andere sets en die hele modular buildings reeks is wel fijn. Ik was van plan om het politiebureau te kopen bij Dreamland, dan krijg je nog een kortingsbon van 15% voor de toekomst.
Daarnaast zou die Sanctum Sanctorum ook wel een leuke zijn!
 
Oeh, die is wel leuk! Is zoiets eigenlijk snel uitverkocht in een Lego Store of is die gewoon nog in voorraad als je 1/8 's avonds daar toekomt?
Ondanks dat ik het Hogwarts Castle wel leuk vind, toch maar besloten om het niet aan te schaffen. Het is gewoon te groot en lomp voor mijn kleine huisje.

Nu dus aan het kijken naar andere sets en die hele modular buildings reeks is wel fijn. Ik was van plan om het politiebureau te kopen bij Dreamland, dan krijg je nog een kortingsbon van 15% voor de toekomst.
Daarnaast zou die Sanctum Sanctorum ook wel een leuke zijn!
goh, de laatste keren leek het toch alsof ze in Wijnegem / Disneyland best veel stock hadden van nieuwe items. Nu, je kan altijd bellen denk ik, of ze eentje aan de kant kunnen leggen.
 
Vinden jullie ook niet dat Lego de laatste jaren echt aan het uitmelken is, allemaal heel prachtige set's maar begint serieus duur te worden.
 
Het is eigenlijk al altijd duur geweest.
Toen ik als jongeling een Lego set kreeg was het voor die tijd zeker niet het goedkoopste speelgoed. Soms kreeg je begrijpelijker wijs bepaalde dingen niet.
Die jongeren van toen zijn nu volwassenen. En Lego heeft ook begrepen dat die volwassenen vaak een groter budget hebben.
Komt daar nog eens bij de bij veel sets een licentie zit (Star Wars, Marvel, Disney ed.) en veel sets uit gewoonweg heel veel blokjes bestaat. Voeger was het al heel wat als je een set had van 800 blokjes, nu gaan we vlot voor sets met duizenden blokjes.

Ik heb net eens gekeken, mijn backlog is nu 88.990 blokjes die nog in dozen zitten😅
 
Het is inderdaad prijzig en dan komen er in augustus/september ook nog eens prijsstijgingen voor verschillende sets...
 
Het is erg duur geworden en ze brengen ook gewoon gigantisch veel uit de laatste jaren specifiek voor de AFOL-groep. Vroeger was dat mss een doos of 2 per jaar, nu bijna elke maand nieuwe 18+ sets van meer dan €200.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan