Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Download de Fastned app. Daar kan je ook je laadpas ingeven zodat je kan zien of die van jouw werkt.We zijn naar Amsterdam - IBIS hotel maar merken nu dat we hier niet kunnen opladen. Hoe kunnen we nu de dichtst bijzijnde fastned charger vinden? Voor alle duidelijkheid, dat is pas voor volgende week dus er is geen haast. Wel graag een fast charger met veel plaats. Ik heb een Shell Recharge kaart maar weet niet of die daar aanvaard zal worden. Hoe werkt dat eigenlijk? Stress!![]()
Is de paal gekeurd?Argh - sinds de laadpaal aangesloten is, valt de elektriciteit hier om de 2d uit met de automaat en de hoofdzekering die uitgevallen zijn. Er is geen lijn in te trekken. Soms overdag, soms 's nachts. Soms als het regent, soms als het niet regent. Soms als paal in gebruik ik, soms als paal niet in gebruik is.
De laadpaal zit op 3 fasen en takt af voor het hoofdbord op een apart kasje met een een differentieel en automaat (enkel de automaat vliegt eruit). De paal zal is aangesloten door mobility plus, dus ik zou er van uit gaan dat die dat deftig gedaan hebben. Er is aangesloten op een 3f kabel die in een wachtbuis onder de oprit loopt naar de zijkant. Daar hebben ze de paal nu dus aangesloten op die kabel.
Wat is een mogelijke verklaring ? Kabel kapot ? Slecht aangesloten ? We hebben nu om te troubleshooten de kabel afgekoppeld van de paal om te zien of de elektriciteit er nog uit vliegt (indien zo --> kapotte kabel). Volgende week komt er een elektricien eens kijken. Wel betrekkelijk weinig grappig. 1) Er is een professional dat komen installeren en 2) een nieuwe kabel trekken = de halve oprit open breken.
Wishful thinking, het eerste wat veel van die "installateurs" ter plaatse doen is een foto nemen van de kast om daarmee dan via WhatsApp aan de echte elektricien van de firma te vragen wat ze moeten doen.De paal zal is aangesloten door mobility plus, dus ik zou er van uit gaan dat die dat deftig gedaan hebben.
Is de paal gekeurd?
Wishful thinking, het eerste wat veel van die "installateurs" ter plaatse doen is een foto nemen van de kast om daarmee dan via WhatsApp aan de echte elektricien van de firma te vragen wat ze moeten doen.
Bij twijfel zou ik altijd de boel laten nakijken door je eigen elektricien.
Je kan ook gewoon even kijken op https://www.chargeprice.app/. Daar de filter zetten op 100kw of zo.We zijn naar Amsterdam - IBIS hotel maar merken nu dat we hier niet kunnen opladen. Hoe kunnen we nu de dichtst bijzijnde fastned charger vinden? Voor alle duidelijkheid, dat is pas voor volgende week dus er is geen haast. Wel graag een fast charger met veel plaats. Ik heb een Shell Recharge kaart maar weet niet of die daar aanvaard zal worden. Hoe werkt dat eigenlijk? Stress!![]()
Tesla laders zijn gewoon CCS2. Met een BMW kun je dus prima laden bij een tesla supercharger.Je kan ook gewoon even kijken op https://www.chargeprice.app/. Daar de filter zetten op 100kw of zo.
Dan kan je even checken of die shell rechargekaart er werkt op een paar locaties (of je doet het via de gsm app, dan kan je onbeperkt kijken).
Als het het het budget ibis hotel is dan heb je er het volgende in de geburen DC Badhoevedorp thv Schipholweg 275
Schipholweg 275, 1171PK Badhoevedorp, NL. En dat waren 20 300kw laders. Shell recharge zit erbij, al zit je wel aan een prijs van 73cent/kwh.
Ik denk niet dat je kan laden aan de tesla palen zonder dat je een adapter hebt om onze ccs connectie om te zetten naar die van Tesla.
Er leken wel niet direct 11kw palen of zo vlak aan het ibis hotel te zijn, zodat je die gewoon overnacht had kunnen opladen of zo aan uw hotel.
Fastned app installeren. Ik heb mijn Q8 laadpas kunnen koppelen aan mijn Fastned account voor plug and charge en volgens mij zal dat met Shell even goed gaan.We zijn naar Amsterdam - IBIS hotel maar merken nu dat we hier niet kunnen opladen. Hoe kunnen we nu de dichtst bijzijnde fastned charger vinden? Voor alle duidelijkheid, dat is pas voor volgende week dus er is geen haast. Wel graag een fast charger met veel plaats. Ik heb een Shell Recharge kaart maar weet niet of die daar aanvaard zal worden. Hoe werkt dat eigenlijk? Stress!![]()
Wat voor contact heeft jouw auto dan wel?Ik denk niet dat je kan laden aan de tesla palen zonder dat je een adapter hebt om onze ccs connectie om te zetten naar die van Tesla.
Wat voor contact heeft jouw auto dan wel?
.De EU is gelukkig op een bepaald moment ingesprongen om daar een universele adapter van te maken. Anders had elk merk zijn eigen ding, zoals in de VS.Komt ervan als je amerikaanse youtube filmpjes kijkt.
Ik ging ervan uit dat Tesla ook hier zijn proprietaire NACS connector had, en dat je dan ook een adapter moest gebruiken als je via tesla laadpalen wenste te laden.
lijkt mij ergens een slecht contact of slechte kabel/toestel. zeker wanneer het uw automaat die springt. mss er niet op gelet, maar voor de volgende keer, voelt de automaat warm aan ? (gewoon aan de voorkant) indien niet warm -> ergens kortsluiting.Argh - sinds de laadpaal aangesloten is, valt de elektriciteit hier om de 2d uit met de automaat en de hoofdzekering die uitgevallen zijn. Er is geen lijn in te trekken. Soms overdag, soms 's nachts. Soms als het regent, soms als het niet regent. Soms als paal in gebruik ik, soms als paal niet in gebruik is.
De laadpaal zit op 3 fasen en takt af voor het hoofdbord op een apart kasje met een een differentieel en automaat (enkel de automaat vliegt eruit). De paal zal is aangesloten door mobility plus, dus ik zou er van uit gaan dat die dat deftig gedaan hebben. Er is aangesloten op een 3f kabel die in een wachtbuis onder de oprit loopt naar de zijkant. Daar hebben ze de paal nu dus aangesloten op die kabel.
Wat is een mogelijke verklaring ? Kabel kapot ? Slecht aangesloten ? We hebben nu om te troubleshooten de kabel afgekoppeld van de paal om te zien of de elektriciteit er nog uit vliegt (indien zo --> kapotte kabel). Volgende week komt er een elektricien eens kijken. Wel betrekkelijk weinig grappig. 1) Er is een professional dat komen installeren en 2) een nieuwe kabel trekken = de halve oprit open breken.

Wat binnen 4 jaar brengt weet ik niet, maar ik weet wel dat den Elon momenteel geen fan is van bidirectioneel laden. Het is dus niet omdat de hardware aanwezig is dat ze het ook gaan implementeren.Heeft het meerwaarde om ineens een bidirectionele laadpaal te nemen?
Ik ben aan het kijken naar peblar en tussen de standaard 11kw die ik zou nemen (690€) en de "business" editie, die bidirectioneel kan laden zit 600€ verschil.
Ik rij momenteel met een tesla model y uit 2024, sommige sites zeggen dat deze de hardware aan boord heeft om bidirectioneel te laden.
Anderzijds weet je nooit met wat je komende jaren zult rijden en ik vermoed dat je niet om de 4 jaar een nieuwe laadpaal zult hangen...