Dat zijn toch new motion laadpalen? Misschien dat zoeken daarop je wel een oplossing geeft. Op tweakers is er ook een groot laadpalen topic.
Ik heb de volledige installatie-manual van die laadpalen. Vroeger was dat New Motion, nu Shell Recharge. Die New Motions waren bvb qua DPM ook lichtjes anders (de LEDs hebben andere namen).
Maar het is duidelijk dat er iets niet ok werkt, alleen is de vraag waaraan het ligt. Die EVSE LED heeft sinds installatie eind december, tot ergens deze week, ook altijd gebrand. Deze week, nadat ze me laten weten dat ze iets aangepast hebben, is die LED ineens uit, en nu blijkt uit mijn test ook duidelijk dat de load balancing niet werkt.
Volgens de Troubleshooting Sectie in de manual, kun je het volgende checken als die LED niet brandt :
Laadpunt is niet ingeschakeld Het laadpunt inschakelen
Dynamic Power Management is niet
geconfigureerd in het laadpunt.
Gebruik de Installer app om Dynamic Power Management te
configureren.
Dynamic Power Management is
geconfigureerd, maar er zijn de
laatste 10 seconden geen gegevens
van het laadpunt ontvangen.
1 Controleer of de DPM datakabel correct is aangesloten,
zoals in de afbeeldingen 49 en 50 wordt uitgelegd.
Controleer ook of de A- en B-draden niet zijn omgedraaid.
2 Controleer of de DPM datakabel beschadigingen heeft. Als
u beschadigingen vindt, vervangt of repareert u dan de
DPM datakabel.
De DPM datakabel is niet correct
aangesloten
De DPM datakabel is beschadigd
Het laadpunt is mogelijk defect Neem contact op met uw lokale Shell Recharge
Installatiedesk.
Dus allemaal zaken waar ik weinig kan aan doen/veranderen. Het kan dus wel een defect zijn, maar het feit dat het optrad net wanneer zij iets veranderden is wellicht geen toeval. Maar het is dus sowieso Shell Recharge zelf die het moet fixen, ik kan hier van mijn kant niets doen.
Het frustrerende is vooral dat Tech Support rond de pot draait. Ze belden me daarnet zelf op (is blijkbaar uit Nederland). Dan kwam het voorstel dat ze de laadpaal lager dan 32A instellen, en stelde hij ook voor dat ik zou verzwaren naar een 3-faze aansluiting. Dat is gewoon allemaal naast de kwestie, het issue is simpelweg dat de loadbalancing niet werkt. Het is ook zeer frustrerend dat ze zo vaag communiceren over de instelling van de DPM, waarbij ze soms precies de ingestelde stroom van de laadpaal (32A) en de ingestelde max stroom in huis (40A) door mekaar mixen. Zelfs als de DPM nu ineens weer werkt (i.e. de LED brandt weer) ga ik toch nog mijn twijfels blijven hebben over hoe het geconfigureerd is, al is ook dat iets dat ik in principe wel gemakkelijk ga kunnen testen.
Is ook gewoon absurd dat je dat nergens in je account kunt nakijken.
Ook hilarisch: in mijn mail naar hen had ik het dus over een 'elektrisch vuurtje', namelijk mijn bijverwarming van 2000W hier. Blijkbaar gebruiken ze die term daar niet in Nederland, want die gast dacht dat mijn laadpaal in de fik gevlogen was

.
EDIT: langs hunne kant zien ze ook niets verkeerd, en er zal iemand moeten langskomen.