Het HORROR topic

Iemand de remake van The Mist gezien?
het moment dat ze in de auto zitten, en ze 1 vvor 1 zelfmoord plegen, omdat ze denken dat ze de laatste overlevenden zijn, en op het moment dat de vader als laatste de kogel door zijn hoofd wil jagen, zie je de camera naar buiten pannen, en dan zie je aan de horizon ineens een hoop tanks en soldaten die de monsters met vlammenwerpers te lijf gaan.
Persoonlijk vond ik dat een van de meest beangstigende eindes ooit. Niet voor de horror maar meer voor zie spoiler. Stel je voor...

The Mist is gene remake eh, gij denkt misschien aan The Fog?

Dat gezegd zijnde geef ik u helemaal gelijk, beklijvend einde van een super film. Ik heb die Z/W versie nooit gezien, maar ik gok dat die nog stukken beter tot zijn recht komt.

Lol, die soundtrack maakt die film nog legendarischer. Goblin maakte de perfecte soundtrack voor die film. Ik heb die soundtrack hier op vinyl liggen.
Dat is ook gewoon classic Argento, plots keihard die muziek door je speakers laten knallen. De muziek van de remake is ook fantastisch en bij momenten ook behoorlijk weird (Volk met bijhorende choreografie) en zelfs meer dissonant klinkend dan de soundtrack van het origineel...
Alleen al het kleurenpalet van de originele is prachtig, net een schilderij.
Als er 1 film is die ik jaarlijks bekijk (meestal rond Halloween) dan is de originele Suspiria.
Ik heb een paar jaar terug een screening van Profondo Rosso gezien in een Italiaans amfitheater met Goblin die live de soundtrack speelde.

+1 street cred :unsure:

Soundtrack van Suspiria is inderdaad fantastisch.

Enig idee hoe ik 'The dark secret of harvest home' zou kunnen bekijken? Er staat een LQ versie op youtube, maar vind geen ander platform.

Laatst bewerkt:
het moment dat ze in de auto zitten, en ze 1 vvor 1 zelfmoord plegen, omdat ze denken dat ze de laatste overlevenden zijn, en op het moment dat de vader als laatste de kogel door zijn hoofd wil jagen, zie je de camera naar buiten pannen, en dan zie je aan de horizon ineens een hoop tanks en soldaten die de monsters met vlammenwerpers te lijf gaan.
Persoonlijk vond ik dat een van de meest beangstigende eindes ooit. Niet voor de horror maar meer voor zie spoiler. Stel je voor...
Love it!

The Mist is gene remake eh, gij denkt misschien aan The Fog?

Dat gezegd zijnde geef ik u helemaal gelijk, beklijvend einde van een super film. Ik heb die Z/W versie nooit gezien, maar ik gok dat die nog stukken beter tot zijn recht komt.
The Mist is blijkbaar toch een remake, je hebt de 2007 versie en de 2017 versie. Volgens IMDB toch.

Sorry, blijkbaar is de 2017 versie een serie. Is die film echt al 14 jaar oud?? Ik word oud...🤨🤨

The Mist is blijkbaar toch een remake, je hebt de 2007 versie en de 2017 versie. Volgens IMDB toch.

Sorry, blijkbaar is de 2017 versie een serie. Is die film echt al 14 jaar oud?? Ik word oud...🤨🤨
Yup wij zijn hier allemaal ouw zakken :unsure:.

betreffende The Mist... Fuckin Darabont man. Die film was een immense belevenis. Lang lang geleden, met 3 maten op een koude winternacht eens aan begonnen met het gedacht dat het een of ander lachen cheesy B flick afkooksel zou zijn (zoiets als the fog dus). We were not ready. Hebben ons toen rot geamuseerd met die film en kdenk heel de aftiteling in stilte met open mond over ons heen laten spoelen.

Zijn weinig films waarvan ik de exacte omstandigheden waarin ik hem gezien heb zo onthouden heb als deze. Een ervaring. 😅

De serie is doenbaar maar kan zeker niet tippen aan het niveau van de film. Je mist (no pun intended) zeker niks als je ze niet gezien hebt.
Any "Hereditary" lovers here? 🙌
Off course !! :love2:

betreffende The Mist... Fuckin Darabont man. Die film was een immense belevenis. Lang lang geleden, met 3 maten op een koude winternacht eens aan begonnen met het gedacht dat het een of ander lachen cheesy B flick afkooksel zou zijn (zoiets als the fog dus). We were not ready. Hebben ons toen rot geamuseerd met die film en kdenk heel de aftiteling in stilte met open mond over ons heen laten spoelen.

Zijn weinig films waarvan ik de exacte omstandigheden waarin ik hem gezien heb zo onthouden heb als deze. Een ervaring. 😅
Vooral geniaal omdat dat einde afwijkt van het verhaal van King, en gewoon zoveel sterker is.

The mist 2007 is een film.
The mist 2017 is een serie.

In ieder geval moet je het kortverhaal van SK eens lezen, zeker de moeite!

Any "Hereditary" lovers here? 🙌

Zo saai als iet lol

Da vond ik nu eens niet beangstigend, maar eerder "lame". Ik heb die als kind met neven en nichten gezien en nog lachen wij over da einde

The mist 2007 is een film.
The mist 2017 is een serie.

In ieder geval moet je het kortverhaal van SK eens lezen, zeker de moeite!
Ik wist niet dat die film al 14 jaar oud was, vandaar dat ik dacht dat er in de jaren 80 al eens een The Mist film was geweest.

@Soeplepel Geloof me, als je op dat moment zelf kinderen had, zou je er heel anders tegenaan kijken.

Laatst bewerkt:
betreffende Gretel & Hansel. Ik ga niet zeggen dat het verhaal fris is of dat het thematisch goed aan elkaar hangt maar die is imo wel bijzonder mooi en sfeervol.
Zonet bekeken en ook van genoten. Het verhaaltje stelt niet veel voor maar het is dan ook overbekend wat in het nadeel van de film werkt. Maar visueel is het om je duimen en vingers bij af te likken, elke frame is precies een schilderij dat je zo aan de muur kan hangen.

Terug
Bovenaan