Het grote stoner & doomtopic

👀 The Crazy World Of Arthur Brown als headliner op DTH!!! :woohoo: Dit had ik niet verwacht!
(Die hebben zeker in mijn last.fm van de voorbije maand gesnuffeld??)
 
Ik heb daar nog nooit van gehoord :unsure:
Dus wat mis ik? Wat moet ik er zeker eens van beluisteren?
💡 Ik zal een bericht van mij van een tijdje terug quoten:
Sinds het opnieuw luisteren naar Arthur Brown blijft een mix van het album maar in mijn hoofd hangen:
Arthur Brown - The Crazy World of Arthur Brown

Favoriete tracks: het onheilspellende en dramatische Come And Buy (uithalen die doen denken aan Ian Gillan in Child In Time), de ballad Time/Confusion die uiteindelijk een onheilspellend einde heeft, de fantastische I Put A Spell On You-versie waarvan ik altijd een beetje melancholisch word, het absurde Spontaneous Apple Creation (de titel alleen al) en Child Of My kingdom met het catchy fluitende refrein.
Eigenlijk staat hier niet echt een minder nummer op imo, en dan heb ik het nog niet over Arthur Browns' stem gehad. Wat een talent.
Fire kennen de meesten natuurlijk, maar zoals zo vaak zijn de bekendste nummers vaak niet de beste van de plaat (imo :unsure: ). Wat niet betekent dat ik het een minder nummer vind, wel integendeel.
EDIT: het klinkt imo beter als je het hoort als je naar het album in zijn geheel luistert, omdat dat an sich een verhaal is. Een bad trip. Fire is maar een puzzelstukje ervan.
 
Mijn nieuwe favoriete Trouble-track (een ballad, maar wat voor één):

@clercqie en @Obi-Jan zijn misschien fan :unsure:

Ok, niet dus. Maar zeg nu zelf, er zijn toch slechtere ballads hé. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Eerste namen Desertfest Antwerpen gedropt:
FU MANCHU - RUSSIAN CIRCLES - STONED JESUS - BONGZILLA - SCORPION CHILD - MESSA - WOLVENNEST - MONDO DRAG - SEEDY JEEZUS - CHILD - REZN - RITUAL KING - THE ABBEY - LETHVM - RRRAGS - CROUCH - KARA DELIK

Toch een aantal interessante namen precies.

Ivm met Desertfest Gent heb ik wel deze comment gespot:
 
Eerste namen Desertfest Antwerpen gedropt:
FU MANCHU - RUSSIAN CIRCLES - STONED JESUS - BONGZILLA - SCORPION CHILD - MESSA - WOLVENNEST - MONDO DRAG - SEEDY JEEZUS - CHILD - REZN - RITUAL KING - THE ABBEY - LETHVM - RRRAGS - CROUCH - KARA DELIK

Toch een aantal interessante namen precies.

Ivm met Desertfest Gent heb ik wel deze comment gespot:
Messa wil ik wel eens zien. :love:
 
Eerste namen Desertfest Antwerpen gedropt:
FU MANCHU - RUSSIAN CIRCLES - STONED JESUS - BONGZILLA - SCORPION CHILD - MESSA - WOLVENNEST - MONDO DRAG - SEEDY JEEZUS - CHILD - REZN - RITUAL KING - THE ABBEY - LETHVM - RRRAGS - CROUCH - KARA DELIK

Toch een aantal interessante namen precies.

Ivm met Desertfest Gent heb ik wel deze comment gespot:
Vorig jaar was er toch ook geen DF in Gent? Wel vreemd. Jammer ook, want het is natuurlijk dichter bij de deur. Al ben ik nog steeds niet zeker of ik zou teruggaan.
 
Cool! Daar zitten al enkele bands tussen die ik nog niet gezien heb en niet wil missen: Russian Circles, REZN, Messa.

Fu Manchu zal ook wel reuze plezant worden, op voorwaarde dat deze banger op de setlist staat!


Puur op basis van de omschrijving zie ik Kara Delik ook wel zitten: "narrating the history of Anatolian rock, kraut and dub"
 
Wat een fantastische live-versie en wat een vocals!
Misschien te heavy voor psych, dus laten we het hier maar zetten:

Ik ga hieronder nu een bericht schrijven dat niet direct iets te maken heeft met muziek en s&d an sich, maar goed, ik ga het gewoon doen omdat ik het meest in dit subforum kom en dit één van de topics is waar ik het meest post.
Vandaag heb ik de diagnose ASS (en ADHD) gekregen. Eindelijk moet ik mij niet meer raar voelen met mijn muzieksmaak.
Dat heeft - jammer genoeg - veel te maken met het feit dat ik een vrouw ben. Ik ken nog steeds geen andere vrouw met die passie hiervoor.
Uiteraard was het ook één van de dingen die opvielen bij mijn psycholoog als "bijzondere interesse".

Ik ben blij dat ik dit subforum dan ook als uitlaatklep kan gebruiken hiervoor, want in het echte leven is het echt niet evident, ook niet op een festival, als je dan eindelijk gelijkgestemden tegenkomt. Ik ben helemaal niet goed in onbekenden aanspreken, ook al zou ik het willen.
Maar een festival als Down The Hill is hoe dan ook geweldig. Eindelijk kan ik deel uitmaken van een groep - ook zonder drugs.
Ook hierom probeer ik tegenwoordig meer naar optredens te gaan.

Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat ik er allemaal teveel bij nadenk, maar geloof mij, het tegenovergestelde doen is in mijn geval echt niet makkelijk.
Merci om niks te quoten. :)
 
Laatst bewerkt:
Eerste namen Desertfest Antwerpen gedropt:
FU MANCHU - RUSSIAN CIRCLES - STONED JESUS - BONGZILLA - SCORPION CHILD - MESSA - WOLVENNEST - MONDO DRAG - SEEDY JEEZUS - CHILD - REZN - RITUAL KING - THE ABBEY - LETHVM - RRRAGS - CROUCH - KARA DELIK
Toch een lading interessante namen!
 
Cool! Daar zitten al enkele bands tussen die ik nog niet gezien heb en niet wil missen: Russian Circles, REZN, Messa.

Fu Manchu zal ook wel reuze plezant worden, op voorwaarde dat deze banger op de setlist staat!


Puur op basis van de omschrijving zie ik Kara Delik ook wel zitten: "narrating the history of Anatolian rock, kraut and dub"
Fu Manchu stond daar een aantal jaar geleden ook en dat was dikke fun. Meerdere dagen zal me helaas niet lukken, dus dat wordt mikken op de interessantste dag.
 
Terug
Bovenaan