Het Hoge Noorden

Nu begin ik wel enorm veel zin te krijgen naar een opvolgaflevering van dat programma waar dat gezin naar Frankrijk trok met een absurde financiële strop rond hun nek :D Dan ga ik zeggen "Amai, Kris, die had het nog goed."
Die voorgaande programma's van Annemie Struyf over vertrekkende Vlamingen zijn daar ook wel goed voor. "We verkopen ons huis, trekken met onze twee jonge kinderen naar Frankrijk en trekken dan rond van camping naar camping tot we een huis gevonden hebben!" Twee afleveringen later zitten ze ineens in Spanje.

Of ze leven bijna allemaal één jaar van hun spaargeld (terwijl ze allemaal aan hunne B&B aan 't werken zijn), merken dan na een jaar dat dat op geraakt, moeten er een job bijnemen en dan blijkt ineens dat ze in Frankrijk €274 verdienen voor 2 weken 25 uur werken 😂

Da's idd wel nuttige informatie, ik vind een vraag op 5 maart 2020 over verschepen van 38 alpaca's:

Er worden ook 2 alpaca's aangeboden voor fokdiensten in Sint-Truiden, het is niet duidelijk of ze op dit eigenste moment beschikbaar zijn maar ik denk dat Annemie gaat stoppen eens de alpaca's in België zijn aangekomen. Hij lijkt ze momenteel nog niet allemaal kwijt. Er zijn een aantal alpaca-boerderijen in België maar Marijke gaf aan dat de markt vooral geheel Europa is, dus kan zijn dat ze in een van de buurlanden terecht komen.

Vonden jullie ook dat Marijke er opvallend blijer uitzag - ondanks de crisis -?

Strikte quarantaine, mijn oor Veerle
Jamaar Veerle, je mag je man toch zien volgens de regels?
Euhm, jamaar hier zijn ze heel strikt ze.

Lol :D
Ook de manier waarop ze het in de steek laten van het gezin wil goedpraten :D zeg dan gewoon dat ge ze beu Waart en op uw eentje wou gaan zitten he.

Je zou je man 2 weken in een turnzaal op een matras leggen, maar Annemie mag gewoon zonder masker op de thee komen?

Echt blij lijkt Marijke niet als ze zich eenzaam en bekeken voelt in dat kleine dorp. Zonder werk verveelt ze zich ook stierlijk. De alpaca's zijn goed en wel in België aangekomen, dat kregen we nu al te zien. Het ziet er idd naar uit dat Eddy het verloren geld niet echt ziet als obstakel, tenzij het hem verhindert om iets nieuws te beginnen. Maar hij gaat gewoon door zonder morren.

Het drama verplaatst zich nu naar Veerle en Eddy, dat wordt ook nog een verhaal om mee te eindigen.

Je zou je man 2 weken in een turnzaal op een matras leggen, maar Annemie mag gewoon zonder masker op de thee komen?
Dat snapte ik dus ook niet goed :thinking: Ze willen niet dat ze gezien worden als die Belgen die corona binnen brengen (wat ik in zo'n kleine gemeenschap echt wel snap), maar die hele televisieploeg is dan niet erg?

Kasteel Nieuwenhoven in Sint-Truiden daar staan inderdaad een aantal Alpaca's.
BA's - Bekende Alpaca's dus! 😎

Ik vond vooral dit grappig:
"Oh Annemie, zo leuk, oh zo jammer dat ik u geen knuffel kan geven".
"Dag Eddy"
:D

Je zag ook dat ze enorm aan het worstelen was met het feit dat ze had gezegd dat het zo streng was, maar ineens haar dochter er ook stond (die ze wel wou knuffelen). Nu, los daarvan, als ge als moeder niet beseft dat uw dochter die in de horeca werkt, geen job heeft als de horeca sluit, dan ben je ook gewoon niet meer bezig met uw kinderen in België he.

Ik vond het ook wel raar dat die zogezegd pas ontdekte dat haar dochter daar was toen ze smorgens soep ging brengen. Je staat die toch op te wachten als die daar arriveren, en zeker als je die al maanden niet gezien hebt.

Ik vond het ook wel raar dat die zogezegd pas ontdekte dat haar dochter daar was toen ze smorgens soep ging brengen. Je staat die toch op te wachten als die daar arriveren, en zeker als je die al maanden niet gezien hebt.
Zal wel geënsceneerd zijn zeker.

Ik vond vooral dit grappig:
"Oh Annemie, zo leuk, oh zo jammer dat ik u geen knuffel kan geven".
"Dag Eddy"
:D

Je zag ook dat ze enorm aan het worstelen was met het feit dat ze had gezegd dat het zo streng was, maar ineens haar dochter er ook stond (die ze wel wou knuffelen). Nu, los daarvan, als ge als moeder niet beseft dat uw dochter die in de horeca werkt, geen job heeft als de horeca sluit, dan ben je ook gewoon niet meer bezig met uw kinderen in België he.
Volgens mij zit Veerle enkel nog bij Eddy voor het geld

Zal wel geënsceneerd zijn zeker.
Het gebeurt vaak bij deze reality shows dat ze alles terug moeten opnemen. Bij sommige programma's begint het al bij het bellen aan de voordeur om dat meerdere keren te doen. De Skype gesprekken zijn ook schoon opgedeeld zodat de mensen niet met horten en stoten praten omdat een vraag hen overvalt.

Het kan goed zijn dat ze elkaar al lang op de luchthaven hebben gezien maar dat ze daar niet mochten filmen.

Bij die Skype-gesprekken viel ook op dat iemand Marijke had gefilmd, weliswaar in smartphone kwaliteit maar er was toch crew daar. Kris die naar alpaca's ging was dan weer wat knullig gefilmd vanop het dashboard en in de stal vanop de zijkant een GoPro gemonteerd.

Terug
Bovenaan