Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

Aangezien het een hybride is, vermoed ik dat de batterij ook maar 10-15kWh is. Met wat zonnepanelen is dat op 3-4h gevuld aan 3kW.

Kunt beter te weinig pakken en conservatief laden ipv omgekeerd. Business case is evident. 3 euro winst per laadbeurt. Gemakkelijk 3-4 laadbeurten per week. P1 dongle kost 25 euro, HomeWizard+ abo 99 cent per maand. Na een maand is het al ruimschoots terugverdiend.

Ik zie het nut niet voor een Homewizard+ abbonnement in zijn usecase. Het is maar 99c, maar dan nog.
Ik heb homewizard+ om de fasespanning te zien. Eind van de week zou hone assitant moeten draaien en dan log ik dat zelf wel en kan homewizard+ buiten..

Nvm, homewizard+ is nodig om automatisch te schakelen met zonne-overschot.

Laatst bewerkt:
Iemand bekend met het merk Soly?
Zelf nog nooit van gehoord maar momenteel korting via benefits at work.

Vrij onduidelijke site maar wat dieper graven leert dat ze een Wallbox pro gebruiken en deze rebadgen. Sowieso te duur als ik hun prijzen zie, zelfs na korting.

Mijn laadpaal (EVbox Elvi) heeft het begeven. Stopt de hele tijd met laden door 'high temperature'. Support zegt ze geen onderdelen kunnen bestellen voor die box/paal en dat ze het al meer hebben gezien. Na 5 jaar is de paal dus stuk wat imo zeer snel is en dan ook nog 0,0 support voor kunnen leveren... dat merk dus nooit meer.

Op zoek nu naar een nieuwe box die ik hopelijk gewoon aan die oude paal kan bevestigen die met snelbeton in de grond vast zit. Iemand een goed voorstel, liefst een antraciete look aangezien die paal ook antraciet is.

Wallbox, ze hebben voor sommige modellen covers van een ander kleurtje. Moet je wel specifiek vragen aan de installateur dat ze het ook aan de distributeur vragen.

Wallbox, ze hebben voor sommige modellen covers van een ander kleurtje. Moet je wel specifiek vragen aan de installateur dat ze het ook aan de distributeur vragen.
Die wallboxen kan je toch gemakkelijk zelf installeren niet? Ziet er toch simpel uit. Zeker als ik gewoon de oude kabel van die EvBox gewoon kan losdraaien en dan die wallbox in de plaats hange en 3 kabels aansluiten.

Die wallboxen kan je toch gemakkelijk zelf installeren niet? Ziet er toch simpel uit. Zeker als ik gewoon de oude kabel van die EvBox gewoon kan losdraaien en dan die wallbox in de plaats hange en 3 kabels aansluiten.
Ja, is zeer makkelijk. Ook zeer goeie klantenservice, mijne was door gekend probleem 2 jaar na garantietermijn defect en ze hebben gratis een nieuwe gestuurd. De oude was goed voor 't containerpark.
Moet wel zeggen dat ik hun checklist moest invullen voor diagnose + enkele tests moest doen met een multimeter + video, had dan ook gezegd dat ik elektricien-installateur was.

Ja, is zeer makkelijk. Ook zeer goeie klantenservice, mijne was door gekend probleem 2 jaar na garantietermijn defect en ze hebben gratis een nieuwe gestuurd. De oude was goed voor 't containerpark.
Moet wel zeggen dat ik hun checklist moest invullen voor diagnose + enkele tests moest doen met een multimeter + video, had dan ook gezegd dat ik elektricien-installateur was.
Jij zou een wallbox boven de andere merken kiezen?

Ik was aan het kijken naar peblar

Jij zou een wallbox boven de andere merken kiezen?

Ik was aan het kijken naar peblar
In 2019 een Wallbox Copper SB gekocht.
2022 als ik me niet vergis een defect gehad, gratis vervangen ondanks buiten garantie.
Begin dit jaar een bijkomende gekocht de nieuwe Wallbox Pulsar Plus, zal die pas installeren in de toekomstige woning.

Vriendin haar vriendin 'r man werkt er als ingenieur in Barcelona, deftige R&D en service en altijd snel antwoord gekregen. Ook OCPP instellen werkt vlotjes als je naar je werkgever moet factureren of je eigen bedrijf.

Heb hier een Alfen laadpaal van het werk. Aangezien we zonnepanelen hebben, wil ik zoveel mogelijk laden met zonne-energie. Het is ook niet (of hoogst zelden) nodig om de batterij van m'n wagen op enkele uren vol te kunnen laden. Heb intussen al zitten spelen met de verschillende modi, maar het lukt niet om volledig te solarchargen. Telkens zegt ie 'Wachten op vermogen'. Ook als ik pakweg +3 kW 'overschot' heb. In comfortmodus lukt het wel, maar dan zie ik 'm ook 'springen' van 1,xx kW naar 4,1 kW. En trekt de laadpaal dus energie van het net wanneer dat niet nodig is... Iemand die kan helpen?

Heb hier een Alfen laadpaal van het werk. Aangezien we zonnepanelen hebben, wil ik zoveel mogelijk laden met zonne-energie. Het is ook niet (of hoogst zelden) nodig om de batterij van m'n wagen op enkele uren vol te kunnen laden. Heb intussen al zitten spelen met de verschillende modi, maar het lukt niet om volledig te solarchargen. Telkens zegt ie 'Wachten op vermogen'. Ook als ik pakweg +3 kW 'overschot' heb. In comfortmodus lukt het wel, maar dan zie ik 'm ook 'springen' van 1,xx kW naar 4,1 kW. En trekt de laadpaal dus energie van het net wanneer dat niet nodig is... Iemand die kan helpen?
Fase switching afzetten. Altijd 1 fase gebruiken.

Vermoedelijk enkele pagina's terug heb ik dat ook allemaal uitgetypt hoe ik het doe.
Maar komt er inderdaad op neer op 1 fase en dan werk de comfort zonder problemen.

Terug
Bovenaan