Nineshots
Well-known member
Ik snap die focus op de CREG wel niet. De VREG is veel accurater en komt niet met een kwartaal vertraging.
Ze hebben het licht gezien bij de overheid
Tijdelijk dan toch.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik snap die focus op de CREG wel niet. De VREG is veel accurater en komt niet met een kwartaal vertraging.
Tijdelijk dan toch.
Paywall dus kan je samenvatting geven?
Tijdelijk dan toch.
Ik was van plan shell/total kaart aan te schaffen, voor long distance langs autosnelweg.Ik moet het zelf ook nog uitproberen. Maar hetgeen men mij vermeld heeft is kijken op chargeprice. De kaart gebruiken of voorzien waarbij je het goedkoopste kan tanken en dan zien wat het doet.
Ik heb elk 5€ betaald om een kaart van luminus en van freshmile te kunnen gebruiken. Ik heb die chargeprice gebruikt om een beetje de kaarten met elkaar te vergelijken die ik vlot kon vastkrijgen. Die van freshmile is in principe de goedkoopste van de hoop. Luminus is een backup indien die van freshmile niet zou pakken.
Daarna open ik de app van freshmile en selecteer ik datzelfde punt om de prijs te dubbelchecken. Op de posities die ik ter voorbereiding voor mijn eigen al heb bekeken leek die prijs overeen te komen.
Maar ik heb toen met chargeprice zo'n paar locaties in de geburen even afgegaan om te zien wat de kost van laden was. En uitzonderlijk zat er dan eens een belachelijke prijs bij. Maar ik ga mij nu ook geen 20 kaarten of zo voorzien.
Ik ga ervanuit dat die prijs wel juist zal zijn. Maar voor 100% zeker te zijn kun je best even wachten op iemand anders zijn antwoord.

Ik blijf het toch ook maar vreemd vinden de prijszetting van die laadpalen. Die van de lokale Carrefour staan niet in chargeprice of andere apps. Ik heb daar dan geladen met mijn e-flux kaart tegen 10kWh aan 50c/kWh. De prijs zie je pas als je stopt met laden.. Bij de Delhaize hier staat er 30c/kWh + 30c/minuut. Het is een 150kW lader dus prijs valt goed mee I guess maar als je dan een uur boodschappen doet..
Je hebt waarschijnlijk als geen 44 kW aansluiting thuis en al zeker wil je die piek niet betalen.Heeft er iemand hier ervaring met een Smappee Base EV om 2 auto's te kunnen laden? Ik zit vandaag met een uberdomme powerdale waar ik overweeg om te wisselen. Andere positieve ervaringen zijn uiteraard ook meer dan welkom.
Het gaat om het laden van een BMW IX en een volkswagen ID3. We hebben zonnepanelen en 3-fasige netwerk met een vermogen van 20A.
Op tweakers is er iemand die een home Assistant plug-in gemaakt heeft voor Powerdale. Ik moet die nog eens uittesten.Heeft er iemand hier ervaring met een Smappee Base EV om 2 auto's te kunnen laden? Ik zit vandaag met een uberdomme powerdale waar ik overweeg om te wisselen. Andere positieve ervaringen zijn uiteraard ook meer dan welkom.
Het gaat om het laden van een BMW IX en een volkswagen ID3. We hebben zonnepanelen en 3-fasige netwerk met een vermogen van 20A.
Goed argument. Wat zou je in dat geval aanraden qua paal?Je hebt waarschijnlijk als geen 44 kW aansluiting thuis en al zeker wil je die piek niet betalen.
Wij doen het hier met 2 EV met 1 laadpaal op 11 kW. Moeten jullie beiden elke dag opladen? Want anders zou ik maar voor 1 gedeelde stekker gaan.
Heb je zonnepanelen en kan/wil je daarmee je auto opladen?Goed argument. Wat zou je in dat geval aanraden qua paal?
9 zonnepanelen, wil daar zeker de wagen mee laden.Heb je zonnepanelen en kan/wil je daarmee je auto opladen?
Hoeveel rijden jullie per dag/week?
Ligt er al een kabel of moet je deze nog trekken? Zoals hierboven staat zijn er voor sommige palen liefst 2 UTP kabels nodig.
Met 9 panelen en 2 wagens ga je niet zo heel ver komen denk ik. Das ongeveer 200kWh per week dat je nodig hebt voor de wagens. Je kan op mijn fluvius zien hoeveel overschot (injectie) je wekelijks had afgelopen zomer.9 zonnepanelen, wil daar zeker de wagen mee laden.
Wekelijks 1000km samen met de 2 wagens.
Er ligt al 1 kabel die in een powerdale gaat ja.
3-fasige electriciteit, 20A
Niet noodzakelijk. Je kan de kabel in de socket steken en er dan zo'n ophangbeugel aanzetten. Zodanig dat je gemakkelijk in de toekomst die kabel zou kunnen vervangen.Ik zou zeggen dat de versie met vaste kabel net robuster is dan een socket..
De vaste laadkabel zit gewoon met Wago klemmetjes vast in de laadpaal. Makkelijk zelf te vervangen dus.Gaat die vaste kabel aan zo'n laadpaal lang mee. Of is dat toch een zwak punt waardoor je beter gaat voor een versie met een socket ipv een geïntegreerde laadkabel ?