Het HORROR topic

Denk dat ik die van 't weekend ook eens ga bekijken. The Empty Man en Ravenous zou ik ook nog willen bekijken.
Van Ravenous wel geen straight-up gory horror verwachten. Maar voor de rest kunt ge niet fout gaan met Guy Pearce & Robert Carlyle 🤷‍♂️.

Ik ben nu trouwens naar seizoen 2 van Servant aan het kijken. Echt een aanrader voor wie van mysterie houd.

Edit : blijkbaar geregisseerd door Shyamalan.

Laatst bewerkt:
Edit : blijkbaar geregisseerd door Shyamalan.
Daar hoort een :eek2: achter die zin.

Ravenous vond ik een geslaagde horror/western hybride.
Ook een aanrader is Bone Tomahawk.
Buiten het feit dat het westerns zijn die (de ene al wat meer dan de andere) wat horror erin smijten, hebben die niet veel vergelijkenissen hé. BT kunt ge zelfs bezwaarlijk horror noemen. Daarnaast is BT Top 100 materiaal. Ravenous is gewoon een goed filmke.

Maar alles van Zahler is fucking awesome, maar BT is de "beste", 99 degene met de meeste "herkijkwaarde". Voor mij DE nieuwe regisseur om op te volgen.

Oh, en Ravenous fan club +1! Heel plezante film, ben die een tijdje geleden nog gaan zien in de CInematek tijdens een Offscreen double bill met kannibalenthema.

De andere film was Dans ma peau, een interessant en onderschat turn-of-the-millenium drama die soms doet terugdenken aan Claire Denis of David Cronenberg en duidelijk ook op de watchlist staat van Julia Ducorneau tijdens de voorbereidingen van Grave.

Daar hoort een :eek2: achter die zin.

Maar alles van Zahler is fucking awesome, maar BT is de "beste", 99 degene met de meeste "herkijkwaarde". Voor mij DE nieuwe regisseur om op te volgen.
Waarom? Ik weet dat niet al zijn films warm onthaald worden maar ik hou wel van zijn stijl. Trouwens, deze is door hem enkel geregisseerd en niet geschreven.

Ik ben wel fan van Brawl van Zahler, lekker bruut 😝

Ravenous vond ik een geslaagde horror/western hybride.
Ook een aanrader is Bone Tomahawk.
Grote fan van Bone Tomahawk. Als je die niet gezien hebt ... KIJKEN!

Goeie cast, goed en origineel verhaal en toch goor genoeg om te shockeren en zichzelf tot het horrorgenre te benoemen. Ik heb deze indertijd 8/10 gegeven op imdb zie ik.

Waarom? Ik weet dat niet al zijn films warm onthaald worden maar ik hou wel van zijn stijl. Trouwens, deze is door hem enkel geregisseerd en niet geschreven.

Ik ben wel fan van Brawl van Zahler, lekker bruut 😝
Ik ben ook geen die-hard Shyamalmalan hater ofzo, maar de man heeft toch meer stinkers dan (euh) welriekenden afgeleverd.

Grote fan van Bone Tomahawk. Als je die niet gezien hebt ... KIJKEN!

Goeie cast, goed en origineel verhaal en toch goor genoeg om te shockeren en zichzelf tot het horrorgenre te benoemen. Ik heb deze indertijd 8/10 gegeven op imdb zie ik.
Ik weiger dus om BT horror te noemen. Dat is imo een disservice aan zowel BT als aan het horror genre. Het is (imo) niet omdat er wat good ol' ultraviolence & gore inzit, dat het horror is. Dan kunnen we 90% van Verhoezen zijn filmografie ook horror noemen?

Ik ben ook geen die-hard Shyamalmalan hater ofzo, maar de man heeft toch meer stinkers dan (euh) welriekenden afgeleverd.

Ik weiger dus om BT horror te noemen. Dat is imo een disservice aan zowel BT als aan het horror genre. Het is (imo) niet omdat er wat good ol' ultraviolence & gore inzit, dat het horror is. Dan kunnen we 90% van Verhoezen zijn filmografie ook horror noemen?
Dus the human centipede is geen horror? :unsure::puke:

Er is wel een verschil tussen gore en horror. Bijv. human centipide, Salo, Nekromantik, ... daar zit weinig horror in. Gore wel redelijk wat.

Terug
Bovenaan