Het LEGO-topic

paar jaar terug voor een eventje is een paar kleinere setjes moeten ineensteken, maar dat waren dan van een ander merk..
Alleen ook echt wreed goed moet ik zeggen.

En als ge dan "lego-alike" ziet voor den helft van de prijs..
Tgaat toch om het plezier van het bouwen denk ik dan?

 
paar jaar terug voor een eventje is een paar kleinere setjes moeten ineensteken, maar dat waren dan van een ander merk..
Alleen ook echt wreed goed moet ik zeggen.

En als ge dan "lego-alike" ziet voor den helft van de prijs..
Tgaat toch om het plezier van het bouwen denk ik dan?


Helft van de prijs? Dat is zelfs maar 1/4de van de prijs!
Er komt nog ongeveer 30 euro verzending bij zie ik, maar ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit.
 
Verzending was idd ook wel wat op de grotere stukken..
en kwaliteit, als ik de replica-subredit lees valt dat allemaal goed mee.. 'tis ook maar plasticen blokskes maken he.
 
Ik beken. Overlaatst zo een AliExpress setje besteld om eens te testen. Voelde solide en alles paste goed in elkaar,ook het technic gedeelte. De minifigures zijn wel minder goed.
Gemengde gevoelens bij “nep”. Als kind had ik zonder twijfelen 4 neppe sets gekozen ipv 1 echte.
 
Ik heb uit nieuwsgierigheid ook een nep gekocht op herotoyz.com. Momenteel nog eens 10% korting bovenop en snelle verzending vanuit Europa.
Ik ben benieuwd naar de vergelijking met mijn echte lego set.
 
Op Reddit was er een topic hierover met vergelijkingen van alle merken.
Zaten er bij waar het verschil met het merk lego verwaarloosbaar was.
Vind hem nu niet meteen terug.
 
Ik beken. Overlaatst zo een AliExpress setje besteld om eens te testen. Voelde solide en alles paste goed in elkaar,ook het technic gedeelte. De minifigures zijn wel minder goed.
Gemengde gevoelens bij “nep”. Als kind had ik zonder twijfelen 4 neppe sets gekozen ipv 1 echte.
Hier staan er best veel, de ene is al beter dan de andere. Grootste probleem is dat er al eens blokjes durven ontbreken eigenlijk.

Maar als het om de build te doen is (en dus niet voor het uitstallen/stoefen/...) dan is het imo meestal zeker voldoende. Zeker die echt grote sets, kosten zodanig veel bij Lego ...
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Is waar. Maar je kan ook altijd grote kortingen scoren (behalve d2c) sets.

Aantal vb:
Lamborghini technic aan 200 ipv 400
Ford raptor aan 65 ipv 140
Ferrari technic aan 85 ipv 180
Volkswagen t2 aan 105 ipv 160

Heb nog voorbeelden genoeg..
 
f1 mclaren op amazon Duitsland voor 124€. Momenteel niet in voorraad, maar je kan hem wel bestellen.
 
De GWP is rumoured om terug te komen met lancering van het kasteel.
Net besteld en ik kom inderdaad in aanmerking voor de GWP. Gelukkig 🙂

Ben gaan kijken vandaag
Torso en broeken van de ridders kunnen vinden, alsook de papegaai

Schild/helm onvindbaar

In Brussel dan?
En we hebben het voor alle duidelijkheid over de nieuwe falcons? (Met hun rode cape geprint)

Dat schild en helm kan je normaal ook krijgen via pick a brick dacht ik. Net zoals de blue/black falcons. Maar online wel uitverkocht de laatste keer dat ik keek.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor de eerste keer naar de lego shop geweest in Wijnegem voor Sanctum Sanctorum en de gratis hideout. Dan kriebelt het toch nog meer als je daar al die sets ziet!
Nu wil ik me vooral focussen op een deel van een city te bouwen. Ik heb nu het politiekantoor en dan sanctum sanctorum.

Daarnaast ook de nep green grocer beginnen bouwen, maar ik ben toch wel teleurgesteld in de kwaliteit. Blokjes sluiten bijvoorbeeld echt niet mooi aan en de minifigs zijn beduidend slechter. Het is wel duidelijk waar het prijsverschil vandaan komt. Jammer voor mijn portefeuille vooral, want dat neemt het bouwplezier wel wat weg.
Het bouwen zelf is ook wat ingewikkelder aangezien de blokjes op een onlogische manier verdeeld zijn over verschillende zakjes.
 
Vandaag voor de eerste keer naar de lego shop geweest in Wijnegem voor Sanctum Sanctorum en de gratis hideout. Dan kriebelt het toch nog meer als je daar al die sets ziet!
Nu wil ik me vooral focussen op een deel van een city te bouwen. Ik heb nu het politiekantoor en dan sanctum sanctorum.

Daarnaast ook de nep green grocer beginnen bouwen, maar ik ben toch wel teleurgesteld in de kwaliteit. Blokjes sluiten bijvoorbeeld echt niet mooi aan en de minifigs zijn beduidend slechter. Het is wel duidelijk waar het prijsverschil vandaan komt. Jammer voor mijn portefeuille vooral, want dat neemt het bouwplezier wel wat weg.
Het bouwen zelf is ook wat ingewikkelder aangezien de blokjes op een onlogische manier verdeeld zijn over verschillende zakjes.
Als ik het goed begrijp zijn dit de meest voorkomende issues bij andere merken.

Kleuren die niet altijd gelijk zijn en blokjes die niet passen (samen met te weinig blokjes)

Als je voor iets duurdere andere merken gaat zie je wel dat de kwaliteit gelijkwaardig(er) is.

Bluebrixx had eens een licentie van een videogame en die sets waren duurder maar de kwaliteit ook wel beter.

Daar zit volgens mij het grootste verschil. Quality control, Lego smijt volgens mij enorm veel blokjes weg die niet voldoen, terwijl de andere merken dat minder zullen doen.
 
In Brussel dan?
En we hebben het voor alle duidelijkheid over de nieuwe falcons? (Met hun rode cape geprint)

Dat schild en helm kan je normaal ook krijgen via pick a brick dacht ik. Net zoals de blue/black falcons. Maar online wel uitverkocht de laatste keer dat ik keek.

Jep, in Brussel geweest.
Heb maar 1-2 torso's gevonden van die nieuwe falcons.
 
Ik ben nog een beetje op zoek naar de leukste manier van bouwen, maar alles gewoon in 1 kom gooien is echt gruwelijk :wink:
 
Vandaag voor de eerste keer naar de lego shop geweest in Wijnegem voor Sanctum Sanctorum en de gratis hideout. Dan kriebelt het toch nog meer als je daar al die sets ziet!

Herkenbaar, wij wonen er op een boogscheut vandaan en suffice to say dat lego hier in huis een nogal dominante positie heeft 😳. Op zich al zo van kinds af aan grote fan, en dat is blijkbaar erfelijk want onze kids hebben hetzelfde.

Laatste sets hier de nieuwste Ferrari en de achtbaan met loopings, maar de backlog is eigenlijk kolossaal 🙈
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan