Wat is er gebeurd?
Geen signaal meer op de utp. 2 kabels geprobeerd. Ga nu opnieuw uitgraven en utp in aparte wachtbuis steken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is er gebeurd?
Thanks. Langs waar verlaat die UTP kabel bij jou het huis?Geen signaal meer op de utp. 2 kabels geprobeerd. Ga nu opnieuw uitgraven en utp in aparte wachtbuis steken.
Kan je dan niet gewoon een shielded UTP naast je stroomkabel leggen?
Thanks. Langs waar verlaat die UTP kabel bij jou het huis?
Sorry dat ik het vraag maar zijn de shields aan beide zijden deftig aangesloten op de aarding?Het zijn shielded. En toch willen geen van de 2 werken. En wel als ze uit de buis zijn.
Hoi,
Even een korte situatieschets: altijd een fervent verbrander van dino’s geweest maar sinds kort een nieuwe werkgever waar ik als bedrijfswagen een PHEV heb. Bij deze dus alvast mijn excuses als ik onzin uitkraam. Ik moet de resterende looptijd van het contract nog uitdoen (+- 2 jaar) en zal daarna verplicht een EV moeten kiezen. Voor de PHEV waar ik momenteel mee bol heb ik een granny charger die ik af en toe eens insteek, eerlijk gezegd rij ik vaak als een neanderthaler met een “platte batterij” rond en dus puur op benzine.
Eenmaal de EV er komt zal dit uiteraard veranderen. Via een flex reward plan kunnen we kiezen voor een laadpaal. De duur loopt samen met de leaseperiode van de wagen (5 jaar), de kosten worden in het 1e jaar verrekend. De VAA van de laadpaal gooien ze blijkbaar samen in 1 pot met de wagen en wordt dus niet apart belast.
Mijn concrete vragen:
- We krijgen de keuze tussen Smappee en Zencharger, de provider is Stroohm moest dat iets uitmaken. Los van de belachelijke namen, zijn die wat “deftig”? Ik heb 70m²aan zonnepanelen en zou als het zover is eventueel ook eens kijken voor een thuisbatterij (mogelijks al wat vroeger). Daarnaast ben ik niet vies van wat domotica (Home Assistant), maar wil me niet vastrijden door eventuele beperkingen omdat ik een laadpaal “van den Aldi” heb. Misschien beter om er op eigen kost eentje te zetten maar die dan wel meer kan (?) en bvb vlotjes met een thuisbatterij overweg kan?
- 5 jaar is een lange periode en de kans dat ik in die periode van WG switch is natuurlijk niet onbestaande. In onze policy staat er dat we in dit geval de laadpaal moeten overnemen aan de restwaarde. Lijkt mij wel fair, of durven WG’s u hier nog eens extra shaften? Nog andere zaken die ik over het hoofd zie?

Je gaat vrij "vlot" over concepten als "vlotjes met thuisbatterij overweg".Shameless self bump![]()
dat vind ik wel knapper dan die lelijke Alfen aan mijn gevel.Die laadpalen van CenEnergy / Belfius is toch het lelijkste wat ooit gemaakt is? In 't echt aan een woning is het nog erger dan op foto
![]()
2 fases loskoppelen of een 1 fasige kabel gebruiken.Misschien een domme vraag, maar van onze installateur krijgen we geen feedback. Wij hebben een aantal maanden geleden een ABB laadpaal laten plaatsen, sinds deze ochtend is er een update gekomen die ook toelaat onze eigen productie (zonnepanelen) uit te lezen. Vroeger was het altijd met de Homewizard kijken of er voldoende productie was om dan het laden via de app te starten. Nogal omslachtig, maar bon.
Nu de update er gekomen is, kunnen we 's ochtends de wagen insteken en laten laden met onze overtollige productie. Nu merk ik zelf dat die pas in gang schiet vanaf +- 3,5 kWh, alles daaronder blijven we dus momenteel op het net pompen. Nogal onnozel, wetende dat de auto aan de lader hangt. Is er een manier om dit te verhelpen? Wij hebben een 3-fasige lader waardoor de minimum (denk ik) op 3,7 kWh is, is dit instelbaar om te verlagen? Via de wagen van de app zelf? (Mercedes EQB)
Mijn Kia Xceed (PHEV) kan wel gewoon laden aan 1,3 kWh dus daar gaat dat minder spelen.
Ook nogal onnozel, moet ik 's ochtends gaan bepalen of het een zonnige dag wordt of niet. Indien bewolt en weinig zon -> 1-fasig, indien heel zonnig 3-fasig. Om dan bij vergissing alsnog te veel op het net te pompen.2 fases loskoppelen of een 1 fasige kabel gebruiken.
Kijken voor een laadpaal die kan fase switchen dan. 3 fase is minimaal +-4kW. 1 fase 1.4kW.Ook nogal onnozel, moet ik 's ochtends gaan bepalen of het een zonnige dag wordt of niet. Indien bewolt en weinig zon -> 1-fasig, indien heel zonnig 3-fasig. Om dan bij vergissing alsnog te veel op het net te pompen.
Ik dacht dat de max. van een 1-fasige rond de 3,8 KW lag, maar dat is volgens mij de maximale snelheid waarmee mijn Kia kan opladen. Het maximale vermogen van mijn pannelen ligt rond de 7 KW dus een éénfasige moet volstaan. Merci!Kijken voor een laadpaal die kan fase switchen dan. 3 fase is minimaal +-4kW. 1 fase 1.4kW.
Hoeveel kWp ligt er op uw dak? Moet al een serieuze installatie zijn om boven de 7.4kW te komen toch?
Ja, kunnen meestal geen 32A aan. EV's zijn meestal 1 fase 32A of 3 fase 16A.Ik dacht dat de max. van een 1-fasige rond de 3,8 KW lag, maar dat is volgens mij de maximale snelheid waarmee mijn Kia kan opladen. Het maximale vermogen van mijn pannelen ligt rond de 7 KW dus een éénfasige moet volstaan. Merci!