Ik heb (eindelijk) na een dik jaar de Alfen van onder het stof gehaald en opnieuw geïnstalleerd, dit keer wel met directe internetverbinding via kabel.
Met de laadpaal en ACE Service installer login gedeeld door
@aXl_ (waarvoor dank!) in de hand was ik er klaar voor, maar dat ging precies toch minder vlot dan gedacht
ACE Service installer is niet beschikbaar voor MacOS dus dan maar de MyEve installer app op iphone. Laadpaal detecteren en inloggen ging probleemloos, so far so good.
Alleen vind ik die instellingen toch onduidelijk. De laadpaal was voorheen hard geplafonneerd op 10A (3N400V) / 6,9 kW en die cap was ook nog zichtbaar op het scherm van de laadpaal zelf. Alleen gaf My Eve niets van cap weer dus ik vind het heel onduidelijk wat nu juist van toepassing is.
Active load balancing blijkt vervolgens niet geactiveerd, was nochtans wel inbegrepen in de aanschafkost.
Ik heb ergens een oude windows laptop uit een kast gevist en nieuw leven ingeblazen, ACE Service Installer geïnstalleerd met de hoop daarop meer te kunnen, ingelogd maar ook daar zelfde probleem: active load balancing niet beschikbaar.
Dan maar gebeld naar Eneco maar daar moeten ze het doorzetten naar een andere dienst, de helpdesk kon me niet helpen. Active load balancing lijkt inbegrepen maar ze kunnen het niet activeren
Daarnaast ook nog wat opmerkingen dat het niet de bedoeling is dat ik de My Eve app gebruik (over ACE Service Installer heb ik maar gezwegen) en elke wijziging via hen aanvraag. Eve Connect is wel toegelaten maar die is niet compatibel met mijn laadpaal.
Ik zou graag de laadpaal koppelen aan mijn Niko EMS en daardoor laten aansturen, ik ben benieuwd of ze het gaan toelaten.
De laadpaal is 4j geleden geplaatst door de werkgever en dus afgeschreven en bijgevolg mijn eigendom. Als ik volledige controle wil moet ik het service contract op naam van de werkgever beëindigen.
Weet iemand wat de nadelen hiervan zijn?