Het grote stoner & doomtopic

1706204969137.png


Ja hallo. :love:
 
Wat is Clown Core, dat vraag ik me wel af.
Niet bevestigd maar waarschijnlijk is dat saxofonist Sam Gendel en drummer Louis Cole van Knower. Heb er toevallig wat van beluisterd recent en ik vind het vreemd dat die zo hoog op de affiche gezet zijn want het is… speciaal. De beste beschrijving voor de muziek kan gehaald worden uit de topcomment bij één van hun YouTube filmpjes:
smooth jazz implies the existence of rough jazz.
 
Teleurstellend, ik had één of het andere breakcore/hardcore project gehoopt dat enkel circusgeluiden gebruikt.

Zo iets dat je rond 3-4u 's nachts op Dour zou verwachten. :unsure:
 
Briqueville zou naar Down The Hill gaan. Ik heb die naam hier al zien passeren, dus vermoed dat er fans zijn? @Obi-Jan ? :unsure:
Ja, ze passeren binnen enkele dagen in Trix. Heb tickets maar kan niet gaan… Niemand geïnteresseerd?

Wat hun passage op Down the Hill betreft, ik raad je aan om ze te checken! De rest van de line-up maakt me niet zo happig om te gaan tbh. What am I missing?
 
Ja, ze passeren binnen enkele dagen in Trix. Heb tickets maar kan niet gaan… Niemand geïnteresseerd?

Wat hun passage op Down the Hill betreft, ik raad je aan om ze te checken! De rest van de line-up maakt me niet zo happig om te gaan tbh. What am I missing?
Je bedoelt dat de bands minder je ding zijn? Ik ken wederom geen enkele band.
 
Ik ken enkel Briqueville en die vind ik erg goed. Maar de dag erna ken ik geen enkele band, vandaar mijn vraag of ik iets gemist had van een band die wel de moeite zou moeten zijn ofzo...
 
Ik ken enkel Briqueville en die vind ik erg goed. Maar de dag erna ken ik geen enkele band, vandaar mijn vraag of ik iets gemist had van een band die wel de moeite zou moeten zijn ofzo...
Oh, in dat geval kan ik er niet op antwoorden dus. :unsure: Hoe dan ook kende ik vorig jaar ook geen enkele band, maar wou het op jouw aanraden toch een kans geven, en de ervaring was meer dan geslaagd, dus ja. Nieuwe bands op die manier leren kennen is ook leuk, en dat is dan ook gelukt. Festivalweide is zeer fijn, loslopende hondjes op een festival was iets wat ik nog nooit eerder had geweten, noch bands die nadien naast je in het publiek staan :unsure: , eten is lekker én vers, drank is redelijk van prijs voor een festival. Mensen t-shirts zien dragen van mijn favoriete obscure bands is zeer leuk, dan voel ik mij eens niet meer alleen. :unsure: Ik voelde mij daar toch wel thuis.

Ben je er zelf al ooit geweest? Misschien een domme vraag...

Btw: ik raad nog steeds Mojo & The Kitchen Brothers aan. Belgisch, uit Mol (@Avondland ) nieuw, maar klinkt niet nieuw ( :woohoo: ), maar ook niet gedateerd. :unsure:
Zot, hevig, met hier en daar een rustmoment. Meer psych dan stoner, maar goed, die overlappingen moet ik hier niet meer uitleggen.
Ergens hoop ik dat ze er dit jaar nog eens gaan omdat ik het grootste deel van dat optreden had gemist en natuurlijk vond ik dat weer de beste band, maar ik vrees ervoor, want ik denk dat er geen enkele band 2 jaar na elkaar gaat. Nog altijd spijt dat ik hun LP niet gesigneerd heb gekocht. :(
 
Briqueville komt 27/03 ook naar het Wintercircus in Gent btw, samen met Predatory Void (ex-Oathbreaker volk).

Ik ga daar te vinden zijn, gewoon ter info :)
 
Ik heb eens naar de Down the Hill namen gekeken, Greenleaf ken ik wel, is wel best goed.
Verder ken ik dan ook nog Briqueville inderdaad en Doodseskader.
Briqueville vind ik niet slecht, maar heeft me nooit volledig kunnen overtuigen. Ik heb ze ooit (pakt 10 jaar geleden?) eens in het voorprogramma van Amenra gezien, maar in het voorprogramma van Amenra spelen is geen dankbare taak, want je wordt sowieso omver geblazen door de main act :unsure: Maar ik zal mogelijks hun optreden in het Wintercircus in Gent wel proberen meepikken.
Doodseskader ken ik wel, maar ik vind het niet goed :p

Andere namen op de affiche ken ik ook niet.
 
Ik heb eens naar de Down the Hill namen gekeken, Greenleaf ken ik wel, is wel best goed.
Verder ken ik dan ook nog Briqueville inderdaad en Doodseskader.
Briqueville vind ik niet slecht, maar heeft me nooit volledig kunnen overtuigen. Ik heb ze ooit (pakt 10 jaar geleden?) eens in het voorprogramma van Amenra gezien, maar in het voorprogramma van Amenra spelen is geen dankbare taak, want je wordt sowieso omver geblazen door de main act :unsure: Maar ik zal mogelijks hun optreden in het Wintercircus in Gent wel proberen meepikken.
Doodseskader ken ik wel, maar ik vind het niet goed :p

Andere namen op de affiche ken ik ook niet.
Maar dus, het is wel een kans om nieuwe artiesten te leren kennen. Voor de sfeer moet je het ook niet laten. Als je Desertfest al zo leuk vindt, dan zou je DTH al zeker goed moeten vinden. Prijs voor een ticket vind ik ook meevallen, en uiteraard is het goedkoper dan DF.

Nu ja, ik begrijp wel dat de locatie niet de meest praktische is en niet iedereen (schoon)ouders op haalbare afstand heeft wonen. :unsure:

Btw, hoe doe jij dat op fysiek gebied, meerdere dagen na elkaar naar een festival gaan? :unsure:

Ik zou dit jaar misschien ook graag vrijdag gaan, maar ben zelfs na één avond al kapot - wat ik echt zonde vind. Ik doe het wel voor het grootste deel mezelf aan omdat ik gewoon niet kan stilstaan tijdens optredens. Er zijn op DTH ook maar 2 podia, waarvan je het zijpodium al voor het grootste deel kan skippen - als je niet constant ambient hoeft te horen tenminste en ik kan daar niet op headbangen/bewegen.
Ik nam mij na elk optreden voor om wat te pauzeren, maar dan begon de volgende band 10 minuten weer te testen, en de geluiden die uit die tests alleen al kwamen klonken mij veel te goed in de oren om die band te laten passeren. Zo heb ik 6 gigs of zo na elkaar gezien. :unsure:

Enfin, moest je toch willen gaan, laat gerust iets weten! (Al is dat eigenlijk niet nodig, want met die kleinschaligheid kom ik toch uiteindelijk iedereen tegen zoals mijn ex :unsure: ).
 
Morgen naar Swans in het STUK in Leuven. Zéér benieuwd. Nog nooit live gezien (ken ze nog maar een jaartje), maar sindsdien wel uitgegroeid tot mijn meest beluisterde band ooit (sinds 2015/16 op Spotify), al helpen de lange nummers wel wat mee natuurlijk.

Vind The Beggar overigens een zeer goed album. Iets minder dan de TS/TBK/TGM trilogie (alledrie geniaal), maar wel beter dan de vorige.
 
Maar dus, het is wel een kans om nieuwe artiesten te leren kennen. Voor de sfeer moet je het ook niet laten. Als je Desertfest al zo leuk vindt, dan zou je DTH al zeker goed moeten vinden. Prijs voor een ticket vind ik ook meevallen, en uiteraard is het goedkoper dan DF.

Nu ja, ik begrijp wel dat de locatie niet de meest praktische is en niet iedereen (schoon)ouders op haalbare afstand heeft wonen. :unsure:

Btw, hoe doe jij dat op fysiek gebied, meerdere dagen na elkaar naar een festival gaan? :unsure:
[\quote]
door af te zien :unsure:
ik probeer ook altijd wel wat rustmomenten in te lassen, of soms ook eens een optreden zittend te volgen, als die mogelijkheid er is.

Enfin, moest je toch willen gaan, laat gerust iets weten! (Al is dat eigenlijk niet nodig, want met die kleinschaligheid kom ik toch uiteindelijk iedereen tegen zoals mijn ex :unsure: ).
Ja zal ik zeker wel doen.
Ik kan nu nog niet zeggen of ik zal gaan of niet, maar het ziet er altijd wel interessant uit
 
Misschien niet het exact juiste topic omdat het eerder beschreven wordt als postrock & sludge, maar ik merk dat ik Pothamus wel vaker opleg als ik eens iets lichter, toegankelijker wil horen. En live waren die best een ervaring.

 
Terug
Bovenaan