Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

Vanaf januari mag je terug betaald worden door je werkgever aan creg tarief ipv werkelijk tarieven.

Tot ze een oplossing hebben voor ooit het werkelijk tarief te bepalen.

Ik moet het zelf ook nog uitproberen. Maar hetgeen men mij vermeld heeft is kijken op chargeprice. De kaart gebruiken of voorzien waarbij je het goedkoopste kan tanken en dan zien wat het doet.

Ik heb elk 5€ betaald om een kaart van luminus en van freshmile te kunnen gebruiken. Ik heb die chargeprice gebruikt om een beetje de kaarten met elkaar te vergelijken die ik vlot kon vastkrijgen. Die van freshmile is in principe de goedkoopste van de hoop. Luminus is een backup indien die van freshmile niet zou pakken.
Daarna open ik de app van freshmile en selecteer ik datzelfde punt om de prijs te dubbelchecken. Op de posities die ik ter voorbereiding voor mijn eigen al heb bekeken leek die prijs overeen te komen.
Maar ik heb toen met chargeprice zo'n paar locaties in de geburen even afgegaan om te zien wat de kost van laden was. En uitzonderlijk zat er dan eens een belachelijke prijs bij. Maar ik ga mij nu ook geen 20 kaarten of zo voorzien.

Ik ga ervanuit dat die prijs wel juist zal zijn. Maar voor 100% zeker te zijn kun je best even wachten op iemand anders zijn antwoord.
Ik was van plan shell/total kaart aan te schaffen, voor long distance langs autosnelweg.
Maar als ik mensen die hun laadpaal extra aftrekken kan trollen, met een andere kaart dan doe ik dat graag :)

Wel raar dat ze de prijs in totaal aangeven in plaats van per kwh... Met 50 cent per kwh is van uw private laadpaal een semi-publieke laadpaal maken om af te trekken in je belasten, 1 vd grootste belastingscams ooit.

Laatst bewerkt:
Ik blijf het toch ook maar vreemd vinden de prijszetting van die laadpalen. Die van de lokale Carrefour staan niet in chargeprice of andere apps. Ik heb daar dan geladen met mijn e-flux kaart tegen 10kWh aan 50c/kWh. De prijs zie je pas als je stopt met laden.. Bij de Delhaize hier staat er 30c/kWh + 30c/minuut. Het is een 150kW lader dus prijs valt goed mee I guess maar als je dan een uur boodschappen doet..

Laatst bewerkt:
Ik blijf het toch ook maar vreemd vinden de prijszetting van die laadpalen. Die van de lokale Carrefour staan niet in chargeprice of andere apps. Ik heb daar dan geladen met mijn e-flux kaart tegen 10kWh aan 50c/kWh. De prijs zie je pas als je stopt met laden.. Bij de Delhaize hier staat er 30c/kWh + 30c/minuut. Het is een 150kW lader dus prijs valt goed mee I guess maar als je dan een uur boodschappen doet..

Ja, daar is compleet niet over nagedacht. Ze hadden naar het voorbeeld van benzinepompen gewoon van in het begin moeten verplichten dat de prijs zichtbaar is aan een laadpaal voor je begint te laden. Pas na zoveel jaar is dat besef er gekomen en kwam de verplichting dat nieuwe laadpalen die info transparant moeten aangeven - bestaande palen moeten pas tegen 2027 daarmee in orde zijn als ik me niet vergis.

Heeft er iemand hier ervaring met een Smappee Base EV om 2 auto's te kunnen laden? Ik zit vandaag met een uberdomme powerdale waar ik overweeg om te wisselen. Andere positieve ervaringen zijn uiteraard ook meer dan welkom.

Het gaat om het laden van een BMW IX en een volkswagen ID3. We hebben zonnepanelen en 3-fasige netwerk met een vermogen van 20A.

Heeft er iemand hier ervaring met een Smappee Base EV om 2 auto's te kunnen laden? Ik zit vandaag met een uberdomme powerdale waar ik overweeg om te wisselen. Andere positieve ervaringen zijn uiteraard ook meer dan welkom.

Het gaat om het laden van een BMW IX en een volkswagen ID3. We hebben zonnepanelen en 3-fasige netwerk met een vermogen van 20A.
Je hebt waarschijnlijk als geen 44 kW aansluiting thuis en al zeker wil je die piek niet betalen.

Wij doen het hier met 2 EV met 1 laadpaal op 11 kW. Moeten jullie beiden elke dag opladen? Want anders zou ik maar voor 1 gedeelde stekker gaan.

Op tweakers is er iemand die een home Assistant plug-in gemaakt heeft voor Powerdale. Ik moet die nog eens uittesten.

Je hebt waarschijnlijk als geen 44 kW aansluiting thuis en al zeker wil je die piek niet betalen.

Wij doen het hier met 2 EV met 1 laadpaal op 11 kW. Moeten jullie beiden elke dag opladen? Want anders zou ik maar voor 1 gedeelde stekker gaan.
Goed argument. Wat zou je in dat geval aanraden qua paal?

Heb je zonnepanelen en kan/wil je daarmee je auto opladen?
Hoeveel rijden jullie per dag/week?

Ligt er al een kabel of moet je deze nog trekken? Zoals hierboven staat zijn er voor sommige palen liefst 2 UTP kabels nodig.
9 zonnepanelen, wil daar zeker de wagen mee laden.

Wekelijks 1000km samen met de 2 wagens.
Er ligt al 1 kabel die in een powerdale gaat ja.
3-fasige electriciteit, 20A

9 zonnepanelen, wil daar zeker de wagen mee laden.

Wekelijks 1000km samen met de 2 wagens.
Er ligt al 1 kabel die in een powerdale gaat ja.
3-fasige electriciteit, 20A
Met 9 panelen en 2 wagens ga je niet zo heel ver komen denk ik. Das ongeveer 200kWh per week dat je nodig hebt voor de wagens. Je kan op mijn fluvius zien hoeveel overschot (injectie) je wekelijks had afgelopen zomer.

Je kan uiteraard wel wat je anders injecteert, in de auto's steken, maar het grootste deel zal nog netafname zijn.

Gaat die vaste kabel aan zo'n laadpaal lang mee. Of is dat toch een zwak punt waardoor je beter gaat voor een versie met een socket ipv een geïntegreerde laadkabel ?

We zijn naar Amsterdam - IBIS hotel maar merken nu dat we hier niet kunnen opladen. Hoe kunnen we nu de dichtst bijzijnde fastned charger vinden? Voor alle duidelijkheid, dat is pas voor volgende week dus er is geen haast. Wel graag een fast charger met veel plaats. Ik heb een Shell Recharge kaart maar weet niet of die daar aanvaard zal worden. Hoe werkt dat eigenlijk? Stress! 😁

Terug
Bovenaan