Zoveel vragen bij deze post.
Is bovenstaande uw definitie van vaderschap?
Is donorcentra een andere naam voor een vrouw waar Trump de horizontale tango mee wilt dansen?
Maar nee,
ik vind sperma donor zijn eigenlijk iets heel basic hoor: 1 iemand heeft iets nodig, en 1 iemand wil dat geven. En daarmee is toch de kous af?
Ik vind sperma doneren eigenlijk net hetzelfde als die "emoji's van de aldi" geven aan kinderen. Lijkt me wat een silly vergelijking, maar op zich is het toch zoiets?
Iemand vraagt iets, en de ander geeft het. (want ik heb die emoji's niet nodig, terwijl iemand anders die net koortsachtig zoekt/verzamelt).
Maar kom dan achteraf niet af met zaken van "na zoveel jaar moet ik opeens mijn identiteit vrijgeven". Nee dat is niet afgesproken, en dat is ook niet nodig vind ik. Ik vind dat je als kind van een spermadonor dat recht absoluut niet hebt.
Op mijn vorig werk had ik ook zo'n lesbiënne collega, en die dame had erg graag een kind gehad. Die had toen ook al aan enkele collega's, waaronder mezelf, gevraagd om eens seks daar mee te hebben, zodat ze het moeilijke IVF of soortgelijk trajecten niet moest doorlopen.
Eerst had ik daar wel oren naar, maar net als andere collega's zijn we toen tot het besef gekomen dat dit later weer eens als een boemerang in ons gezicht ging kunnen komen. Namelijk dat ze na de daad, kindergeld kon eisen van ons. Of ja, zoals nu de actuele discussie: dat dat kind ons later zou blijven achtervolgen. Nee, dat was het dan ons ook weer niet waard.