Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn Alfen SPL (3-fasig aangesloten) neemt deze instellingen via MyEve-app niet over. Kan het laden op slechts 1 fase ingesteld worden via Ace installer? Zo ja, via welke instellingen?Geavanceerd --> Stroominst. --> Laadstation --> Maximumaantal toegestane fases voor het laadstation veranderen naar 1
Geavanceerd --> Stroominst. --> Slim laden--> Actieve load-balancing --> Opladen in 1 en 3 fase( n) toestaan uitvinken.
Er is geen abonnement bij Alfen. Enkel een eenmalige licentiekost van 200 euro voor die Dynamic Load Balancing.De Alfen single die ik hier geregeld zie passeren had mijn voorkeur, maar kan je alle functies zoals load balancing en solar charging gebruiken als je geen abbo afsluit ?
Mijn Alfen SPL (3-fasig aangesloten) neemt deze instellingen via MyEve-app niet over. Kan het laden op slechts 1 fase ingesteld worden via Ace installer? Zo ja, via welke instellingen?
.
Ik heb het hier al eens langer uitgeschreven: Alfen staat helemaal onderaan de lijst laadpalen die ik zou kiezen als particulier met vrije keuze
En wat staat bovenaan de lijst?Ik heb het hier al eens langer uitgeschreven: Alfen staat helemaal onderaan de lijst laadpalen die ik zou kiezen als particulier met vrije keuze
En wat staat bovenaan de lijst?
Welke raadt je dan wel aan ?Ik heb het hier al eens langer uitgeschreven: Alfen staat helemaal onderaan de lijst laadpalen die ik zou kiezen als particulier met vrije keuze
https://www.tijd.be/netto/news/bela...laden-elektrische-bedrijfswagen/10598702.html de terugbetaling waardes voor volgend kwartaal zijn bekend. Van 0,28 naar 0,32 €. Die 0,28€ was voor mij minder dan de reële kost, die was 0,32 voor mij.
Kwartaal? Gebruiken we dan niet het maandelijkse CREG tarief?
Dit is dus echt niet eerlijk éh... Al die kWh aan een veel te lage prijs, hier is het verschil 0,2822 (CREG kwartaaltarief) vs 0,3652 (reëel betaald).Ja en nee, dat mocht maar tot december 2024. Nu is het iets dat erop gebaseerd is, maar per kwartaal.
Als je kan aantonen dat je 36 cent betaald dan mag je dat bedrag aanrekenen hoor.Dit is dus echt niet eerlijk éh... Al die kWh aan een veel te lage prijs, hier is het verschil 0,2822 (CREG kwartaaltarief) vs 0,3652 (reëel betaald).
Welke nietsnut van een ambtenaar heeft er dit nu weer uitgevonden... De prijs van vorige zomer is geldig voor kwartaal 1 van het jaar erop... Alé...
Zijn er andere opties? Lees ik ergens over heen in die circulaire ofzo?
Dit is dus echt niet eerlijk éh... Al die kWh aan een veel te lage prijs, hier is het verschil 0,2822 (CREG kwartaaltarief) vs 0,3652 (reëel betaald).
Welke nietsnut van een ambtenaar heeft er dit nu weer uitgevonden... De prijs van vorige zomer is geldig voor kwartaal 1 van het jaar erop... Alé...
.Als je kan aantonen dat je 36 cent betaald dan mag je dat bedrag aanrekenen hoor.
Het is gewoon geen eerlijk systeem tegenover iemand met een tankkaart.Ohja, misschien is het volgend kwartaal omgekeerd he en krijgen we meer dan we betaald hebben. Uiteindelijk komt het gewoon wat achter.
Of je zet een semi publieke laadpaal op uw oprit en kiest zelf uw tarief he.Het is gewoon geen eerlijk systeem tegenover iemand met een tankkaart.
Dan kan ik evengoed enkel nog een publieke lader gebruiken die 100% betaald wordt door mijn vennootschap.
Ik verlies nu per laadbeurt, laat ons afronden op 80 kWh, 6,64 EUR !
Dat is al snel 66,40 EUR per maand als ik 10 x moet vol laden, maar het kan eerder 15 à 20 x zijn.
Ik betaal al een VAA en wat als ik volgende maand minder moet laden? Op lange termijn doe je er verlies op, nooit zal zich dat uitmiddelen...

Dit is dus echt niet eerlijk éh... Al die kWh aan een veel te lage prijs, hier is het verschil 0,2822 (CREG kwartaaltarief) vs 0,3652 (reëel betaald).
Als je kan aantonen dat je 36 cent betaald dan mag je dat bedrag aanrekenen hoor.
Heb je enige ervaring/feedback over de Victron laadpaal?Ik heb het hier al eens langer uitgeschreven: Alfen staat helemaal onderaan de lijst laadpalen die ik zou kiezen als particulier met vrije keuze