Het grote onderbroeken topic

Type onderbroek

  • Slip

    Stemmen: 18 12,9%
  • Boxershort (los)

    Stemmen: 30 21,6%
  • Boxershort (aansluitend)

    Stemmen: 99 71,2%
  • String

    Stemmen: 3 2,2%
  • Ander type

    Stemmen: 3 2,2%
  • Welke onderbroek?

    Stemmen: 3 2,2%
  • Bomma style

    Stemmen: 2 1,4%
  • Hipster

    Stemmen: 7 5,0%
  • Kanten onderbroek

    Stemmen: 4 2,9%
  • Corrigerende onderbroek

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    139
Hier ook liefst boxers met lange pijpen, maar zoals gezegd, ik vind enkel die strakke band bovenaan niet zo fijn.
 
Ik heb al heel lang strakke J&J boxers (die permanente 2+1 gratis promotie is soms moeilijk te weerstaan), maar sinds kort heb ik iets nieuw ontdekt: de ballpark pouch van Saxx. I know, nen beha voor de klein mannen daar beneden.

Heb ze eerst (in zware korting) eens gekocht omdat ik het een geinig idee vond (ik had ze eerst gezien in de AS Adventure maar daar hebben ze deze niet meer), maar uiteindelijk gewoon online besteld, maatje kleiner dan anders wegens mensen die terecht online zeggen dat ze wat groot uitvallen (ik ben nogal ne smalle, dus als de rekker wat strakker zit, past de rest soms beter.
Je kan lachen met het idee maar ik vind ze (niet zo heel verbazend) enorm comfortabel.
De modellen met fly zijn ook handig hoewel ik meestal vergeet dat het er is 😅.
Ook de strakke semicompressie Kinetic variant doet echt wat ie moet doen.
Ik ben zo'n vreemde (apparently) die onder z'n strakke (of met strakke binnenbroek) loopbroek nog ondergoed draagt :unsure:.
 
Na jaren losse heb ik een aantal aansluitende gekocht bij c&a en j&j. Enige wat me nu irriteert is dat die pijpen naar boven kruipen en je na verloop van tijd bijna gewoon een slip aan hebt.

Iemand tips voor merken die dit minder/niet hebben? Of langere pijpen?
 
Na jaren losse heb ik een aantal aansluitende gekocht bij c&a en j&j. Enige wat me nu irriteert is dat die pijpen naar boven kruipen en je na verloop van tijd bijna gewoon een slip aan hebt.

Iemand tips voor merken die dit minder/niet hebben? Of langere pijpen?
Inbefore quotes in zwam...

Race me 2 it

Edit, hopeloos te laat voor diegene die na mij komen
 
Laatst bewerkt:
Na jaren losse heb ik een aantal aansluitende gekocht bij c&a en j&j. Enige wat me nu irriteert is dat die pijpen naar boven kruipen en je na verloop van tijd bijna gewoon een slip aan hebt.

Iemand tips voor merken die dit minder/niet hebben? Of langere pijpen?

Zal aan het merk liggen, vrees ik?
Want heb daar nog nooit last van gehad bij merken als Tommy, Diesel, Dim, …
 
Niet echt “onderbroek”, maar wou geen nieuw topic openen…

Dragen jullie (de mannen dus) nog soms klassieke zwembroeken of speedos op een strand? (de deftige uiteraard zoals op deze foto, niet de Borat toestanden)

Tegenwoordig allemaal zwemshorts in mijn kleerkast, maar met temperaturen boven de 35 graden heb ik soms wel zin in iets “luchtiger” of “minder bedekkend”...



zungas-sunga-brazil-ipanema-beach.png
 
Ne zwemshort is toch enorm luchtig?

Ik vind die speedo toestanden op niks trekken.

Tenzij ge goed bruin ziet en nen deftige 6 pack hebt ipv ne one pack zoals ik.
 
Ne zwemshort is toch enorm luchtig?

Ik vind die speedo toestanden op niks trekken.

Tenzij ge goed bruin ziet en nen deftige 6 pack hebt ipv ne one pack zoals ik.

Misschien moet ik op zoek naar wat kortere zwemshorts… 😊
Jij hebt tenminste een one pack… bij mij geen enkel pack, vrees ik (maar ook geen buikje, dus dat scheelt).

En zeggen dat we destijds op zwemles verplicht allemaal zwembroeken moesten dragen…
 
Niet echt “onderbroek”, maar wou geen nieuw topic openen…

Dragen jullie (de mannen dus) nog soms klassieke zwembroeken of speedos op een strand? (de deftige uiteraard zoals op deze foto, niet de Borat toestanden)

Tegenwoordig allemaal zwemshorts in mijn kleerkast, maar met temperaturen boven de 35 graden heb ik soms wel zin in iets “luchtiger” of “minder bedekkend”...



zungas-sunga-brazil-ipanema-beach.png
Naar verluid worden de zwembroeken van mannen steeds kleiner. Blijkbaar kan je nu ook al mannen in een string spotten op de hipster stranden. Aan de Belgische kust zal dat wel niet het geval zijn :)

Trouwens, valt op dat monokini helemaal out is maar je ziet wel meer en meer billen paraderen. Tijdens item hittegolf op het VTM nieuws zoomde de camera in op de strings op het strand. In de jaren '90 ging een gemiddelde cameraman voor zo'n een item nog steevast voor een paar blote borsten... Mode verandert :)
 
Misschien moet ik op zoek naar wat kortere zwemshorts… 😊
Jij hebt tenminste een one pack… bij mij geen enkel pack, vrees ik (maar ook geen buikje, dus dat scheelt).

En zeggen dat we destijds op zwemles verplicht allemaal zwembroeken moesten dragen…

Zara heeft zo’n zwemshorts (y)
 
Dragen jullie (de mannen dus) nog soms klassieke zwembroeken of speedos op een strand? (de deftige uiteraard zoals op deze foto, niet de Borat toestanden)

Ja, in meeste zwembaden is een flappershort verboden, dus heb ik eigenlijk geen andere zwembroeken meer. Het is eigenlijk wat meer richting strakke boxer maar minder voorgevormd. Het droogt makkelijker en zit ook nat nog prima.

Qua ondergoed: afhankelijk van het seizoen - vanaf de lente slips, zoals gezegd blijft alles netjes op zijn plaats en ik ben die extra stof aan de benen liever kwijt. Bij frisser weer aansluitende boxer. Bij mij is het wel steeds een zoektocht omdat ik de saaie witte/zwarte/grijze rommel absoluut wil vermijden, het mag dan ook een beetje meer kosten.
 
Naar verluid worden de zwembroeken van mannen steeds kleiner. Blijkbaar kan je nu ook al mannen in een string spotten op de hipster stranden. Aan de Belgische kust zal dat wel niet het geval zijn

Twee dagen strand aan de Belgische kust er opzitten en meteen de proef op de som genomen! Leve de webshops die mijn zwembroekjes (want veel stof is het niet) geleverd hebben op 24u tijd! 😊
Voor de lezers achteraf: we hebben zonet een zeer warme tweedaagse er opzitten, waarschijnlijk de warmste dagen van dit jaar.

Zwemshort: eerst een paar uur rondgelopen met mijn kortste zwemshort.
Gekend, veilig, … maar in deze snikhete temperaturen toch de behoefte voor iets met minder stof.

Hipster zwembroek (zoals ook bestaat in het ondergoed): eerst wat aanpassen, omdat je wat het gevoel hebt wat meer te etaleren, maar die stap is gauw voorbij.
Vooral in zee toch wel aangenaam en frisser wanneer het snikheet is.
Misschien voor herhaling vatbaar bij zeer warm weer.

Speedo zwemslip (weliswaar ander merk): het kleinste broekje in mijn kleerkast, for sure! Zie foto.
Eveneens wat aanpassen, want je hebt dus een uitgesneden naad vooraan op een zone die normaal bedekt is. Op de zijkant heb je een paar centimeter, dus het voelt echt als bijna niks.
Maar zeer aangenaam gevoel bij deze hitte! Vrij eigenlijk, omdat dit het enige lapje stof is dat je echt nodig hebt, maar meer ook niet (ja, er bestaan nog varianten met nog minder, maar dat laat ik graag aan mij voorbijgaan).
Misschien moet je dit wel vergelijken met dames die durven een string te dragen (ook al is dit geen string voor alle duidelijkheid, maar het is wel bloter dan wat de gemiddelde man draagt).

Ben je uitzondering? Ja, een paar enkelingen gespot, maar zeer weinig.
Maar ik had ook niet het gevoel dat ik echt nagekeken werd.
Misschien geven sommigen wel opmerkingen onderling, maar ik werd zeker niet nagewezen …
Een uitzonderving : een meisje draaide haar hoofd om toen ik passeerde, dus die vond het misschien wel fijn om te zien… 😊
Hiermee ook een strandbar binnengestapt en een dame begon spontaan een babbeltje te slaan, dus het komt zeker niet aanstootgevend over of choquerend.
Bij zeer warm weer wordt het terug deze voor mij, omdat ik vind dat het dan gerechtvaardigd is.
Bij normalere temperaturen van 20 graden zou ik eerder nog gaan voor mijn klassieke zwemshorts…



0c6a1a450329444bb33d0ff095c30998.jpg


Misschien moeten de dames op het forum ook eens hun mening geven?
Als die al dit topic bezoeken, want “onderbroeken” -topic klinkt nogal mannelijk!

En als er vragen zijn: shoot maar!
En voor de twijfelaars: doen!
 
Ik vind die speedo best wel kunnen zolang je die kan zien. Dus niet als er een waanzinnige buik en zwembandjes over hangen :)
 
Ik ben een vrouw en vind die inie minie speedos kapotlelijk en al helemaal als er overal haren uitsteken, bruh onderhoud je voortuintje als het effe kan ja?😵‍💫

Er is maar 1 ding dat nog lelijker is en dat is een(zwem) string voor mannen. Voor een string met je een lekker kontje hebben, zowel man als vrouw. Zie persoonlijk dan nog liever een vrouw in zo'n onding dan een man.

Een zwem hipster (voor man) kan mooi zijn als je het postuur er voor hebt, kan zelfs ontzettend sexy zijn maar geef mij maar een vent is een gewone zwemshort, lengte oid maakt niets uit.
Geen gekke, strakke dingen waar zijn materiaal helemaal vervormd in ligt te zweten en te kleven.
Maar goed, mijn mening doet er verder niet aan toe, iedereen moet maar lekker dragen waar die zin in heeft.
Op het strand draag ik het liefst van al een bikinitopje met boxer of hipster.🤗
 
Ik ben een vrouw en vind die inie minie speedos kapotlelijk en al helemaal als er overal haren uitsteken, bruh onderhoud je voortuintje als het effe kan ja?

Dat lijkt mij sowieso, ongeacht wat je ook draagt, wel een must…
Ook al ben ik er mij van bewust dat dit gewoon iets Is van onze tijd… in de 70s was een bosje sexy, zowel bij man als vrouw.
Is hier trouwens een schaamhaar topic of poll op het forum? 🙈
 
Mij maakt het geen hol uit, maar ik ga dan ook regelmatig gaan zwemmen in een publiek zwembad met zwemshortverbod.

Een schoon lijf blijft een schoon lijf, of die nu een Speedo draagt of zo een model met pijpjes aan. 🤷🏼
Idem voor de XXL- modellen: zolang het alles bedekt wat moet, is het prima voor mij!
 
Terug
Bovenaan