Het grote slowchat topic

De vrouw wilt ergens in mei naar een ontbijt concert in Zele. Das anderhalf uur van hier met de auto.

Nu wou ze er een weekend van maken en ergens met de caravan op een camping gaan staat.

@Tomski Aalst ligt toch wat in de buurt van Zele niet? Dan graag een reservatie voor dat weekend, met ofwel kinderanimatie want ik moet de vrouw 'aar haar concert op en af brengen en kinderen moeten bezig gehouden worden ofwel een taxiservice die mijn vrouw wegbrengen zodat ik in uw (tegen dan zeker) verwarmd zwembad kan zitten met de kinderen.

Idd.
Wel al gereden met auto's die dat hebben maar dan ook niet gebruikt omdat ik begod niet zou weten hoe het op te zetten.

Met de trein wel maar dat telt niet he. 😉🤫
Ik heb nog nooit met cruise control gereden met een trein, maar er zou maar 1 iemand hier reageren met een 😕, veronderstel ik ... 🤭

Hier trouwens grote fan van de adaptive cruise control in combinatie met rijvakassistentie.

Ik heb nog nooit met cruise control gereden met een trein, maar er zou maar 1 iemand hier reageren met een 😕, veronderstel ik ... 🤭

Hier trouwens grote fan van de adaptive cruise control in combinatie met rijvakassistentie.
Mijn auto is 10 jaar oud en vrij basic. Mijn volgende auto (hopelijk pas binnen een jaar of 5 of langer) zal dat misschien wel hebben.

Tegen dan waarschijnlijk een vrij basic optie, die rijhulpsystemen.
En gewone cruise control zal sowieso wel standaard voorzien zijn.
De lane assist heb ik wel vrij snel uitgezet op mijn wagen. Hoe vaak dat ding zelf begon tegen te sturen terwijl ik een voorsorteerstrook op reed omdat die lane assist dacht dat ik van de baan aan het afwijken was.

Idd.
Wel al gereden met auto's die dat hebben maar dan ook niet gebruikt omdat ik begod niet zou weten hoe het op te zetten.

Met de trein wel maar dat telt niet he. 😉🤫
Hier wilt de vriendin dat dan weer niet opzetten omdat ze dan de controle niet heeft 🤷‍♂️ Oh well. Ik ga het nooit begrijpen. Niks makkelijker dan cruise control voor lange ritjes. Helaas heeft onze huidige auto dat ook niet.

Hier wilt de vriendin dat dan weer niet opzetten omdat ze dan de controle niet heeft 🤷‍♂️ Oh well. Ik ga het nooit begrijpen. Niks makkelijker dan cruise control voor lange ritjes. Helaas heeft onze huidige auto dat ook niet.
Aangezien er op steeds meer plaatsen Flitscamera's hangen of trajectcontrole is lijkt het me wel handig om te hebben.

Ik rij altijd en overal op cruise control. Veiligste manier om niet geflitst te zijn en niet constant die teller in de gaten te moeten houden.

De lane assist heb ik wel vrij snel uitgezet op mijn wagen. Hoe vaak dat ding zelf begon tegen te sturen terwijl ik een voorsorteerstrook op reed omdat die lane assist dacht dat ik van de baan aan het afwijken was.
Ik vind het zalig, maar het hangt er ook een beetje van af welk verwachtingspatroon iemand heeft van zo'n systeem.
Diegenen die denken dat ze een semi-automatisch rijdende auto hebben met zo'n systeem, zijn er aan voor de moeite.

Ik zie het eerder als een soort van intelligente stuurbekrachtiging.
Bij mijn eerste auto's herinner ik mij dat ik op de autostrades soms flink en constant moest bijsturen om de auto in zijn lijn te houden.
Dit systeem vervangt in mijn ogen dat constant bijsturen.
Mijn stuur blijft altijd in de hand, maar de kleine correcties gebeuren nu automatisch.

In combinatie met de adaptive cruise control is dit eigenlijk iets, eens je de luxe evaren hebt, dat je nog moeilijk kan missen...

Als iedereen zoals jou is en de buschauffeur even een bedankje gaat geven bij het stoppen aan de halte dan zijn we nog niet snel af van de vertragingen bij De Lijn.
In Canada bedankt iedereen altijd de chauffeur, zoals @TRUMP zegt gewoon vlug een "thank you" bij het afstappen. Ik vond dat ook fijn, toen ik terug in België was voelde ik mij altijd schuldig dat ik geen bedankje zei. Ik had het een paar keer gedaan maar ik kreeg het gevoel dat de chauffeur en mede passagiers zich afvroegen waarom die rare vrouw plots danku tegen zichzelf zei bij het afstappen :(

In Canada bedankt iedereen altijd de chauffeur, zoals @TRUMP zegt gewoon vlug een "thank you" bij het afstappen. Ik vond dat ook fijn, toen ik terug in België was voelde ik mij altijd schuldig dat ik geen bedankje zei. Ik had het een paar keer gedaan maar ik kreeg het gevoel dat de chauffeur en mede passagiers zich afvroegen waarom die rare vrouw plots danku tegen zichzelf zei bij het afstappen :(
Wisconsin hetzelfde. Daar begroette de chauffeur je bij het opstappen (altijd vooraan) ook altijd met een "Hi there, how are you doing today?" (wat uiteraard geen uitnodiging is om een gesprek te starten).

Wisconsin hetzelfde. Daar begroette de chauffeur je bij het opstappen (altijd vooraan) ook altijd met een "Hi there, how are you doing today?" (wat uiteraard geen uitnodiging is om een gesprek te starten).
De keren dat ik de bus neem zeg ik toch altijd goeiendag tegen de chauffeur.
Allez, ttz ik zal kijken als hij/zij oogcontact maakt in de spiegel als ik vanachter af stap en dan knik ik of als de bus bijna leeg is dan wens ik nog een fijne dag. 🤷

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan