We hebben hier al enige tijd een
NRG Kick, toen aangekocht met included 32A stekker attachment, en dan een gewone EU stekker attachment erbij gekocht om in onze buitenstekker te steken. Werkt eigenlijk als een trein dat ding, zeker voor de prijs en het ontbreken van nood aan elektriciteitskeuring voor een vaste laadpaal.
Een jaar ofzo geleden kwamen ze met betaald "solar charging" (eenmalig iets van een 190 euro excl BTW om het te kunnen gebruiken), wat ik nooit heb gekocht wegens "niet echt nodig. Dus tot nu wat manueel zitten spelen met de laadstroom. Probleem is dan als je de auto 's avonds insteekt zodat je die de volgende morgend kan aanzetten zonder buiten te moeten komen, maar dan die vergeet direct af te zetten (hij beignt automatisch te laden tegen het vermogen van ervoor), zit je heel snel met een kwartierpiek als je de oven aanzet.
Vanmorgen snuister ik nog eens door de app, en zie ik "House Load Management" staan.
Ik heb nu de NRG Kick gekoppeld aan mijn HomeWizard P1 meter, en ingesteld dat die moet zorgen om niet boven de 2500W te komen (aka capaciteitstariefminimalisatie). Seems to work like a charm

.
Ik was hiervoor wat aan het experimenteren met evcc (ze hebben een betaalde integratie met de NRG Kick local API), maar dat werkte nooit echt lekker en hun laadplannen deden gelijk niet wat ik wilde.
Deze nieuwe "House Load Management" functionaliteit is echt exact wat er nog miste.
Dus toch even wat praise voor de NRG Kick, moesten er hier zijn die dat nog niet kenden.
PS: Voor koppeling aan OCCP moet je ook een eenmalige licentie kopen, en ze hebben precies ook een eigen "fleet management" systeem opgezet. Wij gebruiken voorlopig gewoon de maandelijkse "charging reports" voor de terugbetaling aan CREG tarief.