Het beyondKlussers blundertopic

Hier bij het snijden van gyproc van mijn geleidelat geschoten en los door mijn pink gesneden.

Ik voel 10 jaar later nog altijd als het weer op veranderen staat.
Heb dat nog al gehoord en altijd vreemd gevonden dat het weer daar invloed op kan hebben. Zal ongetwijfeld wel een of andere wetenschappelijke verklaring voor zijn?
 
6011a69f6d988-142912083_328229978450447_8825971687292234284_n.jpg

Blunder van vandaag 🤦‍♂️

doet me denken aan de keer op mijn job.

Ik moest meelopen met iemand, omdat ik nog nieuw was (bij het bedrijf), en we moeten 2 draden trekken voor een switch aan te sluiten.
Dus ik moest de kant switch aansluiten.
en mijn collega de klemmen die je kon onderbreken van waar de voeding komt.

maar hij was eerst klaar en hij sluit die onderbrekingsklemmen al, terwijl ik net denk: "ik knip beide draden tegelijk af er zit toch geen spanning op."

mijn kniptang zag er net hetzelfde uit, en een gat in mijn vinger gebrand.
 
Mijn grootste blunder was in de beginjaren van onzen bouw. Was de balansventilatie aan het aansluiten. Spel gemonteerd, ventielen ingesteld zoals op gegeven door onze verkoper en go!

tegen de middag begin ik opeens overal soep te ruiken in huis, en ik naar die van ons aan het roepen dat ik ook een tas wil. Die wist natuurlijk van niks en begon het ook te ruiken :LOL:

aanvoer en afvoer verkeerd aangesloten, ik was de dampkap van de buren aan het binnentrekken aan 325 kuub per uur :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Sjans dat het maar de dampkap was, want voor hetzelfde geld trok ik de schouw mee.
 
Geen grote blunders hier maar ik ben dan ook geen grote klusser.
De eerste keer dat ik iets aan de muur moest hangen ging ik aan de slag met mijn boormachientje van amazon. Heel hard zitten sukkelen want ik kreeg maar geen diep gat in onze muur zodat ik er de plug kon insteken.
Bleek dat ik met een houtboor zat te proberen. Eens ik de steenboor gevonden had ging het prima.
 
De eerste keer dat ik een plaat multiplex wou verzagen met de cirkelzaag meteen de klassieke fout gemaakt: plaat niet genoeg ondersteund waardoor ze op den duur de zaag begon te klemmen, en de zaag ging dus gaan lopen. Gelukkig weg van mijn hand. Les geleerd! De onderkant van mijn werktafel heeft nu een prachtige zaagsnede.
Ik volg enkele van de verbouw youtube channels (of wat het goede woord daarvoor ook is) en daar is er net ene de helft van 4 van zijn vingers kwijt. Ben toch ook ietsje voorzichtiger nu.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: SIO
De eerste keer dat ik een plaat multiplex wou verzagen met de cirkelzaag meteen de klassieke fout gemaakt: plaat niet genoeg ondersteund waardoor ze op den duur de zaag begon te klemmen, en de zaag ging dus gaan lopen. Gelukkig weg van mijn hand. Les geleerd! De onderkant van mijn werktafel heeft nu een prachtige zaagsnede.
Klassieke fout die vaak zonder kleerscheuren afloopt. Maar je zou maar eens de pech moeten hebben natuurlijk.
 
Doet me denken aan deze:
Voor de rest wel tof project, maar wat hij daar doet met die tafelzaag is levensgevaarlijk.
Tafelzaag is trouwens een cirkelzaag die ze gemonteerd hebben aan de onderkant van de plaat :ROFLMAO:

In een ander filmpje geraakt er echt een heel stuk alu vast en stopt heel de boel
 
Doet me denken aan deze:
Voor de rest wel tof project, maar wat hij daar doet met die tafelzaag is levensgevaarlijk.
Tafelzaag is trouwens een cirkelzaag die ze gemonteerd hebben aan de onderkant van de plaat :ROFLMAO:

In een ander filmpje geraakt er echt een heel stuk alu vast en stopt heel de boel
Grootste idioot die ik ook gezien heb. Echt pure waanzin, met aluminium dan nog wel.

Voordeel is wel dat het stukje aluminium al niet meer door zijn shirt of trui moest snijden. Direct in het vlees!
 
Grootste idioot die ik ook gezien heb. Echt pure waanzin, met aluminium dan nog wel.

Voordeel is wel dat het stukje aluminium al niet meer door zijn shirt of trui moest snijden. Direct in het vlees!
Ook nog in een ander filmpje staat hij shirtless te lassen 🤦‍♂️ 😛
 
Tafelzaag is trouwens een cirkelzaag die ze gemonteerd hebben aan de onderkant van de plaat :ROFLMAO:

Mijn 'tafelzaag' is ook op die manier gemaakt en het werkt vrij goed. Wel heb ik speciaal gekozen voor een cirkelzaag met een splitter, zodat het risico op 'kickback' serieus verminderd wordt. Desondanks gebruik ik toch steeds push-sticks want de m'n tafelzaag is toch het stuk gereedschap wat ik het meest respecteer...

Wat betreft mijn blunder: tot zo'n 5 jaar geleden gebruikte ik een handschroevendraaier voor elke schroef die ik moest aandraaien. Als ik dan toch eens een klus had waar ik wat meer schroeven voor moest aandraaien leende ik de schroefmachine van m'n schoonbroer. Waarbij ik steeds schroefbits naar de vaantjes draaide....'allé, wat is dat nu...ik gebruik toch een kruisbit voor een kruisschroef?'
Pas toen ik wat meer ging klussen, wat YouTube videos bekeek en zelf voor een schroefmachine ging, kwam ik er achter dat er twee types kruisschroeven bestaan...😳
 
Nog een blunder die me te binnen schiet.
Isolatieplaten vastlijmen met rectavit easyfix isolatieschuim/lijm...
Uiteindelijk valt er een klodder naar beneden en ik vond er niet beter op da het met de blote handen op te vangen...
Man, dien brol kleeft en ge krijgt dat bijna niet meer van uw vel af. Zeker nie meer eens het droog is.
Dagen heb ik daaraan zitten prutsen om het van mijn handen te krijgen om uiteindelijk uit pure miserie een stuk schuurpapier te pakken en het eraf te schuren... natuurlijk een deel van mijn vel ook mee.

En nu drupt er ineens water van tussen de pvc platen van mijn vals plafond in de badkamer dus ik moet daar ook geblunderd hebben, alleen weet ik nog niet wat of hoe...
 
Nog een blunder die me te binnen schiet.
Isolatieplaten vastlijmen met rectavit easyfix isolatieschuim/lijm...
Uiteindelijk valt er een klodder naar beneden en ik vond er niet beter op da het met de blote handen op te vangen...
Man, dien brol kleeft en ge krijgt dat bijna niet meer van uw vel af. Zeker nie meer eens het droog is.
Dagen heb ik daaraan zitten prutsen om het van mijn handen te krijgen om uiteindelijk uit pure miserie een stuk schuurpapier te pakken en het eraf te schuren... natuurlijk een deel van mijn vel ook mee.

En nu drupt er ineens water van tussen de pvc platen van mijn vals plafond in de badkamer dus ik moet daar ook geblunderd hebben, alleen weet ik nog niet wat of hoe...
condens probably?
 
Nog een blunder die me te binnen schiet.
Isolatieplaten vastlijmen met rectavit easyfix isolatieschuim/lijm...
Uiteindelijk valt er een klodder naar beneden en ik vond er niet beter op da het met de blote handen op te vangen...
Man, dien brol kleeft en ge krijgt dat bijna niet meer van uw vel af. Zeker nie meer eens het droog is.
Dagen heb ik daaraan zitten prutsen om het van mijn handen te krijgen om uiteindelijk uit pure miserie een stuk schuurpapier te pakken en het eraf te schuren... natuurlijk een deel van mijn vel ook mee.

En nu drupt er ineens water van tussen de pvc platen van mijn vals plafond in de badkamer dus ik moet daar ook geblunderd hebben, alleen weet ik nog niet wat of hoe...
Ik ben erop uit gekomen (met de hevige regen) dat al mijn metalen sandwichpanelen van een dak lekken (een stalletje). Vorige eigenaars hebben daar geen windveren aan de zijkant gezet, dus ik denk dat het daaraan ligt (die isolatie ligt dus al jaren met 1 kant in de wind/slagregen.

Enkel opgevallen omdat er nu wel gerief staat waar ik zuinig op ben, anders kwam ik daar niet.
 
Terug
Bovenaan