Het grote stoner & doomtopic

nieuwe Roadburn aankondiging



Zoals gewoonlijk bij Roadburn ken ik er bijna niets van :unsure:

Blood Incantation is nice.

Ragana werd hier eens gehyped door @Kid_C denk ik? moet het nog eens checken.
Als andere mensen nog aanraders hebben, laat maar weten.
 
Lana Del Rabies lmao.

Ragana vind ik goed. HEALTH vind ik goed. Forest Swords vind ik goed. Benefits vind ik goed. Annelies Monseré vind ik goed. Richard Dawson vind ik goed.

Die laatste twee zijn alvast folk en niet echt heavy (hoewel Annelies Monseré wel wat drones in haar werk incorpereert).
Ik ken eigenlijk vooral de minder harde bands. :unsure:
 
De kerstvakantie is begonnen dus ik ben wat albums er door aan het jagen. Neurot heeft met Great Falls een band binnengehaald die op hun nieuwe plaat 53 minuten en 42 seconden lang kopstoten uitdeelt.

 
Ik ging er eigenlijk vanuit dat Neurot na de publicatie van die brief van Scott Kelly ook gedaan was.
Voor zover ik weet zit niet iedereen van Neurosis in Neurot (ik dacht zelfs dat het vooral Steve Von Till was die het trok) dus kan het zijn dat Kelly daar los van staat.

Ik kan nog steeds niet luisteren naar Neurosis.
 
Ik volg al een tijdje deze gast die perfecte 'what if' covers maakt op Youtube.
voorbeeldje:

Maar pas ontdekt dat die eigenlijk ook zelf een stonerbandje heeft, Kaiser. Met beenharde rechttoe rechtaan Stonerrock.


 
Een beetje getwijfeld of ik deze ook nog bij het hoopje oudgediende Belgen in prog moest toevoegen, tot ik hiervan de derde track hoorde (die al meteen mijn favoriet is, gewoon geweldige proto metal).

Dit soort muziek is voor mij toch zo'n beetje de definitie voor de écht oudgedienden die al een beetje stoner avant la letter maakten. "Hard Blues" zou het worden genoemd. Het blijft moeilijk om dit soort muziek in een categorie te plaatsen omdat er zoveel overlappingen zijn.
Leuke plaat!

 
Wat een heerlijk brute plaat. Precies een lovechild tussen Neurosis en Earthless. Ik kijk zo uit naar hun optreden in de AB... :drool:
 
Terug
Bovenaan